حدود چهارمیلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی تربت حیدریه تخصیص یافت

 

تربت حیدریه – ایرنا – نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان نهم دی تربت حیدریه تخصیص یافته است.

 

ابوالقاسم خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای خرید تجهیزات رادیو لوژی پرتابل، چراغ اتاق عمل، تخت جراحی الکترومکانیکال اتاق عمل، سی آر، الکترو شوک و مانیتور پرتابل بیمارستان نهم دی تربت حیدریه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این اعتبار با پیگیری های فراوان توسط وزارت بهداشت و درمان به بیمارستان نهم دی تربت حیدریه ابلاغ شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این تجهیزات با قیمت مصوب اعلامی از طرف سازمان غذا و دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خریداری می شود.

خسروی افزود: ایجاد تمام امکانات مورد نیاز بهداشتی و درمانی در تربت حیدریه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و جمعیت بالای آن برای جلوگیری و کاهش مراجعه بیماران به مرکز استان ضروری بوده و از خواسته های مردمی است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مصمم به ارائه خدمات مطلوب به تمام نقاط کشور به ویژه مناطق محروم است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: رشد دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برکات خوبی برای مردم منطقه داشته زیرا حدود یک میلیون نفر از جمعیت شهرستانهای اطراف نیز برای درمان به تربت حیدریه مراجعه می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۶۱۸ دانشجو در ۹ رشته دانشگاهی و ۱۶۲ تخت در دو بیمارستان واقع در شهرهای مه ولات و زاوه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *