مصطفی کواکبیان: نگران ورود پول‌های بابک زنجانی به انتخابات هستیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما واقعا نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم و اخیرا هم بابک زنجانی مجددا مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد. خدا نکند این پول‌ها در انتخابات پیش رو پیدا و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ مصطفی کواکبیان در نهمین نشست فصلی حزب مردم‌سالاری با اشاره به سیاست‌های انتخاباتی حزب مردم سالاری اظهار کرد: در حزب مردم سالاری کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سه دسته نامزدهای طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم بندی کرده‌ایم.

وی درباره این دسته‌بندی‌ها اظهار داشت: در دفتر سیاسی حزب در دسته‌بندی‌های خود تعیین کرده‌ایم که نامزدهایی که اصلاح‌طلب هستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و دارای رای حداقلی ۱۰ الی ۲۰ درصد هستند و همچنین عضو حزب مردم‌سالاری هستند، نامزدهای طلایی حزب مردم‌سالاری محسوب می‌شوند و ما تمام قد از این نامزد‌ها حمایت می‌کنیم.

از نظر مجموعه اصلاح‌طلبان تبعیت خواهیم کرد

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه نامزدهای طلایی ممکن است نامزدهای نهایی نباشند، تصریح کرد: از آنجایی که حزب مردم‌سالاری عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان است و برای ما مهم آن است که در مجلس حداکثر کرسی‌ها را اصلاح‌طلبان کسب کنند، ‌ در ‌‌نهایت از نظر مجموعه اصلاح‌طلبان تبعیت خواهیم کرد.

کواکبیان در مورد نامزدهای نقره‌ای و برنزی حزب مردم سالاری نیز خاطرنشان کرد: نامزدهای نقره‌ای کسانی هستند که اصلاح‌طلب‌اند اما در احزاب دیگر عضویت دارند و نامزدهای برنزی کسانی هستند که جزء اصلاح‌طلبان نیستند اما اصولگرایی خوش خیم هستند.

نمی‌خواهیم آدم‌های افراطی مجددا وارد مجلس شوند

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم آدم‌های افراطی مجددا وارد مجلس شوند، ابراز داشت: این افراد وقت ملک و مملکت را هدر دهند، بی‌شک برای اینکه افراطیون در هر حوزه انتخابیه وارد مجلس نشوند، از اصولگرایان معتدل حمایت خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: هر دقیقه مجلس ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد، در حزب مردم‌سالاری به اعضایمان می‌گوییم که نباید ۸۱ نفری که نامه‌ای امضا کردند و طی آن از ظریف خواستند میز مذاکره را ترک کند و به ایران برگردد، مجددا وارد مجلس شوند چراکه این‌ها توجهی به منافع ملی نداشتند و در زمانی که مقام معظم رهبری در راس تمام مذاکرات بودند چنین حرف‌هایی را بر زبان جاری کرده‌اند.

کواکبیان یادآور شد: جالب این است که هنوز هم می‌گویند که در برجام ۹۰ درصد از منافعمان از دست رفته است.

وی با بیان اینکه حزب مردم‌سالاری می‌خواهد که در مجلس دهم پرچم دار شعار «مقابله با فساد، لازمه اقتصاد ملی» باشد، عنوان کرد: ما می‌خواهیم که نمایندگانی شجاع، ‌ مقتدر و پاکدامن وارد مجلس شوند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با یادآوری حضور خود در پرونده تحقیق و تفحص از معاونت اول ریاست جمهوری در مجلس هشتم بیان کرد: در آن زمان ما اقدام به تحقیق و تفحص کردیم تا نشان دهیم دولتی که می‌گوید پاک دست‌ترین دولت تاریخ است چقدر پاک‌دست است.

نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم

کواکبیان با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: ما واقعا نگران پول‌های کثیف در جامعه هستیم و اخیرا هم او مجددا مهلت خواسته تا هفت هزار میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست را پس بدهد. خدا نکند این پول‌ها در انتخابات پیش رو پیدا و توزیع شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز ممکن است مانند قبل برخی از کاندیدا‌ها برای روز انتخابات برای برخی افراد نقشه‌هایی داشته باشند، به پخش ویژه برنامه ۹ دی از صدا و سیما اشاره کرد و گفت: امسال مشاهده کردیم که تلویزیون در برنامه‌ای مربوط به ۹ دی اندکی نیز به مسأله پرداخت سهام عدالت و مناظره‌ها و جشن پیروزی پس از انتخابات پرداخت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: باید از تلویزیون تشکر کنیم که یک ذره هم احمدی‌نژاد را مقصر می‌داند این در حالی است که ما‌‌ همان زمان نیز می‌گفتیم دو شب مانده به انتخابات جلوی بانک‌ها صف کشیده بودند و عده‌ای در حال توزیع سهام عدالت میان مردم بودند.

تعجب کواکبیان از کنار گذاشتن لایحه شفافیت تبلیغات انتخاباتی

کواکبیان با انتقاد از عدم توجه مجلس به لایحه شفافیت تبلیغات انتخابات اظهار داشت: من تعجب می‌کنم چرا که زمانی که دولت لایحه شفافیت تبلیغات انتخاباتی را به مجلس ارائه کرد مجلس به آن رسیدگی نکرد. این در حالی است که هر چه زود‌تر باید این لایحه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به انتشار آماری در مورد شاخص درک فساد در دنیا تصریح کرد: ایران در این آمار در رتبه ۱۳۱ قرار دارد. جایگاه ایران در شرایطی در رتبه ۱۳۱ قرار گرفته که اسرائیل غاصب مقام ۳۰ و عربستان سعودی که در آن فسادهای بسیاری رخ می‌دهد در رتبه ۷۹ قرار دارد.

دولت در زمینه مبارزه با فساد نقش اول را دارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه قبول ندارم که دولت در زمینه مبارزه با فساد نقش اول را دارد، خاطرنشان کرد: نقش اول در زمینه مبارزه با فساد بر عهده مجلس است و این مجلس است که باید ریل گذاری کند و مو را از ماست جدا کند. مجلس در شرایطی می‌تواند این وظیفه خود را انجام دهد که اعضای آن خود پاک‌دست باشند.

کواکبیان با بیان اینکه در مجلس هشتم سه بار میان نمایندگان مجلس پول توزیع کردند، ابراز داشت: در موضوع ماجرای مرحوم کردان در مجلس شورای اسلامی به برخی چک دادند و گفتند رای اعتماد یادتان نرود پس از آن نیز سعید مرتضوی به برخی نمایندگان کارت هدیه داد. در شرایطی این اتفاقات به گونه‌ای بود که حتی برخی از اصولگرایان نیز نسبت به پرداخت این پول‌ها اعتراض می‌کردند.

در مجلس بعدی ۲۰۰ نفر اصلاح‌طلب هستند

وی با بیان اینکه حزب مردم سالاری در شورایعالی انتخاباتی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به دنبال سهم‌خواهی نیست یادآور شد: گرچه برای اصولگرایان آرزوی ائتلاف داریم و خوشحال می‌شویم که آن‌ها موفق بشوند و ائتلاف کنند و ما با رقیبی قوی رقابت کنیم اما چه کنیم که آن‌ها به نتیجه نخواهند رسید. من نیز به آقای لاریجانی نیز گفته‌ام که برای مجلس دهم ۹۰ نفر اصولگرا در نظر بگیرند چرا که ۲۰۰ نفر دیگر همه اصلاح‌طلب خواهند بود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان درباره زمان برگزاری چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری عنوان کرد: این کنگره هشتم بهمن ماه و با حضور ۱۲۰۰ نفر از اعضای حزب و مهمانانی برجسته از سراسر کشور برگزاری خواهد شد

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *