کاندیداهای خبرگان میانه‌رو ، تندروها را نقره داغ کردند موسم رسوایی دلواپسان! 

 

آرمان- یاسمین طالقانی: لیست «خبرگان مردم» و ترس! این دو موضوع مدتی است که ذهن دلواپسان را به خود مشغول کرده است و آنها که می‌دانند به احتمال زیاد پس از حماسه خرداد۹۲ باید تا چند روز دیگر حماسه زمستان۹۴ را در دفتر خاطراتشان ثبت کنند در تلاش هستند تا با هر ترفندی مانع ثبت شکست دیگری در کارنامه‌شان شوند که از جمله آنها خبرسازی‌های کذب است که البته هوشیاری و تدبیر بزرگان به مثابه آب سردی بر این بداخلاقی‌های سیاسی است. برخی اوقات درجه ترس این دلواپسان از حضور ملت در پای صندوق‌های رای به اندازه‌ای می‌رسد که فراموش می‌کنند درباره چه شخصیتی می‌خواهند مطلبی را منتشر کنند تا همین ناآگاهی بعدا سبب شرمندگی‌شان نشود. از سوی دیگر دلواپسان بسیار تلاش دارند تا خبرسازی‌های خود را در پوشش‌های گوناگون ارایه دهند تا سبب تنوع شده و درصد دوگانگی آن بالا رود مثلا تیتر زدند که «آیات موحدی کرمانی، تسخیری، بطحائی گلپایگانی، اعرافی و دری نجف‌آبادی از «لیست انگلیسی» اعلام برائت کرده‌اند»؛ موضوعی که نشان از تلاش جدید دلواپسان برای هجمه به رقیب است و با آن لیست انگلیسی که از زبان مسئولان و در راستای هشدار بیان می‌شود تفاوت دارد پس نباید به این بخش توجه کرد اما برای نمونه با ذکر یک مثال بی‌محتوا بودن تلاش‌های دلواپسانه هویدا می‌شود: «آیت‌ا… دری نجف آبادی در پاسخ به این سؤال که به‌‌رغم حمایت دولت انگلیس از لیست خاص بازهم حاضر به نفی حضور در لیست آقای هاشمی نیستید، تاکید کرد: هرکس بخواهد می‌تواند من را در لیست بگذارد، من نگفتم مرا در لیست بگذارید؛ اما بی‌بی‌سی بیخود می‌کند که می‌گوید به آیات یزدی، جنتی و مصباح که سرمایه‌های ۵۰ ساله انقلاب اسلامی و حوزه علمیه هستند مردم رای ندهند. وی افزود: انگلیس دنبال فتنه است و می‌خواهد فتنه کند.»

خبرسازی ناآگاهانه‌ای که زود لو رفت

همانطور که اشاره شد ظاهرا برجام بر دلواپسان هم تاثیرگذار بوده است و آنها راهکارهای نخ‌نمای شده خود را با سرعت بیشتری تغییر می‌دهند و از یک نقشه لو رفته به سراغ برنامه قدیمی دیگری می‌روند. حالا هم می‌گویند برخی حمایت خود از هاشمی و لیست خبرگان مردم را تکذیب می‌کنند اما بار دیگر هوشیاری بزرگان تلاش آنها را ناکام کرد. مثلا دوم اسفند ماه بود که فارس نوشت: «آیت‌ا… بطحایی در خصوص نامه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به اعضای لیستی که مورد حمایت هاشمی قرار گرفته‌اند که خود نیز جزو آن بوده است؛ فرمود: این اقدام بسیار خوب بود و یک دفاع سیاسی بود از جمهوری اسلامی که با احساس دلسوزانه نوشته شده است. اختلاف افکنی گناهی سیاسی است و جزایش جهنم است و این نامه در تلاش است همه را زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع بکند و هر چه این عزیزان بخواهند من می‌گویم و با کمال شهامت هم این را خواهم گفت و امشب ان‌شاءا… بیانیه هم خواهم داد. وی ادامه داد: دشمن یک حمله سیاسی برای تفرقه‌افکنی انجام داده است؛ این تک خطرناک را باید پاتک بزنیم، و این را به ستاد آقای هاشمی هم اعلام می‌کنم اگر سکوت در مورد این حمایت انگلیسی کنیم، دال بر رضایت است.» اما دیروز بود که آیت‌ا… بطحایی پرده از یک اقدام غیراخلاقی برداشت و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقام معظم رهبری: سعی کنید در خبرگان رهبری احترام آقای هاشمی رفسنجانی حفظ شود. حمایت اعضای انقلابی از یکدیگر نه‌تنها باعث افزایش همدلی میان این افراد است، که باعث تضعیف روحیه دشمن نیز می‌گردد. در گفت‌وگویی که با (آقایاسر) فرزند آیت‌ا… هاشمی و همچنین خود ایشان انجام شده بود، مباحثی پیرامون تحکیم روحیه برادری میان دلتمردان و تلاش بیشتر برای حفظ انقلاب مطرح گردید. با توجه به شرایط حساس انتخاباتی و نفوذ ناگهانی دشمن می‌طلبد که با حفظ وحدت به خصوص جهت شرکت در انتخابات از هرگونه برداشت ناصواب نسبت به بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها پرهیز شود و اخلاق اسلامی رعایت گردد. در تاریخ دوم اسفند ۱۳۹۴ عده‌ای از دانشجویان عضو انجمن اسلامی ، از بنده درخواست دیدار داشتند. یکی از سوالات آنها راجع به اظهارات رادیو بی‌بی‌سی در رابطه با لیست خبرگان مردم بود که بنده تبری خود را نسبت به اظهارات رادیو بی‌بی‌سی اعلان کردم و قطعا آیت‌ا… هاشمی و افراد مندرج در لیست خبرگان مردم نیز همین‌گونه است و نیز به حرکت‌های شخصیت‌کشی که معظم له را هدف قرار داده است اشاره و محکوم کردم. بنده با برداشت‌های نادرست مخالف می‌باشم و قطعاً اظهارات رادیو بی‌بی‌سی مورد نفرت و تبری جناب آقای هاشمی می‌باشد که متاسفانه طور دیگری تفسیر شده است. امید است این حرکات ناشایست تکرار نشود که به ضرر انقلاب و انقلابیون است.»

تفسیر غلط از اظهارات موحدی‌کرمانی

در مورد دیگری این رسانه‌های دلواپس که بعضا به دلیل منافع جناحی خود سعی در قلب برخی واقعیت‌ها دارند سعی کردند با انتشار موضوعاتی به نقل از آیت‌ا… مهدوی‌کنی به شائبه‌افکنی در روابط او با هاشمی و لیست خبرگان مردم بپردازند اما فراموش کردند که روابط بزرگان در چه سطحی است. تسنیم نوشت: «دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: من مطلع شدم دوستانی که همگروه خونی ما هستند هم در برخی لیست‌ها اسمشان را زده‌اند؛ من توصیه می‌کنم این دوستان هم از این لیست‌ها برائت بجویند و عدم رضایت‌شان را از این امر اعلام کنند.» اما واقعیت چه بود؟ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفته است: «من مطلع شدم دوستانی که همگروه خونی ما هستند هم در برخی لیست‌ها اسمشان را زده‌اند؛ من توصیه می‌کنم این دوستان هم از این لیست‌ها برائت بجویند و عدم رضایت‌شان را از این امر اعلام کنند.» اما او هیچگاه نامی از لیست خبرگان مردم نیاورده و منظورش شاید همان لیست اصولگرانماهایی است که به طور گسترده منتشر می‌شود. موضوعات و نوشتارهای زیادی است که نشان می‌دهد رابطه آیت‌ا… موحدی کرمانی با هاشمی به آن نحوی نیست که دلواپسان آرزویش را دارند. آیت‌ا… موحدی کرمانی روابط خود با هاشمی را بر این مبنا که خود تعریف کرده تنظیم کرده است: «علاقه امام به آقای هاشمی تا آنجا بود که در سالهای ابتدایی انقلاب و بعد از ترورآقای هاشمی،‌ امام برای سلامتی ایشان «نذر» کردند… «آقای هاشمی» برای علاقه‌مندان امام، ‌محور مبارزات بودند و همین عامل نیز سبب شد که بارها دستگیر، ‌زندانی و شکنجه شوند.» بار دیگر تیر دلواپسان به سنگ خورد و اینان نمی‌دانند با این اقدامات ناشیانه خود نه تنها به جریان سیاسی که به آن منتسب هستند خدمتی نمی کنند بلکه سبب کاهش اعتبار لیست آن جریان می‌شوند.

آیت‌ا… شاه‌آبادی هم تکذیب کرد

دفتر آیت‌ا… شاه آبادی نیز با صدور اطلاعیه‌ای مطالب خلاف واقع منسوب به ایشان علیه لیست خبرگان مردم را تکذیب کرد. پس از آنکه برخی رسانه‌های افراطی و تندرو مطالبی را به نقل از آیت‌ا… شاه‌آبادی نامزد مجلس خبرگان رهبری علیه آیت‌ا… هاشمی و فهرست خبرگان مردم منتشر کردند، دفتر آیت‌ا… شاه آبادی با صدور اطلاعیه‌ای مطالب منتسب به ایشان در مورد این فهرست انتخاباتی را تکذیب کرد. متن اطلاعیه به این شرح است: «آیت‌ا… شاه آبادی در پاسخ به سوالی که اخیرا از ایشان پرسیده شده، بیان فرموده‌اند که مستقلا در انتخابات شرکت کرده‌اند و البته کسانی که از جناحین و سایرین مایلند نام ایشان را در لیست یا تبلیغات خود قرار دهند مانعی ندارد و مطالبی که به صورت غیرصحیح در برخی منابع خبری منتشر شده مورد تایید نمی باشد. اساسا حضور ایشان در انتخابات باهدف بازگشت به اخلاق و دیانت و وحدت ملی به فضای سیاسی جامعه است.»

 


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=144790

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *