در گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با نامزد دهمین دوره مجلس مطرح شد انتقادات بی‌پرده سیدمهدی هاشمی از اصولگرایان

 

 

 

جمMultimedia_pics_1389_11_Sport_38.jpg

با قرار نگرفتن نام رییس اصولگرای فدراسیون تیراندازی کشور در لیست ائتلاف اصولگرایان، سیدمهدی هاشمی این اتفاق را به فال نیک گرفت و به صورت مستقل در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد. وی در واکنش به این اقدام همفکران اصولگرایش قبل از برگزاری انتخابات گفت: «تصمیم دوستان قطعا به نفعم خواهد بود.»

رییس کمیسیون عمران مجلس نهم اولین اصولگرایی بود که یک روز پس از برگزاری انتخابات ۷ اسفند در شرایطی که تقریبا نتایج انتخابات تهران مشخص شده بود در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافت و دلایل شکست جریان اصولگرا و علل پیروزی غیراصولگرایان در تهران را واکاوی کرد. این کاندیدای نمایندگی مجلس دهم تاکید کرد: بنده لیست ائتلاف اصولگرایان را به هیچ وجه قبول نداشته و ندارم. سربسته بگویم این لیست کارشناسی و منطقی تهیه نشد.

وی درباره دلایل تغییر جایگاه جریان اصولگرا در مجلس دهم ابراز عقیده کرد: هر تفکر سیاسی که فاقد عدالت و امانت‌داری باشد به زمین می‌خورد. مردم دوست ندارند امانت‌شان را به دست فرد یا افرادی بسپارند که امانت‌دار نباشند و بلکه بدتر، در امانت خیانت کنند. هر فردی با هر تفکر سیاسی امانت‌دار و خدمت‌گزار مردم باشد از آنان نمره قبولی می‌گیرد. تجربه ۳۷ سال گذشته این مسئله را به خوبی نشان داده است. مردم به کارگزاران و مسئولانی که خدمت کردند، چه در دوره طاغوت و چه در دوره جمهوری اسلامی، احترام می‌گذارند.

هاشمی در عین حال پیروز انتخابات هفتم اسفند را رهبر معظم انقلاب و مردم دانست. این نماینده اصولگرای مجلس نهم خطاب به پیروز انتخابات گفت: مردم یک بار دیگر به غیراصولگرایان فرصت دادند تا خودشان را نشان دهند. اگر از این فرصت به خوبی استفاده کنید مردم باز این فرصت را برای‌تان تمدید خواهند کرد اما اگر از این فرصت به درستی استفاده نکنید فرصت‌ها از شما گرفته می‌شود. مردم با هیچ فرد و جریانی عهد اخوت نبسته‌اند. آنان کار، خدمت، رفع مشکلات اقتصادی، مسکن، معیشت و اشتغال می‌خواهند.

 

مشروح گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با این عضو اصولگرای مجلس نهم را در ادامه بخوانید.

 

انتخابات هفتم اسفند پرشور و در خور شان ایران بود

 

سیدمهدی هاشمی به ایسنا گفت: انتخابات هفتم اسفند انتخاباتی پرشور و در خور شان ملت ایران بود. به سهم خودم از این شور و نشاط قابل تبلیغ و از این حماسه‌آفرینی مردم به ویژه شهروندان تهرانی تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

این کاندیدای جامانده از مجلس دهم افزود: با دعوتی که مسئولان از مردم برای حضور پای صندوق‌های رای داشتند مردم به خوبی این درخواست را لبیک گفتند. از منظری دیگر همه جناح‌های سیاسی و همه ملت به ویژه رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام که توانستند اعتماد مردم را برای مشارکت بیشتر جلب کنند، ‌در این انتخابات پیروز شدند و شکست اصلی نصیب دشمنان نظام و انقلاب شد.

 

رقابت اصولگرا، اصلاح‌طلب، معتدل و مستقل در مجلس دهم نزدیک است

 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت: اگر از منظر حزبی و گروهی به انتخابات هفتم اسفند نگاه کنم، رقیب جریان اصولگرا فرصت بزرگی را برای خدمت‌گزاری به مردم به دست آورده است. همه گروه‌های سیاسی باید از این فرصت استفاده حداکثری کنند. رقابت میان کرسی‌های مجلس بین جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدال و مستقل در مجلس دهم رقابت بسیار نزدیکی است. درصد ۵۰ – 50 یا ۶۰ – 40 یا هر نسبت دیگری از مجلس دهم به معنای حذف کامل جریان اصولگرا نیست. باید با هم‌افزایی و همکاری جریان‌های سیاسی مجلس دهم کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی تغییر کند. فرصت‌ها خیلی زود از دست می‌رود. هر دو سال یک بار انتخابات داریم. کارگزاران نظام در دولت، مجلس و خبرگان در ایام انتخابات باید از عملکردشان به مردم گزارش دهند. وقتی به پشت سر نگاه می‌کنم ۳۷ سال از عمر انقلاب گذشت و امروز کاندیداهای منتخب که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی متولد شدند امروز به عنوان منتخب مردم، وارد مجلس شده‌اند و در تعیین سرنوشت کشور نقش‌آفرین شدند.

 

تمدید کننده فرصت خدمت‌رسانی، مردم هستند

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جریان‌های سیاسی انتظار می‌رود اصل را بر تامین منافع و خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند. مردم فرصت خدمت‌رسانی را در اختیار کارگزاران نظام می‌گذارند اما اگر مسئولان این فرصت را مغتنم ندانستند این فرصت را از آنان پس می‌گیرند. مسئولان و جریان‌های سیاسی باید برای استفاده بهینه از فرصت‌ها تلاش کنند تا مردم نیز این فرصت‌ها را برای آنان تمدید کنند.

 

غیراصولگرایان از تجربه اصولگرایان بهره بردند

 

این کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارزیابی از دلایل شکست جریان اصولگرا در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: هر ایرانی از حق انتخاب خود به شیوه‌ مختلف استفاده کرد. برخی لیستی و برخی تک تک کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند. به عقیده بنده لیست ائتلاف اصولگرایان نتوانست همه سلایق و تخصص‌ها را در خود جای دهد اما لیست غیراصولگرایان این نقص را نداشت. غیراصولگرایان از تجربه اصولگرایان استفاده کردند اما اصولگرایان از تجربه گذشته خود استفاده‌ای نکردند. بنده لیست ائتلاف اصولگرایان را به هیچ وجه قبول نداشته و ندارم. سربسته بگویم این لیست کارشناسی و منطقی تهیه نشد.

 

هاشمی با نقد ائتلاف جریان اصولگرا، گفت: شاید بتوان نام حرکتی که در جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ انجام شد را ائتلاف گذاشت اما به حرکت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم، نمی‌توان چنین نامی داد.

 

عملکرد اصولگرایان موجب تغییر اقبال مردم شد

 

وی ادامه داد: بنده سخنگوی اصولگرایان نیستم تا بگویم چرا اصولگرایان در انتخابات اسفند شکست خوردند یا به چه دلیل جریان اصلاحات را تحت سخت‌ترین انتقادات قرار دادند. بنده فردی اصولگرا هستم و به اصولگرا بودنم افتخار می‌کنم. اصولگرایی در عالم سیاست به یک برند مبدل شده است. اصولگرایان یک جریان و جریان غیراصولگرا مشتمل بر اصلاح‌طلبان، اعتدال و مستقل هستند. در فصل رقابت‌های انتخاباتی، تفکرات سیاسی با یکدیگر ائتلاف می‌کنند و طبیعتا جریان اصولگرا نیز از این قاعده مستثنی نبود اما آن چیزی که موجب تغییر اقبال مردم به این جریان شد، عملکرد اصولگرایان در مجلس و دولت است.

 

اداره کشور باید مبتنی بر استاندارد جمهوریت و اسلامیت باشد

 

رییس کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: به صورت طبیعی در ادوار مختلف، مجلس و دولت بین جریان‌های سیاسی دست به دست می‌شود؛ به بیان دیگر در هر دوره مجلس، ظهور و غلبه یک جریان سیاسی بر رقیب بیشتر می‌شود، البته این مسئله در انتخابات ریاست جمهوری نمود بیشتری دارد. یکی از اتفاقات نادرست در دولت‌های مختلف، تغییر همه مدیران و کارکنان دستگاه‌ها همزمان با تغییر جریان سیاسی حاکم است. این رفتار از هیچ تفکری چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا پسندیده نیست هرچند که این پدیده در ایران به مسئله‌ای معمول مبدل شده است. این مسئله موجب تاثیرپذیر شدن جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها می‌شود که البته در دراز مدت به نفع مردم و کشور نخواهد بود. اداره کشور باید مبتنی بر استانداردهای جمهوریت و اسلامیت انجام شود تا این الگو به الگوی قابل قبولی برای جهانیان مبدل شود.

 

نقض استانداردها، اصول، مبانی و منطق از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قابل قبول نیست

 

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حاکمیت سلیقه بر استانداردها، اصول، مبانی و منطق جمهوری اسلامی تسلط دارد. این رفتار نه از اصولگرایان و نه از اصلاح‌طلبان قابل قبول نیست. باید استاندارد، اصول و مبانی مبتنی بر قاعده و منطق جمهوری اسلامی برای اداره سیاسی کشور طراحی و اجرا شود. اهمیت این مسئله در این است که با رفت و آمد جریان‌های سیاسی،‌ اصول و منطق کشورداری دستخوش تغییرات اساسی نمی‌شود.

 

وی که کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود با تاکید بر این‌که «انتخابات اسفندماه نشان داد نماینده جریان و جبهه اصولگرا نیستم»، گفت: رفتار و عملکرد حزبی و گروهی بنده به گونه‌ای است که اگر اکثریت با اصولگرایان باشد یا اکثریت در اختیار اصلاح‌طلبان باشد برایم فرقی نمی‌کند. بنده چارچوب، اصول و مبانی را رعایت کرده و هرگز افراطی نبوده و نیستم. با این رویکرد است که معتقدم تخصص‌های مورد نیاز در مجلس دهم کمرنگ‌تر از مجلس نهم است.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس نهم تاکید کرد: بنده در رشته‌های اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و ورزشی صاحب‌نظرم و از منظر یک کارشناس عملکرد دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی را نقد و بررسی کرده و می‌کنم. نظرات و انتقاداتم بودار، سیاسی، غیرکارشناسی و غیرمنطقی نیست.

 

قانون اساسی، سند چشم‌انداز و برنامه‌های ۵ ساله از اصول کشورداری است

 

وی با تبیین مبانی و اصول کشورداری، گفت: قانون اساسی، سند چشم‌انداز و برنامه‌های ۵ ساله در حکم مبانی و اصول و الگوی کشورداری است و دولت‌ها و مجالس باید روی این ریل حرکت کنند. اگر این چنین شود، این رویکرد ماندگار می‌شود. فرض کنید اگر این طور نباشد خرید هواپیما برای کشور که براساس اصول، مبانی، استاندارد و برنامه انجام نشده باشد با تغییر جریان سیاسی حاکم لغو می‌شود؟ بنابراین باید تلاش کرد سلایق سیاسی در چارچوب برنامه‌های کلان مطرح و اجرایی شود نه اینکه به صورت فضایی، اتمسفری و دیمی،‌ اجرایی شوند. بی‌توجهی به این مسئله را نه برای اصلاح‌طلبان و نه برای اصولگرایان نمی‌پسندم.

 

رقابت در مجلس دهم میان اصولگرایان و غیراصولگرایان است

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: نمایندگان مجلس دهم باید تلاش کنند هم‌افزایی بیشتری را در درون خودشان بوجود آورند. در مجلس نهم رقابت داخلی بین اصولگرایان پر رنگ بود. این مسئله در مجلس جدید بین اصولگرایان و غیراصولگرایان شکل خواهد گرفت. اگر هم‌افزایی لازم در مجلس دهم شکل نگیرد، آسیب‌پذیری این مجلس افزایش می‌یابد و متضرر اصلی، مردم خواهند بود به بیان روشن‌تر به دلیل نزدیکی رقابت جریان‌های اصولگرا و غیراصولگرا در این مجلس، هیچ تفکری در این مجلس حرف آخر را نخواهد زد. با این توضیح بیم آن می‌رود آسیب‌پذیری تصمیمات این مجلس افزایش یافته و مردم هر روز شاهد دامنه‌ای از درگیری‌های داخلی در این مجلس باشند.

 

«تخصص» و «تجربه» مجلس دهم ضعیف‌تر از مجلس نهم است

 

هاشمی با بیان این اعتقاد که «تخصص» و «تجربه» در مجلس دهم ضعیف‌تر از مجلس نهم است، اظهار کرد: دغدغه‌های معیشتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اولویت‌های کشور است و مجلس دهم باید نمایندگانی از این بخش‌ها در خود می‌داشت اما به نظر بنده این مجلس حضور حداکثری از این نمایندگان را در ترکیب خود ندارد. «تخصص» و «تجربه» نقش تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دارد. کشوری در حال توسعه هستیم که به انواع متخصصان‌های زیربنایی احتیاج شدید داریم. فعالیت‌های عمرانی، موتور محرک و عامل رونق و پیشرفت اقتصادی است. از این جنبه مجلس دهم دارای ضعف است. در مجلس نهم نیز که چهره‌های اقتصادی را در خود داشت از این حیث ضعیف بود اما مجلس دهم ضعیف‌تر از این مجلس است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با یک حساب سرانگشتی می‌توان تعداد نمایندگان متخصص در امور اقتصادی، حقوقی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی در مجلس نهم و دهم را مقایسه کرد و متوجه آسیب‌پذیرتر شدن مجلس دهم شد.

 

بی‌توجهی لیست‌های انتخاباتی به تخصص

 

این کاندید مجلس دهم لیست‌های انتخاباتی جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب را نیز دارای ایراد دانست و خاطرنشان کرد: هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی در تهران به «تخصص» توجه نداشت حتی لیست ائتلاف اصولگرایان که ادعا شد یک کتابچه برنامه اقتصادی و ۱۰ اقتصاددان را در خود جای داده بود. اگرچه هرگز این طور نیست که از صدر تا ذیل لیست‌های انتخاباتی در دو جریان اصلی کشور بله قربان‌گوی اتاق فکر جریان سیاسی خود باشند اما مردم تهران با تحقیق، بررسی و مطالعه نمایندگان منتخب در مجلس دهم را انتخاب نکردند.

 

مردم تهران لیستی رای دادند

 

وی افزود: رای مردم در تهران، عموما رای به لیست‌ها بود به بیان دیگر مردم تهران عموما به اتاق فکر جریان‌های سیاسی اعتماد کردند. اکثریت مردم شهر به لیست غیراصولگرا رای صددرصدی دادند؛ به بیان روشن‌تر درباره سابقه و تجربه کاندیداهای حاضر در لیست‌ها تحقیق و بررسی نکردند. ترکیب لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان فاقد افراد اقتصاددان، فرهنگی، حقوقدان، پزشک و مهندس بود و نگاه تخصصی در بسته شدن آن‌ها دخیل نبود. ترکیب هر دو لیست از این ناحیه دچار اشکال بود و مردم به اتاق‌های فکر هر دو جریان اعتماد کردند.

 

مجلس دهم از از اتاق‌های فکر تخصصی بهره بگیرد

 

هاشمی پیشنهاد داد: حالا که دُز تخصصی مجلس دهم پایین آمده باید از اتاق‌های فکر تخصصی و مراجع پژوهشی، علمی و دانشگاهی قوی‌تری برای تصمیم‌گیری‌ها کمک بیشتری گرفته شود به بیان روشن‌تر با رای مردم به لیست گروه‌های سیاسی و انتخاب نمایندگان، باید مجلس دهم مشاوران متبحر و متخصص به خدمت بگیرد تا غنای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش افزایش یابد.

 

برای مردم مهم بود که چه افرادی به مجلس و خبرگان بروند

 

هاشمی خطاب به جریان‌های سیاسی کشور متذکر شد: تفکر و گرایش سیاسی افراد تا زمانی که از چارچوب منطق، اخلاق، اعتدال و گفت‌وگو خارج نشود توسط مردم پس زده نمی‌شود اما اگر جریانی التزام عملی به اخلاق، اصول و منطق نداشت یقینا توسط جامعه پس زده می‌شود. مبنای عمل جریان‌ها و چهره‌های سیاسی باید قانون اساسی و اصول اخلاقی و دینی باشد. مشارکت مردم در هفتم اسفندماه پیام بزرگی به کارگزاران و مسئولان نظام داشت. برای مردم مهم است که چه افرادی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای‌شان تصمیم‌گیری خواهند کرد. مردم به افرادی رای دادند که در چارچوب قانون، منافع و مصالح‌شان را در نظر بگیرند به همین دلیل به صورت قانونی افرادی را برگزیدند که فکر می‌کردند منافع‌شان را بهتر و بیشتر تامین می‌کنند.

 

مجلس نهم کار را شسته و رُفته تحویل مجلس دهم دهد

 

این نماینده مجلس نهم خطاب به دوستانش در این مجلس گفت: مجلس نهم در فرصت باقی مانده باید لوایح و طرح‌های نیمه تمام را تعیین تکلیف کند و کار را شسته و رُفته تحویل مجلس دهم دهد. اگر این مجلس نتوانست لایحه برنامه ششم را کامل تحویل مجلس دهم دهد لااقل بخش‌هایی از پازل برنامه ششم را کامل کند و ادامه کار را به مجلس دهم واگذار کند تا دولت هم برای سال ۱۳۹۵ بدون برنامه میان مدت نباشد.

 

حضور مستقل چهره‌های مطرح اصولگرا در کاهش اقبال مردم به جریان اصولگرا بی‌تاثیر نبود

 

رییس کمیسیون عمران با اشاره به حضور مستقل لاریجانی و طیف دیگری از اصولگریان در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: حضور مستقل برخی چهره‌های سیاسی جریان اصولگرا در اقبال نکردن مردم به لیست ائتلاف اصولگرایان بی‌تاثیر نبود البته عملکرد اصولگرایان در عدم اقبال عمومی نقش بسزایی داشت. جمعیت حامی احزاب و گروه‌های غیراصولگرا به صورت صددرصدی از لیست اصلاح‌طلب‌ها حمایت کردند اما طیف اصولگرا از لیست ائتلاف چنین حمایتی نداشتند.

 

اگر غیراصولگرایان از فرصت به خوبی استفاده کنند مردم این فرصت را باز تمدید می‌کنند

 

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‌که «پیروز این انتخابات رهبر معظم انقلاب و مردم بودند»، گفت: مردم یک بار دیگر به غیراصولگرایان فرصت دادند تا خودشان را نشان دهند. اگر از این فرصت به خوبی استفاده کردند باز مردم این فرصت را برای‌شان تمدید خواهند کرد اما اگر از این فرصت به درستی استفاده نکردند این فرصت از آنان گرفته می‌شود. مردم با هیچ فرد و جریانی عهد اخوت نبسته‌اند. مردم کار، خدمت، رفع مشکلات اقتصادی، مسکن، معیشت و اشتغال می‌خواهند.

 

مردم به خادمان‌شان احترام می‌گذارند

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر این‌که «هر تفکر سیاسی فاقد عدالت و امانت‌داری باشد به زمین می‌خورد»، گفت: مردم دوست ندارند امانت‌شان را به دست فرد یا افرادی بسپارند که امانت‌دار نباشند و بلکه بدتر، در امانت خیانت کنند. هر فردی با هر تفکر سیاسی امانت‌دار و خدمت‌گزار مردم باشد از آنان نمره قبولی می‌گیرد. تجربه ۳۷ سال گذشته این مسئله را به خوبی نشان داده است. مردم به کارگزاران و مسئولانی که خدمت کردند، چه در دوره طاغوت و چه در دوره جمهوری اسلامی، احترام می‌گذارند. مردم برای مسئولانی که خیانت‌کارند ارزشی قائل نیستند.

 

مردم در انتخابات خبرگان رهبری، لیستی رای ندادند

 

هاشمی با تحلیل پیروزی لیست مورد حمایت بزرگان اصلاح‌طلب، گفت: ‌در لیست مجلس خبرگان رهبری کاندیداهای مشترکی مورد حمایت اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها حضور داشتند. مجلس خبرگان حرف برای گفتن دارد و افراد باتجربه‌ای حضور دارند. نقش اتاقی فکر در هر دو لیست پررنگ بود. مردم در انتخابات خبرگان رهبری، لیستی رای ندادند و نظر خود را نیز دخیل کردند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به ناکامی دو عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری در راهیابی به مجلس خبرگان آتی، با بیان این‌که نباید همه چیز را با دید افراطی نگاه کرد، گفت: آیت‌الله جنتی، یزدی و مصباح یزدی از نیروهای انقلاب هستند. این انتخابات نه چیزی به آنان افزود و نه چیزی از آنان کاست البته این مسئله شامل اصولگرایانی که به مجلس شورای اسلامی راه نیافتند نیز می‌شوند به بیان دیگر بار از دوش اصولگرایان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برداشته شد و روی دوش غیراصولگرایان گذاشته شد.

 

هاشمی رفسنجانی همواره در دایره انقلاب بوده است

 

هاشمی اظهار کرد: جایی که قدرت انتخاب دست مردم است، کاندیداهای جریان‌های فکری براساس احساس تکلیفی که دارند، موظف به عرضه افکار و اندیشه‌های‌شان هستند، اگر بار روی دوش‌شان قرار گرفت، بنده هستند و غیر این صورت از دایره کار و فعالیت خارج نمی‌شوند. این آقایان هر جایی بوده و هستند به فعالیت و تلاش خود ادامه می‌دهند. مگر طی مقاطع زمانی مختلف، افراد مختلف از دایره انقلاب خارج شده‌اند؟ آقای هاشمی رفسنجانی روزگاری رییس مجلس، رییس جمهور، رییس مجمع تشخیص و خبرگان بوده است. گاهی اقبال عمومی بیشتر بوده و گاهی کمتر شده. ایشان در دایره انقلاب است ولی آقای منتظری از دایره انقلاب خارج شد و حذف شد. مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند. مردم عملکرد بنی‌صدر، بازرگان، رجایی، هاشمی رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌ژاد و روحانی را دیده‌اند.

 

وی افزود: مگر افرادی که به روحانی رای ندادند، روحانی رییس‌جمهور آنان نیست؟ امثال بنده که به ایشان رای ندادیم از دولت ایشان مطالبه داریم و قطعا مردمی که به ایشان رای دادند، مطالبات‌شان هم از دولت روحانی بیشتر است. روحانی نمی‌تواند بگوید به بنده و امثال بنده که به او رای ندادیم پاسخ‌گو نیست. نماینده مجلس وقتی به خانه ملت راه پیدا می‌کند،‌ نماینده ۸۰ میلیون ایرانی است. بنده و نمایندگان مجلس نهم تا هفتم خرداد باید پاسخ‌گوی عملکردمان باشیم و نمایندگان مجلس دهم باید از هفتم خرداد ۱۳۹۵ پاسخگوی عملکردشان باشند.

 

خبرنگار پارلمانی ایسنا: هادی فرهنگ‌زاد

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *