هاشمی: برخی ها می گفتند، توافق هسته ای محال است / بعضی آدمهای نادان قدر زحمات مذاکره کنندگان ایران را کم می کنند و عیب هایی می گیرند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی منتشرنشده در جمع فارغ التحصیلان خارج از کشور تاکید کرد: می گفتند یک غول هایی در مقابل ماست، ما چه جوری می خواهیم اینها را قانع بکنیم. آنها هم اطلاع دارند هم قدرت دارند، خیلی چیزها دستشان است که دست ما نیست. ولی دیدیم که ایرانی ها با چند مرد رفتند، مذاکره کردند و آنها را قانع کردند، البته بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم می کنند و عیب هایی می گیرند که هیچیک درست نیست.

سخنان منتشر نشده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی در زیر می آید:

در همین مذاکرات از اول که این تیم مان رفته بود با ۶ قدرت یعنی ۱+۵، قدرتهای دارای حق وتو دنیا، باید مذاکره می کرد. همه می گفتند یک غول هایی در مقابل ماست، ما چه جوری می خواهیم اینها را قانع بکنیم. آنها هم اطلاع دارند هم قدرت دارند، خیلی چیزها دستشان است که دست ما نیست. ولی دیدیم که ایرانی ها با چند مرد رفتند، مذاکره کردند و آنها را قانع کردند.

شما الان می بینید در کنگره آمریکا که بحث های دولت و جمهوری خواهان الان درگیره، چون می خواهند همدیگر را تخطئه بکنند، گریزی هم به ایران زده می شود. هر دو طرف باید از ایران تعریف کنند، ناچارند. در بحث هایشان جمهوری خواهان می گویند ایران سر شما را کلاه گذاشت، خوب اگر ایران این همه قدرت دارد که ۶ تیم نیرومند را با همه اطلاعاتش در آنجا سرش را کلاه بگذارد!

ما کلاه نگذاشتیم. دروغ می گویند. البته توانستیم خوب دفاع کنیم از حقمان .آنها ادعا می کنند. آنطرفی ها برای اینکه باز طرف مقابل را بزنند می گویند ایران که جای ساده ای نبود، ایران نیرومند بود ایران اصلا هسته ای شده بود. هر چی می خواست به دستش آمده بود. بعدش بمب هسته ای اش را منفجر می کند. شما اگر تعطیل بکنید و برگردید به گذشته، ایران را اینجوری معرفی می کردند!

اوباما به این کشورهای عربی که ازشان کمک می خواستند و می ترسیدند از ایران و نگران بودند، می گفت: آخر شما ده برابر ایران بودجه نظامی دارید ، بازهم از ایران می ترسید؟. چه جوری هستید شما. خودتان داخل خودتان مشکل دارید. خوب ایران خودش قوی است، چون مردمش خوبند.

اسرائیل گرفتار شده الان . همین که لیبرمن وزیر تند خوی اسرائیل به نتانیاهو گفته مثل سگ وق وق می کند ولی نمی گیرد!،  یعنی اینها خودشان افتاده اند به جان هم و ما هم دراین بین رسیدیم به جایی که می خواستیم برسیم انصافا خوب رسیدیم.

حالا دیگه تلاش می شود بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم کنند، عیب هایی می گیرند که هیچیک درست نیست البته این را رئیس جمهور صریحا گفت گفت بالاخره مذاکره بده و بستان است اگر طرف ببیند که چیزی گیرش نمی آید که نمی آید مذاکره بکند؟. چرا دوسال وقت می گذارند؟ چرا وزیر خارجه لنگ آمریکا می آید ده پانزده روز می ماند آنجا شب و روزش را مصرف می کند برای اینکه به نتیجه برسد. خوب حتما آنها هم اهدافی دارند، این طرف هم همینجور. خوب بالاخره دو طرف باید آنجایی که حق طرف است به آنها داد. بله ما یک چیزی باید به آنها بدهیم و آن این بود که آنها خاطر جمع شوند که ما بطرف بمب هسته ای نمی خواهیم برویم این باید اطمینان داده می شد .این حرف مهمی است که آنها می گفتند بالاخره شما امضاء کردید به طرف بمب هسته ای نباید بروید. ما هم پذیرفتیم رهبر ما هم گفت حرام می دانیم و نمی خواهیم به طرف بمب هسته ای برویم.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *