کاهش ۵۰ درصدی قیمت زعفران در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا – معاون اداری و مالی فرمانداری تربت حیدریه از کاهش ۵۰ درصدی قیمت زعفران خشک در این شهرستان خبر داد و خواستار دخالت سازمانهای جهاد کشاورزی و تعاون روستایی برای خرید توافقی محصول زعفران این خطه شد.

 

 

مهدی عباسپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که قیمت بهترین نوع زعفران از قرار هر کیلوگرم ۷۰ میلیون ریال بود، این رقم در روزهای اخیر به هر کیلوگرم ۳۵ میلیون ریال کاهش یافته که به زیان کشاورزان ئر در مقابل به نفع افراد دلال است.
وی گفت: به منظور حمایت از زعفرانکاران پیگیر خرید توافقی زعفران با دستگاههای متولی نظیر جهاد کشاورزی و تعاون روستایی هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز گفت: در این خصوص نشستهایی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شده است.
محمد کریمی افزود: با وجودی که به زودی موضوع خرید توافقی محقق خواهد شد اما اعلام رسمی میزان آن از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قابل پیگیری است.
وی در خصوص پیش بینی میزان برداشت امسال زعفران در تربت حیدریه نیز گفت: پارسال از مجموع هشت هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران ۴۰ تن محصول برداشت شد و پیش بینی برای امسال نیز همین رقم است.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه افزود: از مجموع ۷۰ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران در خراسان رضوی هشت هزار هکتار یعنی معادل حدود ۱۲ درصد به این شهرستان اختصاص دارد.
۷۹ درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتاری زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.
بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۸/* 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *