استاندار خراسان رضوی: توسعه متوازن روستاها از اهداف دولت است

 

تربت حیدریه – ایرنا – استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف و برنامه های مورد تاکید دولت تدبیر و امید توسعه متوازن در روستاها است.

 

 

 

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در دیدار با مردم روستای حصار جلال بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه افزود: همه باید با ایجاد اشتغال بادوام در روستاها و تولید ثروت بر اساس امکانات موجود شرایط مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه یافتگی را ایجاد کنند.

وی گفت: تلاش دولت بر این است با بکارگیری صاحبنظران و مدیران کار آمد در خراسان رضوی راهی برای تداوم و توسعه اشتغال در روستاهای این استان ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار و تجمیع خرده زمینهای مالکین اظهار داشت: جهت توسعه کشاورزی در روستاها باید با استفاده از روشهای نوین در کاشت و آبیاری تحت فشار با وجود تداوم پدیده خشکالی در این استان زمینهای کشاورزی در روستاها تجمیع شوند تا با بهره وری بالا از مهاجرت روستایی به شهر جلوگیری شود.

وی افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری نمودند طرحهای خوبی در جهت رفاه و حمایت از روستاییان در خراسان رضوی انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی امروز به منظور بازدید از مزارع کشاورزی و افتتاح طرح کاشت یک جا با آبیاری تحت فشار به بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه سفر کرد.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

۷۹ درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *