تمایل ترک ها به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- شهردار تربت حیدریه از تمایل یک شرکت تجاری ترکیه برای سرمایه گذاری در بخش عمرانی و گردشگری این شهرستان خبر داد.

رمضانعلی شورابی روز یکشنبه در حاشیه دیدار مدیران این شرکت ترک از تربت حیدریه، به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای هیات رئیسه شرکت 'بتاگروپ' ترکیه از 
از نقاط مختلف این شهر از جمله پارک جنگلی پیشکوه تربت دیدن کردند.
وی افزود: مدیران این شرکت ترک در اظهارنظرهای اولیه برای سرمایه گذاری افزون بر صد میلیون دلاری در بخش های مختلف گردشگری تربت حیدریه اعلام آمادگی کرده اند که میزان و حوزه های این همکاری پس از مذاکرات اولیه و امضای پیش نویس تفاهم نامه مشخص خواهد شد.
عضو هیات رئیسه شرکت 'بتاگروپ' ترکیه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت از سال ۱۹۸۷ فعالیت خود را در حوزه های نیروگاهی، ماشین آلات، سیمان، عمرانی، برق و الکترونیک آغاز کرده است. 
'آدام یگیت' افزود: تاکنون در کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، لیبی و الجزایر سرمایه گذاری کرده ایم و قصد داریم بعد از ارزیابی شرایط تربت حیدریه، در زمینه فرودگاه، عمرانی و گردشگری این منطقه سرمایه گذاری کنیم. 
'احمد یگین آلتن آر' سرمهندس الکترونیک این شرکت نیز با تحسین شرایط آب و هوایی شهرستان تربت حیدریه، گفت: تربت حیدریه به عنوان پایتخت ابریشم و زعفران ایران، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که بهانه های خوبی برای سرمایه گذاری در این شهر محسوب می شود.
پارک جنگلی پیشکوه به مساحت ۸۰۰ هکتار در حاشیه شهر تربت حیدریه واقع شده و عملیات ساخت و تجهیز و آماده سازی آن از سال ۷۸ آغاز شده و شامل پارک سنگی، رستوران، کافه سنتی و مصلا است.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

 

انتهای پیام /*

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *