پایان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان؛ اسامی کاندیداهای انتخابات خبرگان فردا اعلام عمومی می‌شود

مجلس خبرگان رهبری

اسامی نهائی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا توسط فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام عمومی شود و تبلیغات این انتخابات نیز از ۲۲ بهمن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در شورای نگهبان امروز به پایان رسید و براساس برنامه ریری قبلی اسامی نهایی کلیه داوطلبان تائید صلاحیت شده هر استان توسط فرمانداری‌ها فردا، ۲۱ بهمن اعلام عمومی می‌شود. تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان هم به مدت دو هفته از تاریخ ۲۲بهمن آغاز و به مدت ۱۴ روز یعنی تا ۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات خبرگان رهبری  ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که در مدت ۳۰ روزه بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان صلاحیت ۳۷۳ مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد نیز صلاحیت ۲۰۷ نفر رد و ۱۶۶ نفر تائید شد.

بنابراین گزارش از ۸۱۸ داوطلب خبرگان، ۱۵۸ نفر از ادامه رقابت و ورود به انتخابات انصراف دادند، ۱۱۱ نفر غیرمجاز (عدم سابقه تحصیلی حوزوی، …) بودند و ۱۵۲ نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند، که مجموع انصرافی ها، غیر مجازها و غایبان آزمون به ۴۲۱ نفر رسید و در نهایت فقهای شورای نگهبان صلاحیت ۳۷۳ نفر از آنان را بررسی کردند.

انتخابات خبرگان رهبری به همراه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷ اسفندماه برگزار می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *