علیخانی: شکایت می‌کنم خاطره‌جنجالی‌قاضی‌پور دروغ‌از‌آب درآمد

 

 

آرمان ـ آرش عسکری: […]، این علامتی است که در نثر فارسی برای کلمات و واژه‌های غیر قابل انتشار به کار می‌رود. در روز‌های اخیر اما سخنانی از سوی یکی از نمایندگان مجلس نهم و راه یافتگان مجلس دهم انتشار یافته که شاید اگر قرار باشد همه این سخنان منتشر شوند تنها چند کلمه تایپ می‌شود در میان انبوهی از علامت […].اظهاراتی که از هیچ فردی در جامعه پذیرفتنی نبوده و بیان آنها تنها سطح قابل توجهی از ناهنجاری را در فرد به نمایش در می‌آورد. همه این‌ها شاید تنها برای رای‌آوری و حضور مجدد در مجلس باشد. شاید اگر تا دوره‌های پیشین صرف هزینه‌های میلیاردی، پخش سیم کارت و اقلام دیگر در میان مردم، و دست زدن برخی از این قبیل اعمال برای رای آوری بی اخلاقی انتخاباتی تلقی می‌شد اما اکنون سطح این بی‌اخلاقی با این عمل نادرقاضی‌پور نماینده دور نهم مجلس از ارومیه یک مرحله بالاتر رفته است.

سخنان باورنکردنی قاضی‌پور چه بود؟

روز چهارشنبه یکی از نشریات در گزارشی از سخنان غیر قابل باوری نوشت که نماینده مردم ارومیه در مجلس بر زبان رانده است. گزارشی مملو از سخنان توهین آمیز و رکیک که توسط این نماینده مردم در دور نهم و همچنین منتخب مردم برای حضور در دور دهم مجلس ابراز شده است. بخشی از سخنان قاضی‌پور که در این گزارش انتشار می‌یابد به این شکل بود « شما د‌ر د‌و ساعت به من ۲۰۰ هزار رای د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا […] کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم…در ادامه قاضی‌پور کار را به فحاشی می‌کشاند و می‌گوید « مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! … مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است…» جملاتی که علاوه بر سطح بی سابقه فحاشی هایی که در خود دارد یک توهین بزرگ به نیمی از جمعیت کشور یعنی جمعیت زنان را نیز در خود داشته و همچنین علاوه بر آن تهدیدی را نیز نسبت به زنان در خود همراه دارد. پس از بیان این سخنان سراسر توهین و فحاشی قاضی‌پور سپس سراغ طرح یک ادعای به شدت شنیع و حیرت انگیز می‌رود. قاضی‌پور این چنین ادعا می‌کند که «شیخ قد‌رت ا… علیخانی نمایند‌ه قزوین بود‌، قزوینی است، د‌ر مجلس همه از او می‌ترسند‌ به یکی از نمایند‌ه‌های همشهری ما که قد‌ کوتاهی هم د‌اشت گفته بود‌ بیا ببرمت یک شب مهمان من باش. یک روز رفته بود‌م جایی، گفتم شیخ کجاست؟ گفتند‌ د‌ستشویی، من هم رفتم د‌ستشویی، د‌ید‌م همه جا را شسته و د‌ستمال کاغذی گذاشته چون وسواس د‌ارد‌، […] بعد‌ غش کرد‌ افتاد‌ روی زمین، د‌ر را باز کرد‌م د‌ید‌م ۲۰ نفر به خاطر سر و صد‌ای ما پشت د‌ر آمد‌ه اند‌. […]!یک هفته به مجلس نیامد‌. بعد‌ از یک هفته که مرا د‌ید‌ سر و صد‌ا کرد‌ و نمایند‌گان د‌ورش جمع شد‌ند‌. پهلویش را باز کرد‌ گفت بیایید‌ ببینید‌ این فلان فلان شد‌ه چه بلایی سر من آورد‌ه است! ببینید‌ کبود‌ شد‌ه است. […]! مجلس جای سوسول بازی نیست! به مجلس مرد‌ بفرستید‌[…]» وی د‌ر اد‌امه می‌گوید: «ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه […]تا به حال؟». پس از انتشار این سخنان اما اولین واکنش قاضی‌پور تکذیب بود. گوینده این سخنانی که تصور نمی‌کرد فایل تصویری مراسم سخنرانی در اختیار انتشار دهندگان سخنانش باشد را در اولین واکنش به کلی همه چیز را تکذیب می‌کند اما تنها ساعاتی بعد با انتشار فایل تصویری مراسمی که قاضی‌پور در آن در حال ایراد این سخنان خطاب به هواداران خود است همه چیز مشخص شده و دیگر راهی برای انکار باقی نمی‌ماند.البته سخنان دیگری نیز در فایل تصویری قاضی‌پور وجود دارد که آرمان به دلیل مصالح ملی از انتشار آنها خودداری می‌کند.

نهاد‌های نظارتی دست به کار شوند

پس از انتشار فایل تصویری و مشخص شدن قطعیت ماجرا، شخصیت‌های مختلف قومی و سیاسی نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. حجت الاسلام سید‌مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه د‌ر خطبه‌های نمازجمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد‌ه و گفت:«گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. به قدری این مساله مسلمان را آزرده کرده و دل‌ها را چرکین کرده که حد ندارد. واقعاً کسانی که این‌چنین کردند، باید توبه کرده و استغفار کنند و از جماعت هم معذرت خواسته و از کسانی که به آن‌ها توهین کرده‌اند هم عذرخواهی کنند.» وی همچنین می‌افزاید «بنده به عنوان یک طلبه‌ حقیر در این جایگاه از تمامی مسئولان ذیربط و ناظرین شورای نگهبان و همه و همه می‌خواهم بدون اغماض هر شخص را که بی‌تربیت سخن بگوید تا آخر پیگیری کنند.» در طی یکی دو روز اخیر نیز بسیاری دیگر از شخصیت‌ها نسبت به این سخنان ابراز تاسف کردند و خواستار عدم تایید اعتبار نامه قاضی‌پور شدند.

علیخانی چه گفت؟

اما در صحنه‌ای دیگر حجت‌الاسلام و المسلمین قدرت‌ا… علیخانی از شخصیت‌های سیاسی محبوب در استان قزوین و نماینده ادوار این شهر که در این دوره از انتخابات رد صلاحیت شده و همچنین آماج هتاکی‌های قاضی‌پور نیز قرار گرفته است، گفته است: « افزایش حضور جوانان و بانوان در مجلس جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی و یکی از دستاوردهای حضور گسترده مردم در انتخابات ۷ اسفند می‌باشد.» وی همچنین در واکنش به اظهارات منتشر شده از جانب نادر قاضی‌پور نماینده فعلی ارومیه و بیان برخی تعابیر زشت و زننده در ارتباط با حضور بانوان در مجلس ضمن اشاره به چند سخن امام راحل (ره) مبنی بر لزو م حضور زنان در عرصه‌های مختلف، افزود: «جای تاسف است که برخی با نادیده گرفتن اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب و برای دستیابی به پیروزی‌های مقطعی و کوتاه مدت، به موضوعات قومیتی و جنسیتی متوسل می‌شوند.» این نماینده ادوار مجلس همچنین درباره ادعای نادر قاضی‌پور درباره شوخی با وی افزود:«این سخنان کذب و سخیف بوده و در این رابطه شکایتی تقدیم مراجع قضایی می‌شود تا اینگونه افراد برای مطرح کردن خود به بیان هر دروغی و اظهارات توهین آمیز و خلاف شئونات اسلامی متوسل نشوند.»

عذرخواهی یا فرافکنی!

قاضی‌پور اما در واکنش نسبت به انتشار سخنانش در یک جمع رسمی و عمومی در صفحه اینستاگرام خود می‌نویسد: «من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم چراکه اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است. ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم، عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند چرا که من سرباز و نوکر ولایتم. ولی باید بدانند سرباز امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» بیدی نیست که با این بادها بلرزد.کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند چرا که می‌خواستند با تخریب قاضی‌پور رای شما مردم را زیر سوال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی‌پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟دوستان من از این موج‌ها نهراسید چرا که این‌ها بد اخلاقی‌هایی است که به خاطر رای شما می‌کنند، من نوکر مردم و رهبرم هستم، منافقین و کسانی که صلاح نظام را نمی‌خواهند و مخالف ولایت و ثبات انتخابات هستند می‌خواهند با تخریب قاضی‌پور به اهداف شوم خود برسند.من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم، برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند.من از کسانی که از من رنجیده‌اند عذر خواهی می‌کنم، آدم‌های شجاع و نترس حق را می‌گویند و از حق دفاع می‌کنند.» پاسخی که هر چند رگه‌های ضعیفی از عذر خواهی در خود دارد ولی همچنان حاکی از فرافکنی است. همچنین از سوی دیگر نیز در اقدامی کاملا تعجب برانگیز یکی از سایت‌های خبری(تابناک) در گزارشی به عملکرد قاضی‌پور پرداخته است. این سایت با ارایه آماری از میزان تذکر‌ها و سوالات این نماینده از وزرای دولت قاضی‌پور را پرکارترین نماینده مجلس دانسته و علاوه بر بیان این مطلب که انتقادات به وی از حوزه انصاف به دور است تلاش دارد تا بخشی از سخنان جنجالی قاضی‌پور را گمرنگ نماید .

اعتبارنامه قاضی‌پور و بهارستان نشینان

به هر حال حدودا از سه ماه دیگر مجلس دهم آغاز به کار خواهد کرد و نمایندگان باید اعتبار نامه‌های خود را از طریق آرای سایر همکارانشان در بهارستان به تصویب برسانند. اکنون همگان به انتظار نشسته تا علاوه بر سایر دستگاه‌های حقوقی و نظارتی، واکنش نمایندگان مجلس را در امضای اعتبار نامه نادر قاضی‌پور رصد کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *