معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: بسته خروج از رکود کمکی برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط

ایلنا: این بسته مشخصا به مشکلات واحد های کوچک و متوسط تولیدی پرداخته شده است و با راهکارهایی که دیده شده سعی بر این بود که این واحدها دوباره به چرخه اقتصادی برگردند

ولی الله افخمی راد؛ رئیس مرکز توسعه صادرات در گفتگو با ایلنا در خصوص بسته خروج از رکود، گفت: این اقدام دولت قابل تقدیر است و به طور کلی از هر حرکتی در راستای خروج وضعیت اقتصادی کشور از رکود باشد باید حمایت کرد.

افخمی راد افزود: در این بسته مشخصا به مشکلات واحد های کوچک و متوسط تولیدی پرداخته شده است و با راهکارهایی که دیده شده سعی بر این بود که این واحدها دوباره به چرخه اقتصادی برگردند از سوی دیگر این بسته با هدف تحریک تقاضا در بازار بدون به وجود آمدن تورم طراحی شده است که این از دیگر مزیت های این طرح است.

افخمی راد با بیان اینکه راه حل اصلی خروج از رکود  فروختن کالا به مشتری خارجی است و نه داخلی تصریح کرد: اگر دولت و بخش خصوصی به دنبال راه حل دائمی خروج از رکود هستند می بایست برای کالای خود مشتری خارجی پیدا کند.

وی در خصوص لغو تحریم ها که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام شده است گفت:بزرگترین ضربه ای که تحریم ها به ما زد در بخش صادرات بود. در حالیکه صادر کننده ها برای جابجایی پول نیازمند سیستم های بانکی بین المللی هستند با تحریم بانک مرکزی و سویفت عملا صادرات ما به اغما رفت که حالا با رفع این موانع انتظار داریم که دو باره صادرات ما احیا شود. از سوی دیگر با رفع تحریم ها هزینه کالای صادراتی ما نیز تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند که همین امر می تواند کالای ما را در بازارهای جهانی رقابت پذیر تر کند و صادرکنندگان ما قدرت مانور بیشتری در قیمت گذاری و بازریابی محصول خود داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه صادرات تصریح کرد: با توجه به لغو تحریم‌ها دوران جدیدی برای اقتصاد کشور آغاز شده است و صادرکنندگان ما باید اولویت خود را به صادرات کالاهایی بدهند که دارای ارزش افزوده بیشتری باشد و ما نیز از این افراد تا جائیکه بتوانیم حمایت می کنیم.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *