درخواست احضار احمدی‌مقدم و رادان

 

 
 
آرمان: پنجمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در خصوص پرونده کهریزک و سازمان تامین‌اجتماعی روز گذشته در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. پس از برگزاری دادگاه، مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه توضیحاتی پرداخت. وی درخصوص پرونده کهریزک گفت: درخواست احضار فرماندهان سابق نیروی انتظامی برای پاسخ به سوالات پرونده ارائه شده است. مجتبی نظری، وکیل پرونده تامین‌اجتماعی نیز به «آرمان» گفت: مرتضوی در دادگاه وقت‌کشی می‌کرد.
  پرونده تامین‌اجتماعی
سعید مرتضوی پس از اتمام پنجمین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به لازم‌الاجراشدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری، چهار جلسه گذشته در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری با ترکیب ۵ قاضی برگزار شد که بنا بر قانون جدید دادگاه کیفری، با سه قاضی جایگزین شده است. دادستان پیشین تهران با اشاره به برگزاری جلسات دادگاه دیروز در دو نوبت صبح و عصر تصریح کرد: در این جلسه ابتدا وکیل سازمان تامین‌اجتماعی توضیحات خود را بیان کرد. دادگاه در پی استعلام‌های صورت گرفته از وزارت تعاون کار، امور اجتماعی و سازمان تامین‌اجتماعی و استنکاف این دو وزارتخانه و سازمان دولتی، از پاسخ کامل به استعلام دادگاه کیفری وکیل سازمان تامین‌اجتماعی در توضیحات خود اعلام کرد که پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وی منتج به نتیجه مشخصی نشده و بر این اساس از دادگاه تقاضای مهلت بیشتری نمود که دادگاه نیز با این درخواست موافقت کرد. رئیس سابق سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس پرونده سازمان تامین‌اجتماعی به‌دلیل عدم وصول استعلام دادگاه ناتمام ماند. 
 درخواست احضار فرماندهان سابق ناجا
مرتضوی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص پرونده کهریزک با بیان اینکه در مورد شکایت آقای عبدالحسین روح‌الامینی بنده دفاعیات خود را در ۵۱ صفحه لایحه به دادگاه تسلیم کردم، افزود: در پی ارائه دفاعیات بنده، آقای روح‌الامینی شاکی این پرونده از دادگاه تقاضاهایی کرد که براساس یکی از این تقاضاها، ایشان از دادگاه درخواست کردند سردار احمدی‌مقدم به‌عنوان فرمانده سابق نیروی انتظامی و همچنین سردار رادان و سردار علیپور از مسئولان سابق نیروی انتظامی تهران و پلیس امنیت برای پاسخ به سوالات قاضی و شاکی پرونده در جلسه بعدی دادگاه احضار شوند. مرتضوی ادامه داد: همچنین ایشان از دادگاه در خواست داشتند اولیای آقای دکتر پوراندرزجانی پزشک متوفی بازداشتگاه کهریزک نیز از سوی قاضی دادگاه درجلسه بعدی حاضر شوند و با وجود آنکه مخالفت ما با این تقاضاها بی‌تاثیر است، ما نیز مخالفتی نداریم. وی یادآور شد: البته اجابت یا عدم اجابت درخواست‌های شاکی پرونده تنها در اختیار دادگاه است، با این حال در صورت حضور این افراد در دادگاه رسیدگی به پرونده بیش از این به طول خواهد انجامید و در صورت عدم پذیرش این تقاضا، جلسه آتی آخرین جلسه دادگاه خواهد بود.
   مرتضوی وقت‌کشی می‌کند
وکیل سازمان تامین‌اجتماعی اما در خصوص دادگاه دیروز به «آرمان» گفت: دادگاه به وزارت کار و رفاه و همچنین سازمان تامین‌اجتماعی نامه‌ای ارسال کرده بود که پاسخ آن به دادگاه نرسیده بود. بنابراین بیشتر وقت دادگاه به دفاعیات آقای مرتضوی گذشت. در نتیجه دادگاه به سوم مرداد ساعت ۹صبح موکول شد. مجتبی نظری درخصوص استعلام دادگاه از وزارت کار و سازمان تامین‌اجتماعی تاکید کرد: نامه دادگاه برای مشخص شدن میزان دقیق درآمد آقای مرتضوی بوده که هنوز پاسخ آن به دادگاه ارسال نشده است. احتمالا پاسخ این نامه طی همین روزها می‌آید و نتیجه به دادگاه ارائه می‌شود. آقای مرتضوی حقوق و دریافتی داشتند که هنوز مقدار آن مشخص نیست. قانونا کسی که شایستگی مسئولیتی را نداشته باشد باید حقوق و مزایایی را که دریافت کرده را پس بدهد. وی درخصوص دادگاه روز گذشته خاطرنشان کرد: دادگاه خوبی است که قاضی آن آقای محمدی کشکولی هم انسان باحوصله‌ای هستند. شاید اگر شخص دیگری به جای ایشان در دادگاه بود به متهم آنقدر میدان نمی‌داد تا خارج از موضوع صحبت بکند. روز گذشته متهم با بیان مطالبی وقت دادگاه را می‌گرفت. صحبت‌های دیروز آقای مرتضوی به اینگونه بود که انگار درس مذهبی می‌دهد. این مسائل مقداری خارج از قاعده است. به قول معروف جهان چون زلف و خط و خال و ابروست؛ که هرچیزی به‌جای خود نیکوست. یک زمان شما به مجلس روضه می‌روید تا درس مذهبی بشنوید اما آقای مرتضوی اصلا رعایت نمی‌کرد که دادگاه جای این کار نیست. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *