رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت : مشکل جذب تسهیلات مشاغل خانگی سود بالا است

تربت حیدریه – ایرنا – رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: نرخ سود بالای تسهیلات بانکی ویژه مشاغل خانگی و مشکل تامین ضامن برای متقاضیان آن مهمترین مشکل در جذب این نوع تسهیلات است.

 

علی اکبر اسماعیل پناه روز چهارشنبه به مناسبت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ سود حداقل ۲۲ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی توسعه اشتغال در این بخش را کند کرده است.
۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه هفته تعاون نامگذاری شده است.
وی گفت: با این حال از ابتدای امسال ۴۱ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان تربت حیدریه صادر شده است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه میزان اعتبارات پارسال مشاغل خانگی سهمیه این شهرستان را ۱۰ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: هنوز اعتبارات امسال ابلاغ نشده است.
وی افزود: بر اساس همان اعتبارات پارسال تعداد طرحهای معرفی شده به بانکهای عامل ۱۶۹ طرح به مبلغ شش میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال بود که از این تعداد به ۵۱ طرح به میزان پنج میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
اسماعیل پناه همچنین تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته را هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: هنوز میزان تعهد امسال اعلام نشده ولی تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد در سال جاری برای تربت حیدریه ۱۴۰ نفر است.
وی در ادامه تعداد تعاونی های ثبت شده در تربت حیدریه را ۷۰۲ واحد با ۲۷۸ هزار و ۱۹۵ نفر عضو، ۹۴٫۲ میلیارد ریال سرمایه ثبتی و سه هزار و ۹۱۸ فرصت شغلی اعلام کرد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: از این تعداد ۵۱۳ تعاونی با ۸۵ میلیارد ریال و ۲۶۵ هزار و ۱۳ نفر عضو فعال، در حال بهره برداری و در دست اجرا و نیز سه هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی هستند.
وی تعداد اتحادیه های ثبت شده در این شهرستان را نیز پنج واحد با تعداد ۴۶ نفر عضو با سرمایه ثبتی ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد که برای ۲۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
اسماعیل پناه همچنین جمعیت فعال این شهرستان را ۶۶ هزار و ۸۶۲ نفر، جمعیت شاغل را ۶۳ هزار و ۵۸ نفر، جمعیت بیکار را سه هزار و ۸۰۴ نفر، میزان بیکاری ۵٫۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را۳۸٫۴ نفر ذکر کرد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۸۵۸

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *