افتتاح ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان ایران


 

 

مراسم افتتاح ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان ایران با حضور مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان‌ ایران ، غلامحسین امیرخانی، سیف الله صمدیان‌، حمیدرضا نوربخش‌، محمد سریر‌، محمدهادی ایازی‌، محمدرضا فیروزه‌ای‌ و طاهر شیخ‌الحکمایی‌ برگزار شد.

به گزارش ایسنا‌، سرسنگی در این مراسم گفت: خوشحالیم که ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان ایران که ساختمان اداری این خانه است‌، امروز افتتاح شد. حدود چهار سال طول کشید تا این خانه به نتیجه برسد و بتوانیم با همکاری شهرداری، بخصوص آقای قالیباف و شهرداری منطقه ۶، این خانه را به مرحله‌ بهره‌برداری برسانیم.

او ادامه داد: خانه هنرمندان بیش از یک دهه است که تأسیس شده و طبیعتا امروز نیازهای این خانه با روزهای اول متفاوت است. خوشبختانه فعالیت انجمن‌ها گسترش یافته و مخاطبان نیز به‌شکل جالبی افزایش یافته‌اند. سعی کرده‌ایم در چند سال گذشته ضمن این‌که در حوزه نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی کارهایی را انجام داده‌ایم، در حوزه گسترش فیزیکی و سخت‌افزاری هم فعالیت کنیم که گشایش خانه شماره ۲ هنرمندان ایران، یکی از ثمرات این گسترش فیزیکی است. این خانه اواخر سال گذشته خریده و کارهای مربوط به آن انجام شد.

وی درباره نحوه استفاده از این ساختمان نیز گفت: ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان محل استقرار انجمن‌های ما است و عمدتاً برای فضای اداری از آن استفاده می‌شود. انجمن‌هایی که پیش از این فضای اداری کافی نداشتند و برخی از آن‌ها در شرایط بسیار بد و نامناسب و در محل‌های اجاره‌ای ساکن بودند‌ یا در خانه لرزاده در منطقه ۷ کار می‌کردند و با مشکلاتی مواجه بودند‌، به این مکان آمده‌اند.

سرسنگی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به کشور، اظهار کرد: به کسانی که با استقامت و کشیدن رنج و سختی باعث شدند ما در فضایی آرام بتوانیم به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازیم، درود می‌فرستیم.

در بخش دیگری از این مراسم، محمد سریر به نمایندگی از شورای عالی خانه هنرمندان درباره افتتاح ساختمان شماره ۲ این مرکز هنری و فرهنگی، گفت: در حال حاضر اعتبار کشورها براساس اعتبارات فرهنگی آن‌ها ارزیابی می‌شود، بخصوص کشورهایی که در بستر توسعه قدم می‌گذارند. این نگاه در کشور ما هم شروع شده است و فضاهای فرهنگی با کمک شهرداری گسترش پیدا کردند. این ساختمان، مکانی برای حضور انجمن‌های هنری است که پیش از این فضایی برای فعالیت نداشتند.

او افزود: با توجه به راهی که در آن قدم گذاشته‌ایم، باید بیشتر و بیشتر به این‌گونه فضاها در کشور و بخصوص در تهران توجه شود و فعالان فرهنگی ما در حوزه هنر امکانات وسیعی داشته باشند که فعالیت‌های خود را شکل دهند.

خانه شماره ۲ هنرمندان ایران در شش طبقه در ضلع شمالی‌ خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، شماره ۱۵ واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *