مظلومی که دهان ایران را می‌بندد؛ گاف‌های نامه کردمیهن به رییس‌جمهور/ رفتیم از پلیس کتک بخوریم اما کسی را نزدند +عکس


حسن کردمیهن نامه‌ای به رییس جمهور منتشر کرده و زمین و زمان را به هم دوخته تا بگوید عامل و آمر حمله به سفارت عربستان نبوده است و آنچه به او گفته می‌شود «تهمت» است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نامه حسن کردمیهن به حسن روحانی، ناگفته‌های فراوانی دارد؛ ناگفته‌هایی که نشان می‌دهد دستگاه قضایی و امنیتی کشور در شناسایی عوامل حمله به سفارتخانه‌ها انگشت اشاره را به سمت افراد درستی گرفته است. هرچند سخنگوی قوه قضاییه گفته بود کسانی که بخاطر خشم‌شان به سفارت عربستان حمله کردند، تخفیف می‌گیرند، اما نویسنده نامه آنقدر گاف داده است که همین نامه می‌تواند سندی علیه عوامل حمله‌کننده به سفارت باشد.

گاف اول؛ تهمت

حسن کردمیهن نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشته و زمین و زمان را به هم دوخته است تا بگوید عامل یا آمر حمله به سفارت عربستان نبوده است و آنچه در مورد او گفته می‌شود «تهمت» است. کردمیهن در نامه‌اش که به عمد – یا از روی عادت! – تاریخ میلادی را جایگزین تاریخ هجری کرده است، به نقش خود در تحریک نیروهای تندرو اعتراف می‌کند. احتمالا این زمان، مصادف با برخی رایزنی‌ ایرانی بوده است، چه اینکه پیش از این نیز سفیر ایران در عربستان به ایلنا گفته بود در فاصله اعتراض مردمی و حمله به سفارتخانه، در سطح بالا در حال رایزنی با مسئولان بودیم.

گاف دوم؛ سابقه

کردمیهن چنانچه خودش گفته است در توصیه به حمله‌کنندگان پیشنهاد داده است «با توجه به تجربیات قبلی؛ به ایشان یادآوری کردم که حالا که می‌خواهید بروید آماده کتک‌خوردن باشید، چراکه قطعا نیروی انتظامی بیشترین تدابیر را اندیشیده است.»

حمله مشهور قبلی به سفارت مربوط به دولت احمدی‌نژاد بود که موجب تعطیلی سفارت انگلستان شد و در نهایت با اعتراض رهبر انقلاب مواجه شد. البته مواردی از تجمع مقابل سفارتخانه‌ها بوده که عموما برخوردی بین پلیس و تجمع کنندگان صورت نگرفته است.

گاف سوم: مظلومی که دهان ایران را می‌بندد!

رییس ستاد قالیباف در کرج در نامه خود بارها و بارها نسبت به پیگیری حادثه حمله سفارت توسط رسانه‌ها ایراد گرفته است و با استفاده از ادبیات جبهه پایداری و زنجیره‌ای خواندن روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوشته است از همه … -یک کلمه زشت حذف شد- روزنامه ایران بارها اسمِ مرا برده است و تهمت‌های مختلف را به من نسبت داده است و شما که عنوانِ حقوقدان‌بودنتان را بر سر زبان‌ها انداخته‌اید حتی یک تذکر حقوقی هم به اینها نداده‌اید که دهانت را اگر نبندی؛ حتی اگر کردمیهن محارب باشد و شکایت بکند قوه قضائیه دهانت را می‌بندد!

او در ادامه نامه البته تاکید می‌کند که مظلوم است و رسانه‌ای در اختیار ندارد. البته شاید فراموش کرده است که پیش از حمله به سفارت آمریکا با صدها رسانه وابسته به شهرداری تهران و نزدیک به قالیباف مرتب مصاحبه داشت و هنوز هم رسانه‌های وابسته به شهرداری تهران از رسانه‌های رسمی دولتی تعداد بیشتری دارند. گرچه مخاطبی برای آنان باقی نمانده است

گاف چهارم؛ تاریخ میلادی

در ابتدای بازداشت عامل اصلی حمله به سفارت عربستان رسانه‌ها خبر دادند که آمر حمله به سفارت عربستان در ایران نیست و از کشوری خارجی این حمله را رهبری کرده است و به محض ورود به ایران بازداشت شده است.

کردمیهن نیز در مطلبی که نوشته است به عمد یا از روی عادت از تاریخ میلادی استفاده کرده است. ظاهرا وی در زمان حمله به سفارت در ایران نبوده است و در منطقه‌ای قرار داشته است که به صورت منقطع امکان اتصال به اینترنت برای او فراهم بوده است.

گاف پنجم؛ جان بر کف

او در یکی از پست‌های اینستاگرام خود تصاویری از چند کودک سوری در باشگاه جودوی خود منتشر کرده است و گفته است این جوانان را از سوریه به ایران آورده است تا برای تیم ملی سوریه در سال ۲۰۲۰ مبارزه کنند.

با این حال کردمیهن ادعا می کند سال‌ها جان خود را برای دفاع از ایران کف دست گرفته است. البته در یک مورد کردمیهن متهم شد به اینکه با بی‌مبالاتی موجب غرق شدن جمعی از جوانان در دریای خزر شده بود. وی در جلسات خود با تکریم زیاد از غرق شدگان در دریا یاد کرده بود.

گاف ششم:‌ سرهنگ علیه سرهنگ

کردمیهن در قسمتی از نامه خود نوشته است: «در قامت یک سرهنگ تمام‌عیار در کویِ دانشگاه ۷۸ فریاد می‌زند و نااهلان را تهدید می‌کرد و فرمان سرکوب آشوبگران را می‌داد.» جالب اینجاست که این توصیف درباره سرهنگ قالیباف نیست و اینها را کردمیهن درباره حسن روحانی نوشته است؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد نیازی به پاسخ نداشته باشد.

گاف هفتم: بی‌خبری از رابطه کنونی ایران و عربستان؟

عضو ارشد ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات گذشته در نامه خود از روزنامه ایران انتقاد کرده است که هر هفته به جای توجه به معیشت مردم پیگیر حمله به سفارت عربستان بوده است تا التهاب آن را زنده نگه دارد.

شاید او خبر ندارد که بعد از حمله رابطه ایران و عربستان قطع شده است و علاوه بر آن ایران که می‌توانست در موضوع شهادت شیخ نمر دست بالا را داشته و موضوع را از مجامع بین المللی پیگیری کند با اقدام بی‌فکر و بی‌تامل آقایان در عرصه جهانی به بدهکار تبدیل می‌شود.حالا بگذریم از اینکه امسال حجاج ایرانی به خانه خدا نخواهند رفت و این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم مسلمانان ایرانی است.

گاف هشتم؛ نوجوانان تحمل کتک زدن نیروی انتظامی را ندارند

این روحانی اصولگرا در توضیح شب حمله به سفارت عربستان می‌نویسد به آنها گفتم آماده کتک خوردن باشید، چراکه قطعا نیروی انتظامی بیشترین تدابیر را اندیشیده است و یگان‌های امداد و ویژه و سایر ظرفیت‌های انتظامی حتماً امشب با تجمع‌کنندگان برخورد جدی خواهند کرد، لذا نوجوان‌ها را با خود نبرید که آنها تحمل کتک‌خوردن را ندارند و ممکن است به نظام بدبین شوند، اگر می‌خواهید بروید آماده کتک‌خوردن باشید و بدانید که شما با نیروی انتظامی جنگ ندارید و آنها باید وظایف خود را انجام بدهند و انجام خواهند داد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که حتی بزرگترین مخالفان نظام نیز در مطالب خود نیروی انتظامی را نسبت به برخورد خشونت‌آمیز با نوجوانان به این شدت متهم نکرده بودند و خود کردمیهن نیز تاکید کرده است که نیروی انتظامی کسی را نزده است.

گاف نهم؛ وعده آزادی زندانیان

مشخص نیست که این روحانی تندرو با چه افراد و ارگان‌هایی در ارتباط بوده است که در دستورهای شب دوم ژانویه! تاکید کرده است اگر کسی را گرفتند بروید با نیروی انتظامی صحبت کنید و رهایش کنید. شاید در روزهای آینده مشخص شود که این ارتباطات چه بوده است.

گاف دهم: این‌بار متن پیام منتشر نمی شود؛ تایید خروج مدارک از سفارت

کردمیهن در قسمتی از نامه خود این بار متن پیام‌های خود را در شب حادثه منتشر نکرده است و فقط برداشت خود را از این پیام‌ها نوشته است «پیام‌هایی گذاشتم در خصوصِ مدارک، با این محتوا که حالا که راه را باز کرده‌اند و می‌خواهند عربستان را گوشمالی بدهند، هرکاری می‌کنید، بکنید، اما مدارکِ خارج شده از سفارت را برای جلوگیری از افتادن به دستِ عناصرِ نامطلوب به یکی از دوستان برسانید که به پلیس ضد جاسوسی یا اطلاعات برساند»

البته نامه کردمیهن گاف‌های دیگری هم دارد. از توهین‌های پیاپی واژه‌های زشت تا آرزوی شهادت برای حسن روحانی در جبهه‌های مبارزه؛ با این حال باید منتظر واکنش نیروی انتظامی به صحبت‌های او بود؛ چنانچه سخنگوی وزارت خارجه نیز این اظهارات را غیرموجه خوانده و تاکید کرده است که حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون، غیراخلاقی، مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.

تاکنون دو جلسه برای رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان تشکیل شده است. جلسه نخست در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت به صورت غیرعلنی برگزار شد و نماینده دادستان اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب را به متهمان تفهیم کرد. جلسه دوم نیز به ریاست قاضی دهقان برگزار شد و پس از آن سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای ۴۸ نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد تا رسیدگی همچنان ادامه داشته باشد، با این‌حال شاید نامه‌ کردمیهن و گاف‌های فراوان آن، در نحوه رسیدگی تاثیر بگذارد؛ چه اینکه دولت در موضعی رسمی خواستار برخورد جدی با آمران و عاملان حمله شده بود و گفته بود اگر چند میلیون جابجا شود، فریاد وااسلاما سر می‌دهند. آیا این خسارت کمتر بود؟ از سوی دیگر رییس‌جمهور نیز صریحا درخواست برخورد جدی با عاملان حمله به سفارت عربستان را داشت و گفت: مردم باید بدانند برخورد با عاملان حمله به سفارت چگونه انجام می‌شود.

3

4سفارت عربستانسفارت عربستانسفارت عربستان

حمله به سفارت عربستانحسن کردمیهن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *