ایران درودی پس از ترخیص از بیمارستان گفت: پس از اتفاقی که برای کیارستمی افتاد از بیمارستان وحشت داشتم


ایران درودی با بیان اینکه بعد از اتفاقاتی که برای زنده‌یاد کیارستمی رخ‌داد از حضورم در بیمارستان وحشت‌داشتم، گفت: خوشحالم که مشکل خاصی نبود. باخبر شدم با واگذاری قطعه‌ زمینی در منطقه شش برای احداث موزه‌ام موافقت کرده‌اند. این خبر مرا خوشحال‌تر کرده است.

ایران درودی که برای بررسی شرایط جسمی‌اش در بیمارستان نیکان بستری شده‌ بود؛ به خبرنگار ایلنا گفت: در چند ماه گذشته خیلی احساس خستگی می‌کردم به همین دلیل برای بررسی شرایط جسمی‌ام به بیمارستان رفتم که خدا را شکر مشکل مهمی نبود.

او با اشاره به اتفاقی که برای زنده‌یاد کیارستمی افتاد و منجر به فوت این هنرمند شد، ادامه داد: پس از آن اتفاق هر آدمی می‌ترسد با پای خود به بیمارستان برود و با مشکل خاصی مواجه شود. در تمام این مدت نیز تاکید می‌کردم که من مشکل خاصی ندارم.

این هنرمند با قدردانی از پرسنل بیمارستان نیکان گفت: با وجود آنکه آزمایش‌های زیادی انجام شد، اما سرعت عمل، دقت و برخورد پرسنل بسیار مناسب بود و هر آزمایشی که انجام می‌شد چندین دکتر آن را مورد بررسی قرار می‌داد.

درودی با اشاره به روند درمانش افزود: این اولین بار بود که به واسطه اینکه هنرمند هستم در یک بیمارستان برایم تخفیف قائل شدند و از این بابت خیلی تعجب کردم چراکه برای اولین بار از مزایای حرفه‌ام بهره‌مند می‌شدم.

او با بیان اینکه در بیمارستان افرادی زیادی به عیادتم آمدند و بیمارستان نیز پذیرایی مناسبی از آن‌ها داشت، تصریح کرد: در بیمارستان به من خیلی خوش گذشت و تمام نگرانی‌ها درمورد سلامتی‌ام برطرف شد. از اینکه به دلیل هنرمند بودنم مورد توجه بودم، احساس خیلی خوبی داشتم.

نویسنده کتاب «در فاصله دو نقطه» با ابراز خرسندی از اینکه مجوز بنیاد «ایران درودی» نیز صادره شده، خاطرنشان کرد: حدود سه الی چهار سال پیش تعداد ۱۹۵ اثر از آثارم را در قالب موزه‌ای به ملت ایران تقدیم کردم و هزینه تاسیس ساختمان این موزه را نیز از محل فروش منزلم در پاریس و دیگر اموالم تامین کردم تا قبل از مرگم کلنگ این موزه را بزنم و با اتفاقاتی که افتاده امیدوارم به زودی خبر کلنگ‌زنی این موزه را بدهم.

درودی با اشاره به اینکه حدود دو سال تلاش کرده‌ است تا زمینی را برای ساخت این موزه در اختیار او قرار دهند، توضیح داد: امروز اطلاع‌ دادند که با واگذاری زمین موافقت شده و قرار است در منطقه ۶ (حوالی ولی‌عصر و توانیر) محلی را برای ایجاد این موزه اختصاص دهند.

این هنرمندایرانی در سال ۱۳۱۵، از پدری خراسانی و مادری قفقازی در مشهد متولد شد. وقتی کودک بود، به همراه خانواده‌اش برای زندگی به اروپا سفر کردند، اما با شروع جنگ جهانی دوم دوباره به ایران بازگشتند و در تهران ساکن شدند. علاقه «ایران» به هنر نقاشی از همان دوران کودکی در او شکل گرفت و او در کنار تحصیل در مدرسه، به کلاس‌های آزاد طراحی و نقاشی می رفت و سال‌ها بعد در رشته تهیه‌کنندگی و کارگردانی برنامه‌های تلویزیون در نیویورک فارغ‌التحصیل شد.

همچنین آثار او در ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، فرانسه، سوییس، ژاپن، بلژیک، آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان و امارات در معرض دید عموم قرار گرفته است.

از دیگر فعالیت‌های درودی می‌توان به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بیش از ۸۵۰ ساعت فیلم و مستند درباره هنر در تلویزیون اشاره کرد.

درودی ۲۸ تیرماه برای بررسی شرایط جسمی‌اش در بیمارستان نیکان بستری شده بود.

ایران درودی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *