برگزاری همایش گیاهان دارویی و طب سنتی در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- سومین همایش ملی گیاهان دارویی و طب سنتی روز پنجشنبه به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه تربت حیدریه و دبیرهمایش در آیین آغاز به کار آن، هدف از برپایی آنرا معرفی آخرین یافته های علمی در زمینه گیاهان دارویی، فرآوری آن و تاثیر این گیاهان در طب سنتی عنوان کرد.
علیرضا کرباسی محورهای همایش را تولید گیاهان دارویی، گیاهان دارویی در اکولوژی و اکوفیزیولوژی، گیاهان دارویی در صنعت و اقتصاد و نیز گیاهان دارویی در بیوتکنولوژی برشمرد.
وی گفت: ارتباط گیاهان دارویی با زیست شناسی، فارماکولوژی، سرمایه گذاری، اقتصاد و بازرگانی، طب سنتی، اقتصاد و بازاریابی، میکروبیولوژی، مهارت ها و اشتغال زایی، گردشگری و مبارزه با آفات، از دیگر محورهای این همایش یکروزه است.
یه گفته کرباسی، در بخش طب سنتی نیز محورهای طب سنتی و مکمل در سبک زندگی سالم، کاربرد طب سنتی و مکمل در پیشگیری از بیماری ها، خلاقیت در پیشگیری و درمان بیماران با طب سنتی و طب مکمل، استفاده از درمان های معنوی در پیشگیری و درمان بیماران، کاربرد طب سنتی و مکمل در تکامل سالم ذهن، روان و معنویت و نیز مبانی فلسفی روش های سنتی و مکمل و نگرش آنان به سلامت و بیماری پرداخته می شود.
وی همچنین اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه ۸۱ مقاله پذیرفته شد که در کتاب همایش منتشر می شود.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *