جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا: تشکیل مجلس ناکارآمد به ضرر کشور است/ شورای نگهبان بازنگری کند

 

نماینده مجلس ششم گفت: امیدواریم شورای نگهبان با تجدید نظر و بازنگری، کسانی را که به ناحق رد صلاحیت شده‌اند به عرصه بازگردانند تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها گفت: به نظر من رد صلاحیت‌ها به قدری نگران کننده است که جای هیچ‌گونه توجیهی نگذاشته است و صدای اعتراض ائمه جمعه و رییس جمهور و بزرگان کشور نیز بلند شده است.

نماینده مجلس ششم افزود: امیدواریم شورای نگهبان با تجدید نظر و بازنگری، کسانی را که به ناحق رد صلاحیت شده‌اند به عرصه بازگردانند تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم در غیر این صورت مردم دچار یاس می‌شوند چنین اقداماتی با مشارکت گسترده‌ای که مدنظر مسوولان کشور است ناسازگار است.

جلالی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی مردم کاندیدای مورد نظر خود در بین داوطلبان پیدا نکنند احساس خواهند کرد برای سلیقه آن‌ها ارزش قائل نشده‌اند ضمن اینکه کاهش مشارکت مردم موجب تشکیل مجلس ناکارآمد و به ضرر کشور خواهد بود.

این فعال سیاسی گفت: اینکه بگوییم صلاحیت فردی که سال‌ها در نهادهای مختلف و مجلس حضور داشته احراز نشده جای سوال دارد.

وی با اشاره به عملکرد هیات‌های اجرایی گفت: هیات‌های اجرایی مطابق قانون از مراجع چهارگانه استعلام کرده‌ وطبق آن عمل کرده‌اند و کسی نمی‌تواند به عملکرد آن‌ها ایرادی بگیرد اما معلوم نیست هیات‌های نظارت براساس چه دلیل و منطقی برچسب عدم التزام به اسلام، نظام و ولایت فقیه و قانون اساسی را برای رد صلاحیت‌ها به پیشانی افراد زده‌اند. من معتقدم چنین اقداماتی باعث ترویج اتهام زنی در جامعه می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *