نباید متهم به بی‌تفاوتی شویم

آرمان: زنان نیمی از جامعه هستند. این شعار زنان است، شعاری همیشگی که در واکنش به اتفاق‌هایی مطرح می‌کنند که به‌زعمشان برای آنها محدودیت می‌آورد و به همین دلیل توقع دارند تا به مطالباتشان رسیدگی شود. مطالباتی از قبیل حضور جدی در انتخابات، موقعیت شغلی، توجه به زنان سرپرست خانوار و… باید منتظر ماند و دید که تکلیف خواسته‌های زنان چطور می‌شود و آیا آنها می‌توانند روزی را تجربه کنند که شرایط رضایتشان را جلب کند.

فاطمه راکعی: نگاه جریانات سیاسی به زنان، حداقلی است

اینکه زنان نیمی از جامعه هستندنه تنها یک شعار، بلکه واقعیتی است که متاسفانه با وجود تاکیدات دین اسلام نسبت به حقوق و جایگاه زن نادیده گرفته می‌شود. برای مثال این روزها جریانهای سیاسی آماده حضور در انتخابات مجلس می‌شوند و مثل همیشه نگاهی حداقلی به نیروهای زن دارند. البته زنان اصلاح‌طلب فعالیت جدی خود را شروع کرده‌اند تا به‌طور جدی در انتخابات شرکت کنند و از این طریق بتوانند فراکسیونی تاثیرگذار در مجلس تشکیل بدهند تا خلأ موجود را به نوعی پر کنند.

اشرف بروجردی: زنان سرپرست خانوار نادیده گرفته نشوند

زنان سرپرست خانوار حتما و قطعا پدیده‌هایی هستند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان نسبت به وضعیتشان بی‌توجه بود؛ چرا که در اوضاع نابسامان اقتصادی که کل جامعه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، مشکلات زنانی که سرپرستی خانوار را یدک می‌کشند، بسیار جدی‌تر و مهم‌تر از دیگران است که حل نشدنشان می‌تواند تهدیدها و آسیب‌هایی جدی را به آنها تحمیل کند. مجلس شورای اسلامی در این زمینه باید با بررسی دقیق شرایط قوانین لازم را مشخص کند و همچنین دولت با وجود همه مشکلات ریز و درشتی که دارد، به‌طور جدی برای برطرف کردن مشکل این گروه از زنان تلاش کند.

زهرا اشراقی: نگاه به زنان عادلانه نیست

خوب است که یک یا چند وزیر زن درخشش با در نقش وزیر، توانمندی و شایستگی زنان را به جامعه نشان بدهند اما مساله، این است که مشکلات زنان با این کار تمام و حتی کم هم نمی‌شود. بحث زنان، بحثی مهم است و برای رسیدن به شرایط آرمانی باید در وهله اول همنشین شوند و زنانی با افکار و عقاید مختلف دور هم جمع شوند و ببینند که برای بهبود شرایط چه کاری باید انجام داد. باید گفت که نگاه به زنان نگاهی ناعادلانه است دولت روحانی فرصتی خوب برای جامعه زنان است.


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=138666
 
 
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *