کسری بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش وپرورش در سال۹۵

 

وزیرآموزش وپرورش با بیان اینکه باکمبود بودجه مواجه هستیم گفت: برای سال۹۵ اعتبار‌۳۱ هزار میلیاردتومان برای وزارت آموزش وپرورش درنظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود ۶ هزار میلیارد کسری بودجه داشته باشیم.

 

به گزارش مهر، علی اصغر فانی گفت: مشکل معیشتی فرهنگیان مشکلی نیست که در این دو یا سه سال اخیر ایجاد شده باشد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بیش از ۶۰ سال پیش این مشکل وجود داشته و اکنون انباشته شده است و فرهنگیان انتظار ندارند دولت تدبیر و امید که دو سال و نیم از عمرش می‌گذرد مشکلات ۶۰ سال را حل کند .

وی ادامه داد: اواخر مرداد سال ۹۲ میانگین دریافتی همکاران ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود در اسفند سال ۹۴ این میانگین به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. فانی درباره حداقل حقوق معلمان نیز گفت: حضور ذهن دقیقی در این باره ندارم اما حداقل حقوق معلمان بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و حداکثر حقوق آنها بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش کفایت این وزارتخانه را نمی‌کند خاطرنشان کرد: درخواست ما برای اعتبار سال ۹۵، ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است اما دولت ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و مجلس نیز به تصویب رسانده است بنابراین ما امسال با ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهیم بود. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تمامی حقوق حق التدریسی‌ها، سرباز معلم‌ها و حق الزحمه امتحانات تا آخر اسفند ماه سال ۹۴پرداخت شده است و تنها پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی باقی مانده که دولت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف مستقل برای پرداخت پاداش به پایان خدمت تعریف کرده که ما منتظر ابلاغ بودجه ۹۵هستیم تا بتوانیم پرداخت کنیم ۵ درصد پرداختی‌ها مربوط به سال ۹۳ و مابقی مربوط به سال ۹۴ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *