معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:غذاهای محلی را در منوی رستوران ها قرار دهیم

جشنواره غذا

 

 

رامسر – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه غذا در رونق صنعت گردشگری نقش مهمی دارد گفت: غذاهای محلی را باید در منوی رستوران‌ها جای داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از جشنواره سفره ایرانی؛ فرهنگ گردشگری در رامسر افزود: این جشنواره باهدف جریان سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی و ایجاد تغییرات در کیفیت و خدمات رستوران‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تعدد و تنوع غذای محلی در جای‌جای ایران فرصت کم‌نظیری برای جذب گردشگران است، این غذاها را باید در منوی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تنوع غذاهای شمالی که رنگ و بوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت: فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی است و این داشته‌های خوراکی می‌تواند سهم درآمدی از صنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.

وی اظهار داشت: گردشگری غذا به اقتصاد روستا، دامداری، طیور و شیلات و محصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته است و این بخش‌ها را نیز رونق می‌بخشد.

رحمانی افزود: با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی ۸ منطقه کشور در دستور کار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران از ۳۰ تیرماه تا یکم مردادبا حضور استان‌های گیلان، قزوین، گلستان و مازندران در تلکابین رامسر در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *