عارف: در قاموس اصلاح طلبی تکروی جایگاهی ندارد(برگرفته از نوید خراسان )


عارف: در قاموس اصلاح طلبی تکروی جایگاهی ندارد

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: بعد از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، سیاست گذاری اصلاح طلبان را نقد خواهیم کرد و برای حضور قدرتمند در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری آماده می شویم.

محمدرضا عارف شنبه شب گذشته در گردهمایی اصلاح طلبان و حامیان دولت در خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، افزود: از همه کسانی که بعد از انتخابات حرمت ایام فاطمیه را نگه داشتند تشکر می کنم و این موضوع نشان دهنده درک بالای جوانان و ارادت ویژه آن ها به اهل بیت است.

وی تصریح کرد: بعد از انتخابات سال ۸۸ فضای ناامید کننده ای در جامعه حاکم شده بود و برخی در جریان رقیب عنوان می کردند که آخرین میخ بر تابوت اصلاحات کوبیده شده است.

عارف گفت: گفتمان اصلاحات گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است و این جریان در پیروزی انقلاب نقش بی بدیلی را ایفا کرده است.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ادامه داد: اگر گروههایی دغدغه ارزش ها را دارند بدانند که اصلاح طلبان نیز چنین دغدغه ای دارند.

وی یادآور شد: جریان اصلاح طلبی بعد از سال ۸۸ حتی اجازه سخنرانی در مساجد و دانشگاه ها را نداشت و این موضوع یک مشکل بسیار بزرگ برای این جریان به حساب می آمد.

عارف با بیان اینکه نمی توان کشور را به صورت تک حزبی اداره کرد، افزود: بعد از سال ۹۰ عده ای که تا مدتی نمی خواستند جریان اصلاح طلبی در انتخابات حضور داشته باشد، متوجه اشتباه خود شده و تلاش کردند شرایطی را برای حضور همه جریانها در انتخابات های پیش رو فراهم کنند.

منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال ۹۲ اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تصمیم جدی گرفتند اما به دلیل اینکه هیچ گونه ابزاری را در اختیار نداشتند با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شدند.

عارف سهم جوانان در پیروزی انتخابات سال ۹۲ را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بعد از سخنرانی که آن سال ها در خراسان داشتم فضای نخبگانی در بین اصلاح طلبان تغییر کرد و همان عزیزان توانستند حماسه سال ۹۲ را خلق کنند.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: در قاموس اصلاح طلبی تکروی جایگاهی ندارد و نباید در هیچ شرایطی بحث سهم خواهی مطرح شود.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری این موضوع احساس شد که باید این فضا ادامه پیدا کند تا دستاورد بزرگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به دست بیاید.

عارف با اشاره به اینکه نخستین موضوعی که در اتاق های فکر اصلاح طلبان در کشور مطرح شد حفظ منافع ملی بود، تاکید کرد: متاسفانه در سال های گذشته زاویه ای میان بخشی از حاکمیت و جریان اصلاحات به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید مسیر اعتمادسازی را آغاز می کردند و این موضوعی نبود که یک شبه اتفاق بیفتد بلکه نیازمند یک زمان طولانی است.

 

برجام برای نمره قبولی دولت کفایت می کند

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: در بسیاری از محافل عنوان کرده ام که برای بررسی عملکرد یک دولت و حضور مجدد آن در دوره بعدی دستاوردی همچون برجام کفایت می کند.

عارف یادآور شد: هرچند جریان اصلاح طلبی با برجام قانع نشده و به دنبال دستاوردهای دیگری از دولت است.

وی اظهار کرد: اگر در انتخابات مجلس پیروز نمی شدیم قطعا در سال ۹۶ نیز نمی توانستیم پیروزی را از آن خود کنیم و قطعا در آینده نیز این جریان دچار مشکلات بسیار زیادی می شد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مجلس ایده آل را مجلس پنجم عنوان می کردند اما ما به این موضوع اعتقادی نداشتیم بلکه به دنبال اجماع کامل اصلاح طلبان بودیم.

عارف با اشاره به اینکه گام دوم اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی بخوبی برداشته شد، تصریح کرد: باید همه بدانند اینکه نامزد رد صلاحیت شده در کنار دیگر نامزدهای انتخاباتی قرار می گیرد یک برند اصلاح طلبی است.

وی با اشاره به برخی انتقاداتی که به جریان اصلاح طلبی می شود، افزود: شما هنرتان این است هر فردی که نزدیک دیدگاه شما باشد را جذب کنید اما سعی جریان اصلاح طلبی جذب حداکثری است تا کسی از قطار انقلاب پیاده نشود.

عارف با اشاره به اینکه الگویی که در تهران پیاده شد بسیار سخت و دشوار بود، خاطرنشان کرد: کاری که مردم تهران انجام دادند کار را برای جریان اصلاح طلبی بسیار سخت و دشوار و وظیفه آن ها را بیش از گذشته سنگین کرد.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: اولویت اصلی اصلاح طلبان در شرایط فعلی کرسی های باقی مانده است که بتوانیم ۵۰ درصد آن ها را به دست بیاوریم.

عارف تصریح کرد: در مرحله دوم بیشتر رای تکلیفی ها به میدان می آیند و این موضوع برای اصلاح طلبان اتفاق خوبی نیست و بر همین اساس باید تا زمان برگزاری مرحله دوم تنور انتخابات گرم بماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *