جدال یاران احمدی‌نژاد و قالیباف در کرج/ اختلاف در جبهه پایداری


جدال یاران قالیباف٬ احمدی‌نژاد و حامیان آیت‌الله مصباح یزدی از جریان اصولگرا با یکدیگر و رقابت همه آنها با اصلاح‌طلبان در حالی انجام می‌شود که سهم استان البرز تنها سه کرسی مجلس است.

به گزارش خبرنگار احزاب ایلنا٬ جدید‌ترین استان کشور نیز به مرور رنگ و بوی انتخابات می‌گیرد. همسایه غربی تهران که شش سال است در جغرافیای رسمی کشور نام استان البرز بر آن نهاده شده به خاطر مهاجرت فراوان مردم با مسائل خاص و منحصر به فرد مواجه است؛ از جمله اینکه اگر نسبت جمعیت به تعداد نماینده را یک شاخص در نظر بگیریم این شاخص برای استان البرز از هر استان دیگری بیشتر است. (هر ۸۰۰ هزار نفر یک نماینده)

از میان سه نماینده البرزی، دو نفر از شهر کرج، فردیس و اشتهارد راهی بهارستان خواهند شد. در حال حاضر عزیز اکبریان و محمد جواد کولیوند که همسو با جبهه پایداری هستند در مجلس حضور دارند و مهدی ایران‌نژاد، فرماندار سابق کرج در دوره احمدی‌نژاد و حجت الاسلام پورمظاهری ریس سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر دوره سوم کرج و خانم‌ها آجرلو و معصومی نیز با وجود اینکه از نظر فکری به این افراد نزدیک هستند٬ فعالیت‌های خود را برای انتخابات کلید زده‌اند و به این ترتیب ممکن است کرج جز شهرهایی باشد که نه تنها بین اصولگرایان که حتی بین اعضای جبهه پایداری نیز اختلاف ایجاد شود.

از دیگر چهره‌های وابسته به طیف‌های مختلف اصولگرایان می‌توان به اسامی آقایان علیمردانی از پزشکان استان البرز، نادر ایزدبین ریس سابق شورای شهر محمدشهر و افتخاریان اشاره داشت و از طیف اصلاح‌طلبان هم گفته می‌شود حضور سیدعلی میرباقری و محسن صادقی قطعی است.

از ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان تاکنون از جناح اصولگرایان و جبهه پایداری آقای ایرج چگینی شهردار سابق نظرآباد و عظیم‌زاده شهردار سابق شهر جدید هشتگرد از طیف نزدیک به قالیباف٬ و آقایان محمود بهمنی ریس سابق بانک مرکزی و علی حدادی فرماندار سابق نظرآباد و هشتگرد در دوره احمدی‌نژاد از طیف جبهه پایداری و حسن شاهوردی ریس سابق بهزیستی نظرآباد و دکتر نظم‌ده ریس سابق شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ از طیف نزدیک به موتلفه و کمال اکبری حضورشان در انتخابات قطعی است و در حال رقابت بر سر جلب نظر رای دهندگان هستند

در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ و نظرآباد همچنین از طیف اصلاح‌طلبان شنیده‌ها حاکی از حضور دکتر مهدی زعیم، حبیب فلاح‌نژاد و سامانی‌پور که از فعالان سیاسی منطقه هستند در انتخابات است

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *