پایداری کاسه کوزه اصولگرایان را به‌هم زد 

 

آرمان: حال و هوای اردوگاه اصولگرایی سرد و ابری است، شادی‌های آنها زودگذر و فوری است یعنی اگر ردصلاحیت کاندیداهای رقیب آنها را خوشحال کرده بود، اما این روزها با کاندیداهایی از جریان خود مواجه می‌شوند که علنا آنچه عهد اردوگاه اصولگرایی بود را می‌شکنند و می‌گویند دلیلی برای انصراف به نفع دیگر کاندیداها نمی‌بینند، پس استعفا نمی‌دهند! دو تشکیلات معتبر روحانی یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین فقط ۶درصد در لیست اصولگرایان سهم دارند در حالی که تشکیلات منتسب به آیت‌ا… مصباح ۴۶درصد و حالا آنها می‌خواهند سهم بیشتری داشته باشند که با قرار گرفتن در لیست محقق نمی‌شود پس مستقل و برخلاف آنچه به عنوان برنامه اعلام شد برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند، به عبارتی می‌توان ادعا کرد پایداری کاسه کوزه اصولگرایان را به هم ریخت. البته عدول از برنامه تعیین شده در اردوگاه اصولگرایی مسبوق به سابقه است و تنها مختص پایداری‌ها نیست؛ هنوز دراذهان است که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری مثلثی از اصولگرایان که قرار بود به نفع یک نفر کنار بروند به اجرای این تعهد درحد انتظار عمل نکردند و زمین را به میانه‌روها و اصلاح‌طلبان دادند. اکنون هم قرار بود کاندیداهایی که درصد موفقیتشان پایین است به نفع دیگران کنار بروند که تا دیروز تعدادی از آنها این کار را کردند اما اظهارات یک کاندیدا سبب شد این تصور در اذهان شکل بگیرد که شاید برخی دیگر هم تمایل به کنار رفتن از گود رقابت را ندارند اما آن را رسانه‌ای نکرده‌اند.

گزینه وزارت احمدی‌نژاد کنار نمی‌رود!

دیروز «سیدمهدی هاشمی» عضو جبهه پایداری با رد درخواست‌های مکرر شورای ائتلاف اصولگرایان برای انصراف نامزدهایی که در فهرست واحد آن جای نگرفته‌اند، گفت که او نه تعهدی برای این کار داده و نه قصد دارد از صحنه انتخابات خارج شود. وی اظهار داشت: «لیست اول (لیست ائتلاف اصولگرایان) بسته شده است، من عضو این لیست نیستم و در لیست دومی هم نخواهم بود.» وی در واکنش به اظهارات مکرر «غلامعلی حدادعادل» سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان که از دیگر نامزدهای اصولگرایی که در لیست ائتلاف نیستند، خواسته است برای حفظ وحدت به نفع لیست واحد اصولگرایان در تهران انصراف دهند، گفت: «من دلیلی برای انصراف نمی‌بینم. از گذشته مستقل بوده‌ام و در انتخابات دهم هم مستقل می‌آیم و در هیچ لیست سیاسی نیستم و نخواهم بود.» هاشمی همچنین از این موضوع که شورای ائتلاف اصولگرایان از نامزدهای وابسته به این ائتلاف برای حضور یا عدم حضور در لیست این ائتلاف تعهد گرفته است؟، افزود: «من چنین تعهدی را نه دیده‌ام، نه داده‌ام و نه چیزی درباره آن شنیده‌ام!» این نماینده اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا دیگران چنین تعهدی داده‌اند؟، اظهار داشت: «من درباره خودم صحبت می‌کنم.» سیدمهدی هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف اصولگرایان برای انتخاب اعضای فهرست واحد خود، معیار خاصی داشته است؟ گفت: «در این باره چیزی نمی‌دانم چون به من هیچ توضیحی نداده‌اند که چرا در لیست نیستم.» از او پرسیده شد آیا کسانی که در لیست اصولگرایان نیستند و می‌خواهند به صورت مستقل در انتخابات حضور یابند، مانع انسجام اصولگرایان نخواهند بود؟ که هاشمی پاسخ داد: به ما چیزی در این باره نگفته‌اند. وی درباره احتمال ارائه فهرست متفاوتی با فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان در تهران از سوی اصولگرایان که در لیست یادشده قرار ندارند؟، اظهار داشت: «خدا را شکر می‌کنم در این دوره، وحدت و همبستگی بین اصولگرایان و غیراصولگرایان نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده است ولی بعد از آن را نمی‌دانم. ما رای نیاوریم برنده‌ایم، رای هم بیاوریم برنده‌ایم.» وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد برای وزارت تعاون و معاون عمرانی وزارت کشور در دولت نهم تاکید کرد: «ما به دولت قبل انتقاداتی داشتیم، به این دولت نیز انتقاداتی داریم ولی انتقاد ما سازنده است و باعث بالندگی و رشد می‌شود.»

موتلفه پایبند است

اما برخی احزاب سنتی مانند موتلفه به تعهد پایبندند. حزب موتلفه در قبال دریافت سه سهم از لیست ائتلاف اصولگرایان تهران، مابقی زمین را به پایداری، ایثارگران و رهپویان واگذار کرده است. دیروز حزب موتلفه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از قرار گرفتن نام تعدادی از نامزدهای پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در فهرست نهایی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در تهران، بنابر وظیفه همصدایی و همراهی با وحدت اصولگرایان، دیگر نامزدهای پیشنهادی از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره دهم در تهران انصراف می‌دهند و این حزب برای همه خوبان و ائتلاف بزرگ اصولگرایان آرزوی موفقیت دارد.»

 


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=144204

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *