نیاز ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام کشور

تربت حیدریه- ایرنا- معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۲۶۷ بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن ها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایازی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیران حوزه سلامت تربت حیدریه، زاوه و مه ولات به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، پیشرفت فیزیکی این مراکز درمانی را متفاوت دانست و افزود: یکی از این مراکز مرکز ۵۴۰ تختخوابی طب کودکان تهران است که برای تکمیل و تجهیز آن ایرانیان مقیم خارج از کشور قول مساعد داده اند.
وی با بیان اینکه پارسال خیران حوزه سلامت ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی در قالب زمین، ساخت و خرید تجهیزات اهدا کردند، گفت: این میزان کمک توسط ۶۰ هزار خیر از سراسر کشور صورت گرفت.
ایازی رویکرد وزارت بهداشت را به سمت 'پیشگیری' دانست و گفت: بر این اساس خیران را نیز به سمت ساخت و توسعه مراکزی سوق می دهیم تا از بار مالی هزینه های درمان در کشور کاسته شود.
وی اظهار کرد: طبق این رویکرد در تلاش هستیم تا زمینه مشارکت مردم را در زمینه ساخت مراکز اهدا و تولید فراورده های خونی و کاشت حلزون بیشتر محقق سازیم. 
معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در طول هشت سال فعالیت این مجمع بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال مشارکت مردمی جذب شده ، افزود: از این طریق چهار هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی ساخته، تجهیز و تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.
سیدمحمد طباطبایی اظهار کرد: هم اکنون مجمع خیرین دارای ۲۳۰ شعبه در سطح کشور است.
در این آیین از ۱۴۰ تن از خیران حوزه سلامت تجلیل شد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *