مشاور رییس جمهور خطاب به مخالفان غیرمنصف دولت:دلواپسان می‌ترسند در انتخابات امسال از گردونه سیاسی حذف می‌شوند

 

مشاور رییس جمهور خطاب به مخالفان غیرمنصف دولت گفت: وقتی شما اطلاعی از تحریم ها ندارید، چطور دولت را مورد شماتت قرار می دهید که برای برداشته شدن تحریم ها تلاش می کند؟

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "محمدعلی نجفی" عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۴ خرداد سالگرد حماسه سیاسی و انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در کرمان اظهار کرد: استاندار کرمان گزارش خوبی درمورد رویکردها و تلاش های ۲۲ ماهه دولت تدبیر و امید در استان کرمان دادند و به عنوان نماینده دولت از ایشان تشکر می کنم.

 

وی افزود: استان کرمان توفیقاتی به دست آورده که می تواند برای استان های دیگر الگو تلقی شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نجفی تصریح کرد: برگزاری این مراسم برای به رخ کشیدن پیروزی یک جریان سیاسی و فکری خاص نیست، درواقع استفاده ای که می شود از این مجالس برد، باید به سه مقوله پرداخته شود و مقوله اول چرایی این انتخاب در ۲۴ خرداد ۹۲ است.

 

۲۴ خرداد ۹۲ یک نوزایی در سپهر سیاسی کشور

 

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه ۲۴ خرداد ۹۲ یک نوزایی در سپهر سیاسی کشور بود تصریح کرد: نگرانی توام با آگاهی مردم از وضعیت کشور در آن زمان و آینده کشور موجب رخداد حماسه ۲۴ در سال ۹۲ بود و طرح این پرسش که اگر آن نوع مدیریت و جریان بخواهد برای چهار یا هشت سال دیگر اداره کشور را عهده دار شود، آینده فرزندان آنها و آیندگان چه خواهد شد؟

 

وی با اشاره به موقعیت کشور قبل از انتخابات سال ۹۲ تصریح کرد: فراگیری وسیع مشکلات و بحران هایی که از نظر اقتصادی و سیاسی، اجتماعی کشور را احاطه کرده بود، از نظر موقعیت بین المللی شاهد نزول فاحشی در منزلت کشور بودیم و از نظر ارتباطات بین المللی ما را در انزوای کامل قرار داده بود و شاخص های اقتصادی در یکی از بدترین شرایط بعد از انقلاب قرار داشت.

 

نجفی با بیان اینکه تورم به رقم غیرقابل قبول حدود ۴۰ درصد رسیده بود و دومین کشور دارای بالاتریم تورم در دنیا در سال ۲۰۱۳ بود تصریح کرد: بدهی دولت به بخش خصوصی، کاهش سرمایه اجتماعی و … را قبل از انتخابات شاهد بودیم و شرایطی به وجود آمده بود که مردم را نسبت به آینده خود نگران کرده بود و مردم احساس کردند تنها راه نجات کشور این است که پای صندوق رای آمده و دولتی متکی بر واقع بینی و عقل گرایی را سر کار بیاورند.

 

سال ۹۲، «نه» بزرگ به سیاست های اعمال شده در هشت سال قبل از آن

 

مشاور رییس جمهور ادامه داد: مردم در سال ۹۲، «نه» بزرگی به سیاست های اعمال شده در هشت سال قبل از آن را دادند و اعلام کردند که این سیاست ها مورد قبول عامه مردم نیست.

 

وی تصریح کرد: به نظر می آید مردم در آن انتخاب ضمن اینکه می خواستند نگرانی خود را رفع کنند، انتظاراتی نیز داشته اند و آنچه که وجه اشتراک انتخاب مردم در سال ۹۲ بود، انتظار سه خروجی از دولت بود که. نخستین خروجی، بازگرداندن آرامش به کشور و ایجاد یک فضای امید و اطمینان به آینده در فضای کشور بود.

 

نجفی با اشاره به دو انتظار دیکر مردم در انتخابات سال ۹۲ گفت: انتظار دیگر مردم از دولت جدید، تلطیف فضای بین المللی نسبت به ایران و برقراری تعامل سازنده با دنیا بود. تعاملی که در چهارچوب ارزش ها و اصول و احترام متقابل با دنیا باشد. چیزی که در سال های قبل از دست رفته بود.

 

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه مردم به دنبال این بوده که با دنیا ارتباط قوی داشته باشیم تصریح کرد: ایرانیان با تمدن بیش از ۷ هزار ساله همواره یکی از ارکان تحولات و تمدن سازی در دنیا بوده اند و اینکه دولتی بخواهد ارتباط ما را با دنیا محدود یا قطع بکند، برای مردم در درازمدت قابل قبول نیست.

 

وی اذعان کرد: خروجی سوم مردم از انتخابات سال ۹۲، ایجاد گفتمان ملی برای پیشرفت و توسعه در کشور بود. مردم احساس می کردند که از نظر تمدن و قابلیت های فیزیکی که از بسیاری کشورها برتر بودیم، از جهاتی از آنها عقب افتاده ایم و انتظار داشتند دولتی سر کار بیاید که گفتمان توسعه و پیشرفت را بر کشور حاکم کند و دغدغه اصلی آن پیشرفت کشور در عرصه های ختلف باشد.

 

نجفی با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید و همه تلاش آن در این ۲۲ ماه دنبال کردن این سه هدف در چهارچوب فعالیت های مختلف بوده است گفت:دولت تدبیر و امید همواره به دنبال آن است که فضایی در کشور ایجاد کند که بتواند به مشکلات مردم به درستی پاسخ بدهد.

 

مشاور رییس جمهور گفت: تاحدوی دولت در هر سه مقوله موفق عمل کرده است و رسیدن به ایده آل ها مسئله‌ای دراز مدت است که نیاز به زمان دارد و برای رفع کردن امور منفی و ایجاد امور مثبت باید صبور باشیم.

 

نجفی با بیان اینکه نباید از جاده انصاف خارج شویم تصریح کرد: باید به صورت عاقلانه و براساس واقعیت ها،عملکرد دولت را مورد بررسی قرار بدهیم و با این موضوع و اصل، بع اعتقاد بنده و بسیاری از کارشناسان، دستاورد دوساله دولت قابل دفاع است.

 

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که وضعیت کشورمان در زمان گرفتن مسوولیت اداره کشور در سال ۹۲ چگونه بود؟ و اکنون به چه مرحله ای رسیده است؟ بخش عمده ای از آن مشکلات هنوز سایه سنگین خود را بر فعالیت های دولت تحمیل کرده و آوار بزرگی از مشکلات و مصائب و سوء مدیریت و سوء تدبیر در کشور ایجاد شده بود.

 

اولین کار دولت تدبیر و امید، آواربرداری و آماده کردن فضا برای ساختن

 

نجفی گفت: اولین کار دولت تدبیر و امید، آواربرداری و آماده کردن فضا برای ساختن بنای مورد نظر بود. بدهی دولت به بخش خصوصی یکی از مشکلاتی بود که دولت با آن روبرو شده بود به طور مثال شرکت برق، ۱۶ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهکار بود و دولت در چنین فضایی بر سرکار آمده بود.

 

مشاور رییس جمهوربا بیان اینکه دولت یازدهم در زمانی کشور را تحویل گرفت که آثار تحریم خود را در کشور نشان داده بود گفت: یک هفته قبل از صدور قطعنامه تحریم علیه ایران، رییس جمهور وقت ایران می گفت غیرممکن است که علیه ما قطعنامه ای صادر شود که این نتیجه ایده آلیزم ناشی از توهم بود!

 

وی با بیان اینکه مسئله افت قیمت نفت بحث دیگری بود که بعد از فعالیت دولت یازدهم خود را نشان داد گفت: بخشی از این مسئله ناشی از بحث های سیای و تحریم ها بود. در سال ۹۰ میزان ۱۱۸٫۸ میلیارد دلار صادرات نفتی کشور بود که بالاترین میزان درآمد صادرات نفتی ما در دوران کشور بود اما با افت قیمت نفت، امسال بین ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور است که گویی درآمد سال ۹۰ ، تقسیم بر چهار و نیم شده است.

 

نجفی با بیان اینکه دولت علی رغم این مشکلات همه تلاش خود را انجام داده و دستاوردهای بزرگی نیز داشته است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید موفق شد تورم ۴۰ درصدی سال ۹۲ را به ۱۵ درصد تقلیل دهد و از نظر سرعت کاهش تورم در دنیا رتبه اول را کسب کرده ایم.

 

مشاور رییس جمهور ادامه داد: ثبات بازار ارز با وجود کمبود منابع ارزی، بهبود روابط بین المللی، گفتگوهای مربوط به تحریم ها و … از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است ضمن آنکه باید اذعان کرد رابطه ما با دنیا شکل جدیدی به خود پیدا کرده است.

 

اعطای سبد کالا به صورت ماهانه به اقشار متوسط جامعه

 

وی تصریح کرد: در نیویورک همه روسای جمهور درخواست ملاقات با دکتر روحانی را داشتند و تقریبا رییس جمهور ایران با همه سران کشورهای حاضر در نیویورک به جز اوباما ملاقات داشتند ضمن آنکه باید بپذیریم که ارتباط تلفنی دکتر روحانی با رییس جمهور امریکا نیز از موضع عزت و قدرت ایران بود.

 

نجفی افزود: دولت یازدهم به گروه های مردم نها همچون خانه سینما اجازه حضور در جامعه داده است، ضمن آن که یکی از کارهای مثبت دولت یازدهم علی رغم کاهش منابع، اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که همه مردم کم و بیش از آثار مثبت این طرح برخوردار یا مطلع شده اند.

 

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه دولت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت در نظر گرفته است تصریح کرد: تلاش برای برخورد با جلوه های خشن فقر به ویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بود و دولت سعی کرد با اجرای سبد کالا به نوعی این کار را انجام دهد و سالانه چهار نوبت این کار انجام خواهد شد، ضمن آن که رییس جمهور اعلام کرد کاری کنید که ماهانه به اقشار متوسط سبد کالا اعطا شود.

 

نجفی تصریح کرد: دولت در عین داشتن همه مشکلات تلاش خود را انجام داده و متاسفیم که بسیاری از مخالفان دولت با انگیزه های سیاسی و اقتصادی نقاط ضعف دولت را خیلی بزرگ تر از آنچه که هست، بیان می کنند و تلاش می کنند نقاط قوت را به صورت ضعف نشان بدهند.

 

وی با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ نیز گفت: بحث مذاکرات هسته ای مثال خوبی است که ببینیم افراد منصف چگونه برخورد می کنند و کسی که با اغراض سیاسی یا اقتصادی برخورد می کند چگونه نظری دارد؟

 

دولت هنوز پروتکلی را نپذیرفته است

 

مشاور رییس جمهور اذعان کرد: عده ای می گویند دولت فکر نکند که همه مشکلات کشور با رفع تحریم حل می شود. این حرف درستی است و هیچ کدام از دولتی ها نیز تاکنون نگفته اند که با برداشتن تحریم ها مشکلات کامل حل می شود. این یک شانتاژ شناخته شده و برخلاف مشی اسلام است.

 

نجفی با بیان اینکه سالهاست که می گوییم اقتصاد ما مشکل ساختاری دارد و اقتصاد وابسته به نفت از مشکلات جدی کشور است تصریح کرد: نکته ای که باید توجه کرد این است که مخالفان دولت بحثی را نادرست به دولت نسبت می دهند و می گویند دولت اگر بازرسی ها را بپذیرد، به معنی این است که حتی بتوانند از منازل ما بازرسی کنند و این حرف بیخودی است و دولت هنوز پروتکلی را نپذیرفته است.

 

نجفی ادامه داد: اگر به قیمت امروز کل حجم واردات و صادرات کشور ۱۲۰ میلیارد دلار باشد، حداقل گران خریدن در واردات و ارزان فروشی در صادرات ۱۵ درصد این عدد معادل ۱۸ میلیارد دلار را تشکیل می دهد. اگر همین عدد سالانه به علت تحریم از ما گرفته نمی شد، حداقل دولت می توانست ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کند.

 

وی افزود: برداشتن تحریم ها مسئله کمی نیست و ارتباطات بانکی ما با کشورهای بین المللی قطع شده است که این امر هزینه های زیادی روی دست کشور گذاشته است. این پولی که هدر می رود، چه کسی باید پاسخ بدهد؟

 

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه شرکت های اروپایی مرتبا در دولت یازدهم به ایران مراجعه و اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در ایران می کنند تصریح کرد: شرط اینکه بتوانیم با کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کنیم رفع تحریم هاست.عقل حکم می کند برای حل یک مسئله ابتدا آن مسئله را به خوبی بشناسیم و سپس سراغ حل آن برویم.

 

نجفی خطاب به مخالفان غیرمنصف دولت گفت: وقتی شما اطلاعی از تحریم ها ندارید، چگونه دولت را مورد شماتت قرار می دهید که برای برداشته شدن تحریم ها تلاش می کند؟

 

دلواپسان می ترسند در انتخابات امسال از گردونه سیاسی حذف می‌شوند

 

وی با بیان اینکه انتخاب سال ۹۲ نشان داد مردم خیلی آگاه هستند ادامه داد: در حال حاضر کشور ما نیاز به وحدت، همدلی و همزبانی دارد و مقام معظم رهبری خیلی دقیق نامگذاری سال را بیان فرمودند و در انتخابات مجلس که مقداری درگیری به وجود می آید، این شعار الزامی بود.

 

مشاور رییس جمهور افزود: اینکه عده ای دلواپس هستند، به دلیل این است که می ترسند در انتخابات امسال از گردونه سیاسی حذف می شوند و پیشاپیش به دنبال زمینه سازی هستند

 

نجفی با بیان اینکه دکتر روحانی جزو رییس جمهورهای مظلوم کشور است تصریح کرد: متاسفانه نظام حکومتی به گونه ای است که نفر اول اجرایی کشور همواره مظلوم واقع می شود.

 

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: مایه قوت قلب و آرامش است که شعاری که در ارتباط با دولت مطرح شد، این است که روحانی تنها نیست و این به دولت و جامعه قوت قلب می بخشد که دست به دست هم بدهند که با وحدت و همدلی و یکپارچگی کشور را از گردنه های پیش رو به سلامت عبور بدهند و به شرایطی برسیم که شان این ملت بزرگ ایجاب می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *