بازدید وزیر ارشاد از غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو

 

وزیر ارشاد در بازدید از غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو گفت: ان شاءالله با حمایت همه مسئولان ذی ربط از فعالیت‌های بنیاد سعدی، گام‌های خوبی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان برداریم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، علی جنتی پس از حضور در غرفه ایران که به عنوان مهمان ویژه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو است، در بازدید از غرفه بنیاد سعدی اظهار کرد: از بنیاد سعدی به عنوان یک نهاد نوپا، که تازه شروع به کار کرده، نمی توان انتظار داشت که در اولین نمایشگاه بین المللی خیلی فعال باشد.

وی با اشاره به مسئولیتی که از سوی شورای انقلاب فرهنگی بر عهده بنیاد سعدی نهاده شده، گفت: طبق این وظایف بنیاد سعدی باید در آموزش و گسترش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان جهان فعال تر عمل کند.

وی درباره کتاب‌های آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان جهان که توسط بنیاد سعدی تدوین و به چاپ رسیده است، نیز گفت: امیدوارم با حمایت‌های همه مسئولان ذی ربط گام‌های خوبی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی برداریم.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین­‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه ۱۱ شهریور در محل نمایشگاه شهر مسکو واقع در پارک ودنخا آغاز شده و در این دوره از سه کشور ایران، ارمنستان و صربستان به‌عنوان مهمان ویژه میزبانی می‌کند. در بیست‌و هشتمین دوره این نمایشگاه، ۴۰۰ ناشر از ۳۰ کشور جهان، بهترین آثار خود را در زمینه‌های ادبیات کودک، دانشگاهی، ادبیات غیر داستانی، کتب مرجع و دانشنامه‌ها عرضه می‌کنند

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *