نکوداشت چکناواریان درتالار وحدت

 

ارکستر و گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد با اجرای یک کنسرت ویژه از مقام هنری لوریس چکناواریان تجلیل می کند.

علیرضا شفقی نژاد درباره کنسرت سه روزه ارکستر و گروه کر فیلارمونیک ایران طی روزهای ۳۱ شهریور، اول و دوم مهر سال جاری در تالار وحدت به مهرتوضیح داد: گروه کر فیلارمونیک ایران به منظور پاسداشت و نکوداشت استاد لوریس چکناواریان کنسرت سه روزه ای را در تالار وحدت برگزار می کند. در این کنسرت علاوه بر حضور یک گروه کر، ارکستر بزرگی با کنسرت مایستری تینا جامه گرامی «مَس بزرگ موتزارت در دومینور» را برای علاقه مندان اجرا می کند.

رهبر ارکستر فیلارمونیک ایران افزود: «مس» فرمی از آهنگسازی روحانی و مقدس با تنظیم کرال از مجموعه ثابت از مناجات های موسیقایی است. «مس بزرگ موتزارت» هم یکی از شاهکارهای موسیقی جهان به حساب

می آید که اجرای آن توسط ارکستر بزرگ یکی از دشوارترین کارهایی است که نوازندگان با آن سر و کار دارند اما خوشبختانه با همت و تلاشی که طی روزهای اخیر در گروه ما اتفاق افتاد توانستیم در یک مدت بسیار کم، کار را به مرحله اجرا برسانیم.

شفقی نژاد درباره برنامه هایی که برای نکوداشت لوریس چکناواریان تدارک دیده شده است نیز توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بنا داریم در طول این سه کنسرت با دعوت از استاد چکناواریان روی صحنه از وی بخواهیم تا قطعاتی از ساخته های خود را رهبری کند که به اعتقاد من با توجه به اینکه این هنرمند مدت زیادی است در صحنه های اجرا حضور نداشته، حضور وی به عنوان رهبر ارکستر مهمان می تواند اتفاق مهمی باشد.

این هنرمند در پایان گفت: البته غیر از این حضور افتخاری، برنامه هایی برای تجلیل ازاستاد چکناواریان در نظر گرفته ایم که ترجیح می دهم مخاطبان با آن در شب کنسرت رو برو شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *