رییس ستاد انتخابات تربت حیدریه: فضا برای حضور تمام جناح های سیاسی فراهم است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات شهرستان تربت حیدریه گفت: خوشبختانه فضای سیاسی برای حضور تمام جناح ها و گروه های سیاسی فراهم شده است.

 

 

 

به گزارش ایرنا، مهدی ناصری روز یکشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: بر این اساس پیش بینی ما آن است که آمار ثبت نام گنندگان برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دو برابر دوره قبل برسد.
وی گفت: با این حال به عنوان مجری انتخابات در تلاش هستیم از تمامی ظرفیت ها اعم از اماکن و نیز کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها برای معرفی داوطلبان نمایندگی مجلس بهره بگیریم.
ناصری افزود: البته برپایی چنین جلساتی نیاز به کسب مجوز از سوی ستاد انتخابات ندارد، اما برگزار کنندگان باید مکان و زمان برپایی جلسات خود را به این ستاد اطلاع دهند.
وی در خصوص فضای مجازی و به خصوص تلگرام و تاثیر آن بر روند مبارزات انتخاباتی نیز گفت: فضای مجازی می تواند هم یک امر مثبت یا منفی باشد و در عین حال که کارگروه پیشگیری از جرم و تخلفات با دبیری دادگستری تشکیل شده تا مبادا عبور از خطوط قرمزها صورت گیرد، اما در عین حال تا زمانی هم که شاکی خصوصی نداشته باشد، قانون مداخله نمی کند.
ناصری در بخش دیگری با بیان اینکه در مدت دو روز سپری شده از آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس، پنج نفر در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نامنویسی کرده اند، گفت: از این تعداد دو نفر دارای مدرک دکتری و بقیه کارشناسی ارشد هستند.
وی همچنین افزود: امسال و در حوزه انتخابیه شهرستان تربت حیدریه ۱۸۰ شعبه اخذ رای اعم از شهری و روستایی تدارک دیده شده و جمعیت واجد شرایط اخذ رای نیز حدود ۱۳۵ هزار نفر برآورد می شود.
وی گفت: در انتخابات دوره قبل ۲۵۴ شعبه اخذ رای در شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ساماندهی شده بود که در آن ۱۵۶ هزار و ۲۸۷ نفر از واجدان شرایط، معادل ۸۸ درصد از جمعیت واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند.
دبیر کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات تربت حیدریه نیز گفت: استفاده از اماکن و امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها ممنوع است و ملاک تشخیص جرم نیز ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی است.
حسن آشوری افزود: بر اساس این ماده، هیچیک از کارمندان و کارکنان ادارات و سازمانها و یا اعضای شوراها و شهرداری ها و موسسات و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی و بنیادها و موسساتی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند، حق استفاده از وجوه نقدی، مطالبات یا حوالجات یا سهام و سایر اسناد و اوراق بهادار یا سایر اموال متعلق به هر یک از سازمانها و موسسات فوق الذکر را ندارند.
وی همچنین از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به ارایه مدارک برای صدور کارت شناسایی ویژه انتخابات اقدام کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، مشترکا دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

 

 

انتهای پیام /* 

 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *