به دلیل نبود استقبال؛ قطار مشهد- نیشابور با حداقل مسافر در حال تردد است/امکان حذف مسیر

مشهد-رئیس ایستگاه راه‌آهن نیشابور گفت: دو قطار اختصاصی در مسیر مشهد-نیشابور و نیشابور-تهران در حال حاضر به مسافران ارایه خدمت می کنند که به دلیل آمار اندک مسافر احتمال حذف آن ها وجود دارد.

هادی نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: قطار ویژه نیشابور- مشهد از مدرن‌ترین واگن‌های مسافری کشور با ظرفیت ۲۱۶ نفر مسافر با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است که فقط در ایستگاه ابومسلم (شهر بینالود) توقف دارد که زمان رفت آن از نیشابور ۵:۴۵ صبح و ساعت برگشت از مشهد ۱۷ است.

وی افزود: متاسفانه اداراتی که باید در امر تبلیغات برای بهره‌مندی شهروندان از قطارهای ویژه اقدام کنند کم‌کاری کردند تا جایی که میانگین تعداد مسافر در رفت و برگشت قطار ویژه نیشابور- مشهد ۱۵ نفر است که اگر به همین منوال ادامه پیدا کند پس از طی دوره آزمایشی، این قطار به شهرستانهای متقاضی همجوار یا سرخس منتقل می‌شود.

نوری با اشاره به اینکه بهای قطار نیشابور در حال حاضر هر نفر سه هزار تومان است که کرایه واقعی آن مبلغ هشت هزار تومان است، اضافه کرد: ادارات و نهادها تبلیغات کنند و ما را در موضوع ماندگاری این قطار ویژه یاری دهند.

 وی یادآور شد: ۸۰ رام قطار نیز روزانه از نیشابور تردد می‌کنند که مسافران بدون نگرانی از آن سوار و پیاده می‌شوند که این تعداد قطار سبب شده است متقاضیان متناسب با وقت، سلیقه و منابع مالی خود از آنها استفاده کنند.

وی افزود: بدون تردید این حالت مشکلاتی را برای مسافران نیشابوری به دنبال دارد تا جایی که در مقطعی مبدا قطار نیشابور- مشهد تغییر کرد و موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شد.

نوری با بیان اینکه در حوزه شهرستان‌های نیشابور و فیروزه پنج ایستگاه راه‌آهن وجود دارد، خاطرنشان کرد: روزانه پنج هزار نفر مسافر در ایستگاه راه‌آهن نیشابور سوار و پیاده می‌شوند که البته بخش زیادی از آنها مبدا و مقصدشان نیشابور نیست.

 وی یادآور شد: ایستگاه نیشابور دارای سالن‌های انتظار مسافر، فضای اداری و فنی، فضای پذیرایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی زنانه و مردانه، انبار توشه، خط تخلیه و خط حمل بار است.

نوری دیوارکشی حریم راه‌آهن نیشابور با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، بازسازی ایستگاه و نصب سایه‌بان در ایستگاه نیشابور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، نصب پله‌برقی و آسانسور در ایستگاه نیشابور با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و بهسازی و نوسازی و نصب تجهیزات در ایستگاه عطار شهرستان فیروزه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال را از مهم‌ترین اقدامات عمرانی در این ایستگاه راه‌آهن عنوان کرد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *