محمدرضا عارف در مسجد محله احمدی‌نژاد: می‌توانیم در داخل نظام مشکل حصر را حل کنیم

شرق: رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، عصر دیروز در مسجد جامع نارمک سخنرانی کرد. مسجد جامع نارمک یکی از پایگاه‌های مهم شرق تهران برای سیاسیون به حساب می‌آید که به دلیل مجاورت با محل سکونت رئیس سابق دولت – میدان ٧٢ محله نارمک – همواره به عنوان یکی از پایگاه‌های سخنرانی‌های او در هشت سال ریاست‌جمهوری شناخته می‌شود. به گزارش «ایلنا» مسجد نارمک مملو از افرادی بود که پس از نماز برای سخنرانی عارف در مسجد ماندند و نکته جالب این بود که نسل جوان بیشترین افرادی بودند که در مسجد بودند. سخنرانی عارف با محورهای مسائل اقتصادی، اهمیت حضور مردم در انتخابات، رفع حصر و مسائل سیاست داخلی بود. حاضران در مسجد شعارهایی در حمایت از عارف و اصلاح‌طلبان و همچنین شعارهایی برای رفع حصر می‌دادند. بخش‌های مهم سخنان محمدرضا عارف را در ادامه می‌خوانید:
‌باید اختلاف‌نظر درون خانواده را بپذیریم، چون حرکت ایجاد می‌کند و غیر از این، نتیجه‌ای جز دیکتاتوری ندارد؛ اما باید مراقب باشیم تحمل اختلاف‌نظر را داشته باشیم و به یکدیگر برچسب نزنیم.
این انقلاب توسط مردی بزرگ آغاز شد و خیلی زود هم به نتیجه رسید، ما باید قدر این انقلاب را بدانیم.
امروز فقط کشور ما با ثبات کامل زندگی می‌کنند که گرچه برای منطقه متأسف هستیم؛ اما از حضور مردم خوشحالیم. درک مردم به قدری بالا رفته که باوجود تمام کاستی‌ها، حساب این مسائل را از نظام جدا می‌کنند.
‌امام فرمودند جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش؛ این نگاه و نقش مردم در تمام فصول قانون اساسی مشهود است که از این نظر یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان را داریم. ضمن اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند اگر کسی با نظام زاویه دارد هم باید رأی بدهد که همین نشان می‌دهد حضور مردم چقدر ارزشمند است.
‌در انتخابات سال ‌٩٢ هم مشاهده کردید چگونه با کنارکشیدن یک کاندیدا به نفع دیگری، منافع ملی به منافع حزبی ترجیح پیدا کرد. شما در انتخابات سال ٩٢ حرکتی را رقم زدید که برجام و تغییر نگاه جهان به ایران نتیجه آن بود که این نگاه همچنان باید ادامه یابد؛ ما نیز به‌همین‌دلیل گفتیم «گام دوم»؛ چراکه ما روند و رویکرد دولت را نگاه می‌کنیم و معتقدیم این روند رو ‌به ‌ارتقای توانایی‌های کشور است. در همین راستا نیز غرب دیگر منکر نقش ایران در منطقه نیست و باید تأثیرگذاری بیشتری را شاهد باشیم. حضور مردم در انتخابات ٩٢ دلیلی برای مذاکره غرب با ایران بود. تأکید دارم اگر این روند ادامه یابد شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود و می‌توانیم برای رفع برادرکشی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای برعهده بگیریم.
‌ائتلاف جریان اصلاحات و حامیان دولت حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم؛ سال ٩٢ طرحی در نظر داشتیم که این ٣٠ نفر حلقه اتصال جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باشند که به نتیجه نرسید و بعد از آن همه در قالب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شد.
‌رفع حصر امروز یکی از خواسته‌هایی است که شما در هر جمع جوان و دانشجویی می‌رَوید، مطالبه می‌شود و در این زمینه به دخالت خارجی‌ها نیاز نداریم؛ چراکه می‌توانیم در داخل نظام، مشکل را حل کنیم.
‌واقعیت این است که ما ٢۴ یا ۲۵‌ساله بودیم که امور را به دست گرفتیم؛ اما خودمان نگران سپردن امور به جوانان بودیم. ما در بنیاد باران به این سو حرکت کردیم و برای نسل جوان برنامه داریم.
سالم‌ترین مدیران این نظام، مدیران دولت اصلاحات بودند. نتوانستند کوچک‌ترین اتهام مالی به مدیران دولت اصلاحات بزنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *