محمد غرضی در گفتگو با روزان: کاسه صبر روحانی لبریز شده است تندروها دیگر در جامعه احیا نمی‌شوند به دلیل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ جامعه به همین افراد نه بلند گفت.

دل آرام یوسفی :محمد غرضی، وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی در  گفتگو با روزان گفت: رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات حرفهای تندی زد ولی این را هم بگویم که دولت و شخص روحانی در فشار است و کاسه صبرش پر شده است که این حرفها را می‌زند.وی تاکید کرد: تندروها دیگر در جامعه احیا نمی‌شوند به دلیل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ جامعه به همین افراد نه بلند گفت.

مشروح  گفتگو در ادامه می‌آید:

با توجه به صحبت‌های اخیر رهبری و رئیس ‌جمهوری درباره واژه نفوذی شاهد رفتارهای تندروها بودیم، ارزیابیتان از این موضوع چیست؟

نفوذ در برابر مقاومت است ملت ایران دائم در مقابل نفوذ و فشار رفتارهای سیاسی و اقتصادی همیشه مقاوم بوده است که همین موضوع می‌تواند تاثیرات بسیاری در زندگی شخصی افراد داشته باشد ولی ما نباید از این واژه سوء استفاده‌های جناحی و شخصی کنیم. متاسفانه در کشور ما چنین اتفاقی افتاده است که به نظر من چنین چیزی شایسته نیست و خارج از اخلاق سیاسی است. کسانی که تعریف درستی از این واژه ندارند و یا مقاومت را با نفوذ اشتباه می‌گیرند و یا برعکس دچار واکنشهای غیر اخلاقی و غیر عرفی می‌شوند.

شاهد هستیم بعد از شکستی که تندروها از برجام خورده‌اند می‌خواهند فشار به دولت را بیشتر از قبل کنند دلیل این سنایور جدیدی که تندروها برعلیه روحانی چیده‌‌اند چیست؟

من این طور تعبیر می‌کنم دوستانی که تندورهستند فکر می‌کنند فقط خودشان مقاوم هستند و ملت مقاوم نیست که این موضوع کاملا عکس است این افراد فقط به یک چیز فکر می‌کنند آن هم شکستی است که خوردند و می‌توان گفت این تندروها دوباره شکست خورده‌‌اند شکستی که برایشان خیلی سخت است و درک کردنش غیر قابل هضم.این افراد خودشان را مصدر دولت قرار داده‌‌اند که این کاملا اشتباه است. به نظر من، این افراد باید خودشان را مقاوم کنند نه اینکه به دولت درس بدهند.

این جریانها چرا فضا را امنیتی و انتظامی می‌کنند؟

برای اینکه این افراد تعریف درستی از هیچ مقوله‌‌ای ندارند به همین دلیل همه چیز را با هم قاطی می‌کنند این افراد باید تعریف درستی اول از سیاست داشته باشند بعد به مسائل جزئی ورود کنند. به همین دلیل همین افراد تندرو تعبیر درستی از هیچ واژه‌‌ای ندارند و فضا را هم امنیتی می‌کنند و می‌خواهند با اقداماتی که انجام می‌دهند خودشان را جلب توجه کنند که این موضوع غیراخلاقی است.البته این افراد می‌دانند حرفشان دیگر در جامعه خوانده نیست، دست به همه کار برای احیا شدنشان می‌زنند که به نظر من این گروه دیگر در جامعه احیا نمی‌شود به دلیل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ جامعه به همین افراد نه بلند گفت.

این افراد اقداماتی که انجام می‌دهند برای انتخابات مجلس است آیا موفق می‌شوند؟

اصلا. درست برعکس تصورشان صورت می‌گیرد و به ضررشان است برای اینکه جامعه با رفتاری که انجام داد این افراد را در تنگنا قرار داد و این اقداماتی که انجام می‌دهند هیچ فایده‌‌ای ندارد فقط به ضررشان تمام می‌شود. این افراد هنوز به این باور نرسیده‌‌اند که روحانی رئیس جمهور شده است. روحانی در زمان انتخابات آمد برخلاف این افراد حرف و شعار داد که همین موضوع باعث پیروزی این فرد شد، حال هرچی به انتخابات نزدیک می‌شویم این واژه‌ها و حرکت‌های جدیدی را از این گروه مشاهده می‌کنیم.

ارزیابیتان از صحبت‌های آقای روحانی در نمایشگاه مطبوعات چیست؟

رئیس جمهور حرفهای تندی زد ولی این را هم بگویم که دولت و شخص روحانی در فشار است و کاسه صبرش پر شده است که این حرفها را می‌زند

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *