آغاز رقابت های ایده پردازی در دانشگاه تربت حیدریه

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه تربت حیدریه در آیین آغازین این مسابقات علمی گفت: این رقابت ها با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تقاضامحور و با قابلیت اجرایی شدن، برگزار شده و در آن ۱۲۵ دانشجو در قالب ۹ گروه، به مدت سه روز به طرح ایده های خود می پردازند.
علیرضا کرباسی افزود: ۱۵ نفر مربی و چهار نفر داور نیز ضمن برپایی کارگاه های آموزشی، به ارزیابی و قضاوت ایده های ارائه شده از حیث 'فنی، طراحی و کسب و کار' پرداخته و در نهایت سه ایده برتر را برمی گزینند.
وی ضمن بیان اینکه دانشگاه امروز نسل سوم و در حکم دانشگاه کارآفرین است، افزود: وظیفه داریم برای ایده های برتر حامی مالی و سرمایه گذار پیدا کنیم که این خواست با کمک پارک های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری میسر خواهد شد.
مهدی عباسپور معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: یکی از وظایف ما معرفی و تحت پوشش قرار دادن نخبگان دانشگاهی است که در این خصوص نیز از هیچ کوششی مضایقه نخواهد شد.
یک دانشجوی شرکت کننده در این رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری چنین مسابقاتی را برای رشد فکری جوانان و بخصوص افراد خلاق بسیار مفید خواند و گفت: هنوز چنین برنامه هایی آن طور که باید و شاید شناخته نشده است.
وی که به همراه گروهی سه نفره ایده 'آبگرمکن جیبی' را در این رقابتها ارائه کرده، گفت: اگر ایده پذیرفته و به تولید برسد، می توان آن را در هر جایی به شیر وصل کرده و به آب گرم دسترسی داشت.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان تربت حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اگر بخواهیم به زبان ساده استارت آپ را معرفی کنیم، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند و به سرعت رشد می یابند و به درآمد می رسند.
مسعود جمشیدیان افزود: استارت آپ ویکند همایش و رویدادی آموزشی تجربی در سراسر دنیا است که معمولا انتهای هفته برگزار شده و افراد خلاق و پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم آمده و در مدت ۵۶ ساعت به ارائه ایده ها و یا پروژه های حود می پردازند.
وی گفت: نحوه اجرا به این شکل است که هر نفر ایده خود را در مدت زمان یک دقیقه مطرح می کند و سپس ایده های برتر انتخاب می شوند و گروه هایی تشکیل داده و روی عملی کردن آن ایده کار می کنند و در نهایت در ساعات پایانی ایده هایی که روی آن کار شده، مجددا ارائه می شوند.
نخستین دوره رقابت های ایده پردازی آخر هفته در دانشگاه تربت حیدریه تا جمعه شب ادامه دارد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 
 
 
 
 

 

 

 

انتهای پیام /* 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *