تربت حیدریه میزبان جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر

 

تربت حیدریه – ایرنا – دبیر جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر گفت: سومین جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر همزمان با دهه کرامت به میزبانی شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود.

رمضانعلی شورابی روز شنبه در جلسه هماهنگی جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر در تربت حیدریه افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

شهردار تربت حیدریه اظهار کرد: دبیرخانه این جشنواره از یک ماه قبل آثار هنرمندان سراسر کشور را دریافت نموده و تاکنون حدود ۴۰ اثر نمایشی به این دبیرخانه ارسال شده است.

شورابی گفت: سومین جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی تربت حیدریه نیز گفت: مهلت ارسال نمایشنامه به سومین جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر به پایان رسیده و بیش از ۶۰ نمایشنامه و درخواست شرکت به دبیرخانه آن در این شهرستان رسیده است.

محمد حسن زاده افزود: هنرمندان استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، کردستان، همدان، بوشهر، لرستان، کیش، اصفهان، مرکزی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و خراسان رضوی با ارسال نمایشنامه، آمادگی خود را برای شرکت در جشنواره اعلام کرده اند.

وی اظهار کرد: استان های تهران، اصفهان و خوزستان بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را داشته اند.

حسن زاده گفت: سومین جشنواره سراسری نمایش های کوتاه زائر از ۳۰ مرداد تا دوم شهریور ماه در تربت حیدریه برگزار خواهد شد.

مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *