باران همدلی با بیت آیت الله خاتمی

پیام های تسلیت مراجع عظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، رئیس و دبیر شورای عالی امنیت ملی، یادگار امام (ره) و … برای درگذشت سیده فاطمه خاتمی؛

باران همدلی با بیت آیت الله خاتمی
[بزرگنمایی قلم] [کوچکنمایی قلم] [بازگشت به صفحه]
http://ebtekarnews.com/?newsid=283
گروه سیاسی – به دنبال درگذشت سیده فاطمه خاتمی، دختر مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی و خواهر رئیس‌جمهوری اسبق ایران، مراسم تشییع پیکر وی در اردکان یزد برگزار شد. در همین راستا چهره‌های مختلف سیاسی از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان امام(ره)، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت این مادر شهید و معلم اخلاق و قرآن را به رئیس‌جمهوری پیشین ایران و بیت آیت‌الله خاتمی تسلیت گفتند.
حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و موسوی اردبیلی نیز در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری اسبق ایران، درگذشت بانو سیده فاطمه خاتمی را به وی تلفنی تسلیت گفتند.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، درگذشت دختر مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی را به وی تسلیت گفت.
این مرجع معزز تقلید دیروز طی تماس تلفنی با رئیس دولت اصلاحات، مصیبت درگذشت خواهر ایشان را به خاندان آیت‌الله خاتمی و همچنین مردم اردکان تسلیت گفت و برای بانو سیده فاطمه خاتمی، مادر شهید و دختر آیت‌الله خاتمی رحمت واسعه الهی و علو درجات را آرزو کرد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی، از مراجع عظام تقلید نیز دیروز طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری پیشین ایران، مصیبت درگذشت خواهر ایشان را به خاندان آیت‌الله خاتمی و مردم اردکان تسلیت گفت.
این مرجع تقلید برای بانو سیده فاطمه خاتمی، مادر شهید و دختر آیت الله خاتمی رحمت واسعه الهی را خواستار شد.
علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در پیامی این ضایعه را به رئیس‌جمهوری دولت‌های هفتم و هشتم تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «برادر ارجمند جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی؛ با سلام؛ مصیبت درگذشت، همشیره محترمه، ام‌الشهید خانم فاطمه خاتمی را به جناب عالی و مادر بزرگوار و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بستگان آن مرحومه صبر و اجر مسالت دارم. خداوند آن مرحومه را با فرزند شهیدش و اولیاء الله محشور فرمایید».
مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحومه سیدفاطمه خاتمی، مادر شهید حسن خلیلی دیروز در اردکان برگزار شد.در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین جمع کثیری از مردم دارالعباده یزد برگزار شد، پس از اقامه نماز توسط رئیس دولت اصلاحات، پیکر آن مرحومه پس از تشییع از مسجد جعفرزاده اردکان به سمت گلزار شهدای این شهر، در کنار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.
محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از حضور باشکوه مردم در بدرقه این مادر شهید گفت: اثر تربیتی مرحوم آیت‌الله خاتمی(ره) و تقدیم فرزند شهید، پیوند ناگسستنی این بیت را با مردم و انقلاب اسلامی مستحکم‌تر نموده است.«عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، فاطمه خاتمی، پیش خداست امروز»، «لااله الاالله» و «الله‌اکبر» از جمله شعارهای تشییع کنندگان بود.قرار است مراسم سوم این مرحومه امروز (دوشنبه) در مسجد حظیره یزد برگزار شود.
همچنین آیین گرامیداشت دختر ارشد آیت‌الله خاتمی چهارشنبه شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *