هاشمی و روحانی امروز می‌آیند

 
آرمان: انتخابات مجلس خبرگان در سال جاری بیش از دوره‌های قبلی مورد توجه قرار گرفته است چنانکه کاندیداهای زیادی خود را برای این رقابت آماده می‌کنند و بنابر اعلام مسئولان مربوطه ۲۳۵نفر تاکنون ثبت‌نام کرده اند. چهره‌هایی که برای حضور در این مجلس ثبت‌نام می‌کنند اغلب چهره‌هایی آشنا هستند و روز گذشته یک سوال بسیار شنیده شد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهور چه زمانی برای ثبت‌نام می‌آیند؟ که در پاسخ باید گفت حسن روحانی صبح و آیت‌ا…. هاشمی بعدازظهر برای ثبت‌نام خواهند آمد.

چه کسانی دیروز آمدند؟

در چهارمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان حجت‌الاسلام مجتبی طاهری به عنوان نخستین کاندیدای روز چهارم با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری از استان لرستان ثبت نام کرد. آیت‌ا… ری شهری، حجت‌الاسلام سیدحسین محمودی و حسین موحد نیز از استان تهران برای رقابت در انتخابات اعلام آمادگی کرد. آیت‌ا… دری نجف‌آبادی و حجت‌الاسلام اسماعیل رئیسی نیز به جمع دیگر کاندیداهای خواستار حضور در خبرگان رهبری از استان چهارمحال و بختیاری پیوستند. حجت‌الاسلام محمد رحمتی، استاد حوزه نیز کاندیداتوری خود را از استان آذربایجان شرقی اعلام کرد. حجت‌الاسلام واعظ موسوی نماینده فعلی مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان و آیت‌ا… ممدوحی نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از این حوزه انتخابیه شدند. آیت‌ا… عالمی نیز از استان خراسان رضوی کاندیداتوری خود را اعلام کرد. آیت‌ا… باقری‌کنی، ابوالحسن نواب و محمد رضا بیگدلی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نمایندگی دور پنجم مجلس خبرگان کاندیدا شدند. همچنین حجت‌الاسلام محمد علی فیض، حسن صدرالهی و کاووس روحی با حضور در وزارت کشور از حوزه انتخابیه گیلان داوطلب کاندیداتوری مجلس خبرگان شدند. حجت‌الاسلام قادر فاضلی از آذربایجان شرقی، محمدحسین باقری از آذربایجان غربی، محمدرضا میرصانع از تهران، محمدحسن قمی از سیستان و بلوچستان و آیت‌ا… حسن خراسانی نماینده فعلی خبرگان از خراسان رضوی از دیگر افرادی بودند که روز گذشته کاندیدای مجلس خبرگان شدند. آیت‌ا… حسن ممدوحی هم برای حوزه انتخابیه استان کرمانشاه داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شد. ‌حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز از استان لرستان کاندیدا شد. حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور نیز کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی شد. همچنین فردی به نمایندگی از آیت ا… احمد جنتی کاندیداتوری وی را از تهران اعلام کرد. همچنین یکی از شاگردان حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، در فرمانداری قم حاضر شد و به نمایندگی از وی نامش را به عنوان کاندیدا اعلام کرد. محمودرضا عبداللهی فرزند آیت‌ا… عبدالمحمود عبداللهی نیز عصر دیروز به نیابت از پدر خود در فرمانداری قم حاضر شد تا کاندیداتوری وی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان اصفهان را ثبت کند.

فرزند آیت‌ا… مومن هم آمد

حجت‌الاسلام احمد مومن فرزند عضو فقهای شورای نگهبان نیز به جمع کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اضافه شد. محمود خسرو انجم‌ داماد خانواده آیت‌ا… محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان، که روز گذشته با حضور در فرمانداری قم، به نیابت از پدر زنش، ثبت نام وی در انتخابات خبرگان از حوزه استان قم را انجام داده بود، دیروز نیز به فرمانداری قم مراجعه کرد تا برادر زن خود را ثبت‌نام کند. محمود خسرو انجم روز گذشته به نیابت از حجت‌الاسلام احمد مومن در فرمانداری قم حاضر شد و ثبت‌نام وی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان مرکزی را انجام داد.

غرضی ۹۴ هم آمد!‍

از دیگر چهره‌هایی که برای ثبت نام در انتخابات هفتم اسفند روز گذشته وارد وزارت کشور شد، سیدمحمد غرضی بود. وی که سال ۹۲ وارد انتخابات شده بود تا بر کرسی ریاست‌جمهوری بنشیند روز گذشته کاندیداتوری‌اش را برای انتخابات مجلس و همچنین مجلس خبرگان رهبری به ثبت رساند. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به اینکه چقدر امیدوارید که مورد تایید خبرگان قرار بگیرد، اظهار کرد: امتحان دادم و نتیجه آن هم معلوم خواهد شد و چیزهایی که به صورت فقه یاد گرفتم و به آن عمل کردم و حتی مطالبی را که در خدمت حضرت امام راحل در نجف بودم، یاد گرفتم لذا برای خودم و آنها به عنوان یک فقیه متجزی ارزش قائلم. وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد در صورت پیروزی در هر دو مجلس، هم در مجلس و هم در مجلس خبرگان حضور پیدا می‌کند.


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=137862
 
 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *