هاشمی‌رفسنجانی مخالفان توافق، انگشت‌شمارند

 
آرمان: می‌خواهد مردم در انتخابات شرکت کرده و حماسه‌ای دیگر مانند ۲۴خرداد ۹۲ بیافرینند چون هدفش نشستن لبخند رضایت بر لبان ملت است. آیت‌ا… هاشمی که در برداشتن گام نخست حماسه در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش‌آفرینی مهمی داشت اکنون هم درصدد است با دعوت از اقشار مختلف برای رای دادن در انتخابات و مهم‌تر از آن اعلام کاندیداتوری افراد موثر برای کشور گام نهایی حماسه را محکم‌تر بردارد و از همین رو است که دیروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی شهرهای ساوه و زرندیه استان مرکزی بلوغ سیاسی مردم ایران را ستود و گفت: همان‌گونه که آحاد مردم در انتخابات۹۲ وارد شدند و کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند، در انتخابات اسفند هم حضور آنان نظام را برای سال‌های بعد بیمه می‌کند. آیت‌ا… اکبر هاشمی‌رفسنجانی، با اشاره به توانایی‌های اقتصادی، فرهنگی و به ویژه حضور نیروهای کارآمد و سوابق آشنایی خود از ساوه و اطراف آن، گفت: شهرک صنعتی ساوه در کشور تقریبا کم نظیر بود که نشان از ظرفیت بالای منطقه برای انجام کارهایی اساسی دارد. وی افزود: هنوز هم می‌توان با برنامه‌ریزی درست برای اشتغال جوانان گام‌های بلندی برداشت که از نیازهای ضروری است. وی در پاسخ به نگرانی اعضا، درباره حضور برخی نیروهای وابسته به دولت قبلی در بدنه ادارات و سازمان‌ها و کارشکنی پنهان و آشکار آنها در روند امور، افزود: متاسفانه یکی از کارهای دولت سابق، خانه‌نشین کردن نیروهای اصیل انقلابی در سراسر کشور بود که حتی استادان برجسته دانشگاه‌ها هم در امان نبودند که امیدواریم دولت در این خصوص و جایگزینی نیروهای دلسوز اقدام کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فسادهای اداری و اختلاس‌های میلیاردی را نتیجه طبیعی گزینش ناصحیح افراد برای مسئولیت‌های ملی دانست و با یادآوری روند سوءاستفاده‌های شخصی و جناحی از بیت‌المال، تصریح کرد: اصلاح مدیریت‌های کشور باید به دور از اغراض شخصی و انتقام، براساس مصالح نظام و منافع ملی باشد. هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بحق بودن نگرانی حاضران برای رکود کشور، گفت: اوج نگرانی آنجاست که می‌دانیم این رکود در شرایطی گریبان اقتصاد کشور را گرفت که نقدینگی در بانک‌هاست و می‌توان از آن مانند کاری که برای خودرو شده برای افزایش اشتغال و تقویت تولید در شهرک‌های صنعتی استفاده کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظرفیت‌های حمل ونقل و خطوط لوله انتقال انرژی شرق و غرب و شمال و جنوب دنیا از ایران را برای تعامل با جهان بسیار مهم دانست. هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: متاسفانه بعضی‌ها با ترس‌های غیرمنطقی و بی‌مورد از مسائل فرهنگی، در انجام این کارهای اقتصادی مانع تراشی می‌کنند و بعضی از دشمنان نظام هم با ترویج ایران هراسی، جلوی خیلی از طرح‌های بین‌المللی را برای عبور و اجرا در ایران گرفتند. 
 توافق یک خواست ملی و بین‌المللی شد
روز گذشته پیامی هم از سوی رئیس مجمع تشخیص مصاحت نظام برای یازدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی صادر شد که حاوی مطالب مهمی بود. آیت‌ا… هاشمی در بخشی از این این پیام آورده بود: «نیاز روزافزون بشر به دانستن و دانایی، به حدّی است که عالمان این علم، توجه به روابط عمومی را به عنوان مدیریت نظام‌مند نظریه‌ها، رویکرد‌ها، ابزار‌ها و فناوری‌های ارتباطی و عملیات اجرایی، برای توسعه تعامل و همکاری متقابل با مخاطبان و تاثیرگذاری مثبت بر افکار عمومی، ضروری می‌دانند. در نتیجه، بسترسازی برای بهره‌مندی از توان افکار عمومی در مسیر تحقق اهداف معین و دوسویه، فراگیر‌تر و فرآیند گفت‌وگو و مذاکره، به شکلی اصولی و خردمندانه، به عنوان یکی از دستاوردهای عملی این علم تسهیل می‌شود. در این صورت هر دو طرف گفت‌وشنود، از نتایج آن رضایت کافی خواهند داشت که البته می‌توان آن را «دیپلماسی ارتباطی» موفق نام نهاد.» در ادامه این پیام تاکید شده است: «قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر، نشان داد که با وجود سمپاشی‌ها و القائات سوء چندین ساله، می‌توان با استفاده از قابلیت‌های ارتباطی استدلال، تدبیر و عقلانیت، افکار عمومی را حتی در سطح جهانی، متقاعد و همسو کرد. بی‌تردید افزایش محبوبیت ایران طی سال‌های اخیر و دیپلماسی هوشمند کشور در مذاکرات هسته‌ای، نمونه‌ای موفق و قابل ارائه در زمینه کاربرد خردمندانه قدرت ارتباطی است. خوشبختانه در طول مذاکرات، شاهد به‌کارگیری عاقلانه ابزار مدرن و سنتی رسانه‌ای، شیوه‌های مشارکت‌پذیری گسترده عمومی، تعامل دوسویه و حرفه‌ای با رسانه‌ها، تولید محتوای جذاب و اقناعی برای افکار عمومی در سطح بین‌المللی و حضور مداوم در انواع رسانه‌ها بودیم.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شده است: «یکی از عوامل عمده این موفقیت، استفاده از توان ارتباطی و رویکرد کمپینی آن بود که وقتی پذیرش مذاکره و به دنبال آن، توافق، در ایران و جهان یک خواست ملی و بین‌المللی شد، مخالفانش در سطح گروه‌ها، جناح‌ها و حتی رسانه‌های پرهیاهو ولی بی‌اثر، توان مخالفت نداشتند و اگر هم گروه‌هایی بر طبل یکدندگی و لجاجت کوبیدند، به چنان اقلیتی رسیده‌اند که معنای روشن کنایه «انگشت‌شمار» شده‌اند. من بر این باورم که اگر امروز در عرصه سیاست خارجی، راهبرد دیپلماسی ارتباطی، توفیق‌آفرین و عامل ایجاد رضایت طرفین ارتباط می‌شود، در عرصه سیاست داخلی هم، می‌توان از این توان ارتباطی برای توسعه همگونی، همکاری و تعامل و ایجاد همدلی اجتماعی و ملی، بهتر استفاده کرد که در این صورت، تقویت نهاد روابط عمومی و تخصصی کردن آن در همه ابعاد، نهاد‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها و به تبع آن نظام را به توان و قدرت ارتباطی پیشرفته و حرفه‌ای‌تری خواهد رساند.» 
 الان هم باید با مردم بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز هم در دیدار رئیس، معاونین و مدیران معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با اظهار امیدواری نسبت به رفع استضعاف در کشور به ویژه در مناطق روستایی، گفت: اگر توجه به مردم در همه ابعاد مورد توجه نظام باشد، نظام پایدار و بسیاری از دردهای جامعه رفع می‌شود. آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی با یادآوری تأسیس دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، در نخستین سال‌های آغاز به کار دولت سازندگی (۱۰ آبان ۶۸) تاکید کرد: همه کارها برای رفاه مردم بود، چون می‌دانیم که اگر مردم نبودند، امام و مبارزان نمی‌توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند. وی با ارائه تحلیلی از برنامه‌های استکباریون، رویارویی قدرت‌های شرق و غرب آن روزها، مباحث مربوط به فضای باز سیاسی و خروش دریاگونه مردم برای همراهی با نهضت و مبارزین اسلامی ادامه داد: در سال ۵۶ وقتی مردم به خیابان‌ها آمدند، ماندند تا انقلاب پیروز شد، پس انقلاب ما به تمام معنا مردمی است و الان هم باید با مردم بود و با آنها پیش رفت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «القای دور کردن مردم از فضای سیاسی» طرحی خطرناک برای گرفتن پشتوانه از نظام دانست و گفت: باید با مبانی انسانی، اسلامی و عقلانی به اظهارات مردم توجه کرد که به واسطه‌ پیشرفت و گسترش ابزار اطلاع‌رسانی، حتی در نقاط دور دست آگاه شده‌اند و شاهد ادعای ما، رأی اکثریت مردم روستاهای کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲ است. وی توجه به مردم و تلاش برای رفع نیازهای آنان را ضرورت عقلی و سیاسی نظام دانست و افزود: باید به همه مردم، مخصوصا تولیدگران در روستاها توجه کرد. 


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=134529
 
 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *