افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:استرداد ۱۸۰ هکتار زمین واگذار شده در دولت احمدی‌نژاد، بررسی پرونده زمین خواری دو نماینده و شکایت از ۷ سفارتخانه

 

 

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های زمین‌خواری در این کمیسیون، اعلام کرد: روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد که در آن مقرر شد مطالبات چغندرکاران از بودجه ۹۵ پرداخت شود.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با پارلمانی ایلنا، ‌با اشاره به پرونده زمین‌خواری دو نماینده مجلس نهم اعلام کرد: همچنان نوبت بررسی این پرونده در کمیسیون فرا نرسیده و باتوجه به این‌که هیچ‌کدام از این دو نماینده در مجلس آینده حضور ندارند، این پرونده نیز در کنار سایر پرونده‌های زمین‌خواری در حال بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ است.

استرداد ۱۸۰ هکتار زمینی که استاندار احمدی‌نژاد به مرزبانی ناجا واگذار کرد

او در تشریح دیگر پرونده‌های زمین‌خواری درحال بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: یکی از پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به تخلف استانداری دولت احمدی‌نژاد است که مقرر شد، این ۱۸۰ هکتار که به‌صورت غیرقانونی ازسوی استانداری اردبیل در دولت احمدی‌نژاد به مرزبانی ناجا واگذار شده‌بود تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه به سازمان منابع طبیعی مسترد گردد.

بررسی شکایت از ۷ سفارتخانه در جلسه‌ای با قشقاوی و ۷ مسئول وزارت‌خارجه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به شکایت از ۷ سفارتخانه بود که در جلسه‌ای با حضور آقای قشقاوی و ۷ نفر از مسئولان وزارت‌خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

شرح جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰

افضلی‌فرد درتشریح آخرین پرونده مورد بررسی در کمیسیون اصل۹۰ اعلام کرد: ‌روز گذشته جلسه‌ای درخصوص ۱۱ پرونده شکایت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با حضور مسئولان این سازمان برگزار شد که پرونده‌ها درطول ۵ سال گذشته مفتوح بودند و باوجود ۱۵ مکاتبه رسمی منتج به هیچ پاسخی نشده بود.

نماینده مردم اردبیل در توضیح موضوع این پرونده‌ها گفت: این پرونده‌ها مربوط به شکایت‌های مختلفی است که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی ۵ سال گذشته انجام شده اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و در این راستا، روز گذشته جلسه‌ای با دوستان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد تا دلائل این عدم‌پاسخگویی روشن شود.

پرداخت مطالبات چغندرکاران از بودجه ۹۵

او خاطرنشان کرد: همچنین در بحث مطالبات چغندرکاران کشور از وزارت صنعت و معدن و جهاد و کشاورزی که معادل ۱۲۶ میلیارد تومان است، مقرر شد این مبلغ از ردیف ۵۲۴۰۰۰ و ۵۳۰۰۰۰ لایحه بودجه سال ۹۵ پرداخت شود و اگر این اعتبارات کفاف مطالبات را نداد، اعتبارات ردیف ۱۰۱۲ بودجه مربوط به ستاد بحران برای این مسئله اختصاص داده شود.

انتقال پرونده‌های باقی‌مانده در کمیسیون اصل ۹۰ به مجلس دهم

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین در توضیح روند رسیدگی به پرونده‌های باقی‌مانده در این کمیسیون گفت: طبیعتاً با پایان کار مجلس نهم، تمام پرونده‌های بلاتکلیف به مجلس دهم منتقل می‌شود تا با حضور نمایندگان جدید در کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار گیرد.

افضلی‌فرد تصریح کرد: باتوجه به این‌که روند کار در کمیسیون اصل ۹۰ به گونه‌ای بوده که درخصوص همه پرونده‌ها مرحله به مرحله رسانه‌ای شده‌است، در روزهای آتی نیز درصورتی که در هر پرونده به نتیجه‌ای برسیم، درخصوص آن مورد خاص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

تعیین‌تکلیف بخشی از پرونده زمین‌خواری در مجلس نهم

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم همچنین درتشریح دیگر پرونده‌هایی که تا پایان مجلس نهم به نتیجه خواهد رسید، گفت: پرونده‌ مربوط به مسئولانی که با وزارت کشور و وزارت کشاورزی، در فرآیند زمین‌خواری تبانی کرده‌بودند اما برکنار یا تنبیه نشدند، تا چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

افضلی‌فرد در پایان گفت: باوجود این‌که درخصوص برکناری یا تنبیه این افراد نامه‌های رسمی صادر شده، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت. البته این‌طور که پیداست، اقدام‌هایی انجام گرفته اما هنوز این اقدام‌ها به صورت رسمی اعلام نشده‌است.

مصطفی افضلی‌فرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *