مطهری در نطق میان‌دستور:احمدی‌نژاد موفق به حذف هاشمی نشد/ قوه قضائیه به حصر بدون حکم دادگاه پایان دهد

 


نماینده مردم تهران در نطق پیش از دستور گفت: بدون شک مقصر اصلی در پرونده سفارت عربستان نیروی انتظامی بوده است. پس از اعدام فجیع آن عالم ربانی بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی جریحه‌دار شده و عده‌ای چه سازمان یافته و چه خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند و نیروی انتظامی به صرف اینکه این افراد منتسب به فلان نهاد هستند از انجام وظیفه خود سر باز می‌زنند. مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت. لذا نیروی انتظامی درباره این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور اظهار داشت: اعدام گستاخانه عالم ربانی و مجاهد پاک‌باز شیخ نمر توسط حکومت مستبد سعودی صرفاً به جرم اعتقاد و اعتراض حاکی از بازگشت آل‌سعود به جاهلیت قبل از اسلام و یادآور خون‌خواری عرب دوره جاهلیت و نیز خشونت‌های مذهبی قرون وسطی در اروپا است.

او ادامه داد: حکام آل سعود با بازگشت به ارزش‌های دولت جاهلیت مانند غرور و تکبر و تعصب‌نژادی خاطره ابوجهل و ابوسفیان را زنده کردند. تفاوت این دو در این است که آنها بت حبل می‌پرستیدند و اینها بت آمریکا و اسرائیل را می‌پرستند.

مطهری اضافه کرد: پیغمبر اسلام از عرب جاهلی ملتی بافرهنگ و متمدن ساخت و آل سعود در حال بازگشت به اصل خود است. پاسخ گستاخی عربستان را باید در یمن و سوریه و عراق و بحرین و نیز با اجرای برجام داد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: عربستان از اینکه ایران با منابع عظیم صنعت و نیروی انسانی متخصص فراوان از انزوا خارج و به حالت طبیعی بازگردد خصوصاً با توجه به نفوذ معنوی و ایدئولوژیک ایران در جهان اسلام به شدت نگران است و شاید با الهام از دوست دیرینه‌اش اسرائیل خواب‌هایی برای ایران دیده است. به هوش باشیم و مانند ماجرای سفارت عربستان در دام او گرفتار نشویم.

مطهری ادامه داد: بدون شک مقصر اصلی در پرونده سفارت عربستان نیروی انتظامی بوده است. پس از اعدام فجیع آن عالم ربانی بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی جریحه‌دار شده و عده‌ای چه سازمان‌یافته و چه خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند و نیروی انتظامی به صرف اینکه این افراد منتسب به فلان نهاد هستند از انجام وظیفه خود سر باز می‌زنند. مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت.  لذا نیروی انتظامی درباره این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد باید پاسخگو باشد.

او یادآور شد: چندی است که کنگره آمریکا با هدایت لابی صهیونیستی تلاش مذبوحانه‌ای را برای اجرایی نشدن برجام آغاز کرده است و به نظر می‌رسد که مجلس ایران باید در خصوص محدودیت صدور ویزا مقابله به مثل کند و با مصوبه‌ای مثلاً برای ورود خبرنگاران و تجار آمریکایی به ایران محدودیت‌هایی قائل شود.

مطهری همچنین در بخش دیگری از نطق میان دستور امروز خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در اسفندماه جاری اعلام کرد: مشارکت بالا در انتخابات آینده موجب عزت بیشتر و ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان و جلب اعتماد ملل دیگر نسبت به ایران خواهد بود. حتی منتقدان و مخالفان نیز شرکت کنند.

مطهری اضافه کرد: دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند. نقطه ضعف اصلی اصولگرایان کم‌توجهی به آزادی‌های اساسی ملت و حقوق شهروندی است که بسیاری از بی قانونی‌ها و بی‌عدالتی‌ها را  تحت عنوان حفظ نظام توجیه می‌کند و نقطه ضعف اصلی اصلاح‌طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاه به نام آزادی در این امور سهل‌انگاری می کنند. تشکل صدای ملت بر آن است تا ضمن حفظ نقاط قوت این دو جریان سیاسی این دو نقطه ضعف را نداشته باشد لذا حضور خود در میدان سیاسی را به عنوان راه سوم به دلیل نیاز جامعه امروز ایران به این جریان فکری و سیاسی ضروری می‌داند و به همین جهت فهرست انتخاباتی ارائه خواهد کرد.

او اعلام کرد:‌قطعاً اولویت‌های مجلس دهم اقتصاد و سیاست داخلی خواهد بود. مجلس نهم با همه نقاط قوت خود در حوزه سیاست داخلی با اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت کارنامه درخشانی ندارد. ازقضا رعایت حقوق ملت بر اقتصاد کشور نیز اثرگذار است. مثلاً آزادی مطبوعات همیشه مانع تخلفات بزرگ اقتصادی است و رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌های بزرگ معمولاً در دوران محدودیت رسانه‌ها رخ داده است. لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی یا قوه چهارم یک حکومت نامیده‌اند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی در کشورمان دخالت مستقیم و غیرمستقیم برخی افراد وابسته به نهادهای حکومتی در پروژه‌های بزرگ اقتصادی است و مسئولان با اعتماد به آنها و بدون نظارت کافی به این افراد میدان می‌دهند و مردم نیز اعتماد می‌کنند و در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و پس از مدتی نهادهای نظارتی و قوه قضائیه مانع ادامه کار آنها می‌شود ولی به دلیل همان روابط و ملاحظه‌کاری‌ها قدرت حل و فصل سریع آن را ندارند و در این میان مردم دچار خسارت می‌شوند که نمونه آن ماجرای پدیده شاندیز و موسسه ثامن‌الحجج و موسسه میزان است که هزاران سهامدار سرگردان شده‌اند. بنابراین از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر کشور و همچنین از قوه قضائیه می‌خواهم که هرچه سریع‌تر بدون ملاحظه‌کاری به این ماجرا خاتمه دهند. از رئیس جمهور محترم نیز درخواست دارم که توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد به طوری که تا قبل از انتخابات لااقل راهکار مناسبی ارائه شود.

او همچنین با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم تا زمان اجرای یک برنامه دقیق با مدیریت واحد در این زمینه هر سال در ماه‌های آذر و دی طرح زوج و فرد در تهران اجرا شود بلکه هوای تهران به مرز هشدار نرسد.

مطهری همچنین با اشاره به عملکرد مثبت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران خصوصاً معاونت اجتماعی و فرهنگی آن به دلیل همت قوی و برنامه‌ریزی دقیق برای جمع‌آوری معتادان محله هرندی تهران و انتقال آنها به اماکن مناسب و اجرای برنامه‌های تربیتی برای آنها صمیمانه سپاسگزارم.

نماینده مردم تهران اعلام کرد: از صداوسیما به خاطر اینکه امسال در ایام ۹ دی گزارش‌های واقعی‌تر و منصفانه‌تری از حوادث سال ۸۸ داشت تشکر می‌کنم. همچنین از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که مسئله ادامه حصر بدون حکم دادگاه را که خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است حل و فصل نماید.

نماینده مجلس نهم با اشاره به صدور حکم متهمان حادثه شیراز یادآور شد: احکام دادگاه حادثه شیراز از نظر اینجانب عادلانه نبود گرچه نفس این اتفاق در جمهوری اسلامی که بالاخره یک گروه فشار وابسته به یک نهاد، محاکمه و احکامی برای آنها صادر شد یک پیروزی و امر مبارک محسوب می‌شود اما آنچه که امروز مورد نیاز جامعه ما است، مسئله وحدت است.

مطهری با اشاره به تاکید ویژه قرآن کریم بر اینکه تفرقه و تشتت یکی از عوامل چهارگانه انقراض امت‌ها است یادآور شد: این پدیده که اصلاح‌طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال شوند و اصولگرایان از شکست دولت اصلاح‌طلب، بلایی است که کشور ما دچار آن شده است. سیاست حصر برای کشور ما سم مهلک است. آقای احمدی‌نژاد با هدف حذف جناب آقای هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست جمهوری نشست اما دیدیم نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد، بلکه کشور را با مشکلات جدی مواجه کرد.

او ادامه داد: اینجانب در ابتدای دولت اقای روحانی به ایشان پیغام دادم که برای ایجاد وحدت در کشور یکی از وزرای دولت گذشته را در کابینه قرار دهد، همه به یاد داریم که وحدت کلمه ترجیحاً به کلمه امام بزرگوارمان بود. کشور را همه با هم اداره کنیم و سیاست حصر را که منجر به بی‌اخلاقی‌ها و بی‌دینی‌ها می‌شود، کنار بگذاریم که امروز مشکل اساسی کشور ما کمبود تقوا و اخلاص است همان چیزی که بارها مورد تاکید امام و رهبر گرانقدر انقلاب بوده است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *