عضو حزب کارگزاران سازندگی: سقف های شیشه‌ای مانع بزرگی برای حضور زنان در جامعه است

 
 

ثریا زندیار: عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: سقف های شیشه ای وجود دارد که مانع ارتقای طبیعی زنان در فعالیت های جامعه هستند و این موضوع به نام دین مطرح می شود.

به گزارش روزان، فائزه هاشمی رفسنجانی عصر روز پنج شنبه در جمع زنان فعال خوزستان در اهواز با بیان این که دو موضوع کلان به عنوان مانع برای حضور زنان وجود دارد که یکی حضور زنان در مدیریت های کلان و یکی تبعیض های قانونی یا عرفی و سنتی در جامعه است، اظهار کرد: زنان دچار این دو مانع بزرگ هستند اگر بتوان با برنامه ریزی ، این موانع را از پیش پای زنان بر داشت، مشکلات دیگر قابل حل است.

مدیرمسئول سابق روزنامه زن اظهار کرد:  مهمترین نکته  این است که در حال حاضر باید تعداد زنان در مجلس افزایش یابد.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاریخ سیاسی کشور عنوان کرد:  اگر به تاریخ خود نگاهی  بیندازیم، به جز مجلس پنجم که بیشترین آمار حضور زنان را داشت(از ۲۷۰ نفر۱۵ نفر جمعیت زنان حاضر در مجلس را تشکیل می داد) این آمار پس از آن تنزل پیدا کرده است و در مجلس نهم از ۲۹۰ نفر ۹ زن در مجلس وجود دارد یعنی  تعداد نمایندگان افزایش پیدا کرده اما با کاهش آمار زنان مواجه شدیم، یعنی ۳ درصد زنان!

هاشمی بابیان این که در حال حاضر نیاز به جنس زنان در مجلس و فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی وفرهنگی داریم ؛ به برگزاری تشکل ها برای فعال شدن زنان در جامعه تاکید کرد و از آنان خواست تا در تمام جنبش ها و فعالیت ها حضور داشته باشند.

مدیرمسئول سابق روزنامه زن با اشاره به سفر خود و مسئولان دیگر احزاب در خوزستان و مشکلات پیش آمده گفت: دلواپسان اجازه نمی دهند تا جمعی شکل بگیرد و حتی اگر مجوز هم  وجود داشته باشد،علیرغم داشتن مجوز اتفاقات زیادی می افتد. جای تعجب دارد که کارهای غیر قانونی بر خلاف روال قانونی انجام می گیرد و هیچکس نمی‌تواند با این قضایا برخورد کند و این افراد خارج از قانون هر کاری که دلشان می خواهد انجام می‌دهند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: مهمترین نکته برای هر کشور و جامعه، قانون است و اگر همه خود را به آن قانون  وابسته بدانند، کارها به روال قانونی پیش می رود. اگر افراد خود را متکی به قانون ندانند و عده ای برای خود حق و حقوق بیشتر از قانون قائل شوند و بخواهند دیگران را حذف کنند به طوری که افراد از حق طبیعی خود برخوردار نباشند، این ها برای جامعه آفت تلقی می شود و جامعه را به سمت خوبی هدایت نمی کند.

وی اظهار کرد: اگر مردان با موضوع حضور زنان در جامعه مخالف هستند و نگاه این است که زن باید در خانواده تعریف شود و در جایگاه کشورداری یا مدیریت، تعریف جدی نمی شود یا قبول ندارند؛ این موضوع موضوع دینی است و می توانند با این حرف، بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار بدهند و متاسفانه می بینیم که یک نگاه گسترده است که بین بسیاری از زنان هم با این موضوع مخالفت می شود و آن را به عنوان یک نگاه دینی تلقی می کنند وو معرفی  می کنند.

وی به حرکت استاندار خوزستان برای انتخاب ۸ زن به عنوان بخشدار در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: این حرکت ها شروعی است برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی که باید پاس داشته شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *