ضیافت اقوام ایرانی در بزرگ ترین نمایشگاه گردشگری تهران مقام های ارشد ایران و روسیه تفاهمنامه گردشگری امضا کرد ند

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با استقبال بسیار زیاد هیأت‌های گردشگری کشورهای مختلف به مدت چهار روز در تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه توسط مسعود سلطانی فر، رحمانی فضلی وزیر کشور، وزیر گردشگری یونان و رئیس آژانس گردشگری روسیه رسماً افتتاح شد. به گزارش «ایران» در نخستین روز از نمایشگاه تفاهمنامه مشترک فعالان گردشگری ایران و روسیه توسط «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و «اولگ سافانوف» رئیس آژانس گردشگری روسیه در حضور مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان و جاگاریان سفیر روسیه در ایران  به امضا رسید.  رحمانی موحد در طول این مراسم از آمادگی بخش خصوصی و دولتی برای همکاری با سرمایه‌گذاران روسی بویژه در بخش هتل‌سازی و تأسیسات گردشگری خبر داد. او افتتاح دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری روسیه در ایران را تبریک گفت و از برنامه سازمان برای راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی در شهرهای مختلف روسیه جدا از پایتخت این کشور خبر داد. اولگ سافانوف رئیس آژانش گردشگری روسیه هم در این مراسم گفت: ظرفیت زیادی بین دو کشور برای توسعه وجود دارد. به گفته او علاقه زیادی در روسیه به سمت توریسم ایران ایجاد شده و ما می‌بینیم این علاقه از طرف ایرانی‌ها هم متقابل است. او گفت: این نخستین بار است که به ایران آمده‌ام اما احساس نمی‌کنم که میهمان هستم و اینجا مثل خانه من است.
ë صد درصد معافیت مالیاتی هتل‌ها و مراکز اقامتی
مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهوری نیز از صد درصد معافیت مالیاتی هتل‌ها، مراکز اقامتی و آژانس‌های واردکننده گردشگر به کشور خبر داد.
وی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اعلام کرد: در جلسه گذشته هیأت دولت ماده ۳۱ آیین‌نامه رفع موانع تولید که اصلاح ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم است، تصویب شد. براساس این ماده قانونی، تمام هتل‌ها، مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری که از ابتدای سال ۹۵ پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند، مشمول صددرصد معافیت مالیاتی می‌شوند. به گفته او، این معافیت به مدت پنج سال در شهرهای توسعه یافته و به مدت ۱۰ سال در شهرهای کمتر توسعه یافته اجرا می‌شود.
 وی اضافه کرد: مراکزی که در گذشته پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و مشمول معافیت ۵۰ درصدی شده‌اند نیز از سال آینده تا سال ۱۴۰۰ همچنان مشمول این معافیت مالیاتی خواهند بود.  او با یادآوری اینکه تمام آژانس‌های واردکننده گردشگر به کشور مشمول معافیت مالیاتی کامل هستند، افزود: این معافیت شامل آژانس‌هایی که در بخش خروج تور فعال هستند نمی‌شود.  سلطانی‌فر همچنین با اعلام راه‌اندازی زودتر از موعد ویزای الکترونیک ایران افزود: طبق قول قبلی قرار بود ویزای الکترونیک تا پایان سال ۹۵ اجرا شود، اما اکنون مسئولان وزارت خارجه و سایر بخش‌های مرتبط نوید داده‌اند ویزای الکترونیک قبل از سال ۹۵ عملیاتی می‌شود. علی باقر نعمتی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران استقبال هیأت‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه را بیشتر از برنامه‌ریزی‌های رسمی نمایشگاه دانست و از حضور شهردارانی از ترکیه، هیأتی جدید از میلان و هیأتی از اسپانیا خبر داد و گفت: «به غیر از وزیر گردشگری یونان، ۳۲نفر از اعضای بلند پایه گردشگری کشورهای مدعو در این نمایشگاه حضور دارند.»
ë رشد ۸درصدی ایران و ۳۰درصدی تایلند
«پایرش سوک نگام» معاون خاورمیانه وزارت گردشگری تایلند هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما از رشد ۳۰درصدی گردشگران ایران در کشور متبوع خود بعد از نمایشگاه سال گذشته خبر داد و تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته به این کشورسفر کرده‌اند را ۸۸هزار نفر اعلام کرد. او از اهمیت بازار ایران برای تایلند سخن گفت و از رشد ۸درصدی گردشگران تایلند که به هوای میهمان نوازی ایرانی‌ها به کشور ما می‌آیند خبر داد.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *