مه ولات، شهر ابوسعید ابوالخیر، میزبان همایش ادبیات، عرفان و فلسفه

تربت حیدریه- ایرنا- همایش بین المللی 'ادبیات، عرفان و فلسفه' با محوریت شخصیت عارف نامی ابوسعید ابوالخیر، ۳۰ اردیبهشت ماه در شهرستان مه ولات برگزار می شود.

رییس دانشگاه تربت حیدریه و این همایش روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در چهار محور تخصصی ادبیات، فلسفه، عرفان و کلام، با محوریت شخصیت ابوسعید ابوالخیر و جایگاه والای او در عرفان به مدت یک روز برگزار خواهد شد.
دکتر علیرضا کرباسی با بیان اینکه در این همایش پژوهشگرانی از کشورهای ترکیه و عراق نیز حضور دارند، گفت: از مجموع ۹۳۰ عنوان مقاله رسیده به دبیرخانه، ۶۰۰ مقاله توسط هیات داوران پذیرش شده که ۱۱۰ عنوان آن در قالب چهار میزگرد تخصصی و به صورت حضوری ارائه می شود. 
ابوسعید فضل‌ الله ‌بن ‌احمدبن‌ محمدبن ‌ابراهیم مشهور به ابوسعید ابوالخیر مهنه‌ای عارف و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری قمری (۳۵۷-۴۴۰) است.
وی نخستین شاعری است که شعر خود را منحصراً به شکل رباعی سرود و برخلاف اسلاف خویش نقشی از نو بر آن زد و مقبره وی در روستای 'مهنه' از توابع شهرستان مه ولات واقع است.
آیین پایانی این همایش یکروزه بر سر مزار این عارف نامی برگزار می شود.
مه ولات از شهرستان‌ های استان خراسان رضوی به مرکزیت شهر فیض آباد است که حدود ۴۹ هزار نفر جمعیت دارد و در قسمت جنوب غربی تربت حیدریه قرار گرفته است.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *