اقدامات فرهنگی و سرهنگی برای حجاب

 

میزان: دادستان تهران گفت: «در مسائل مربوط به حوزه عفت و اخلاق عمومی، ٢۴ دستگاه دارای وظیفه هستند، اگر این دستگاه‌ها با هم هماهنگ و هم‌گرا نشوند، کاری پیش نمی‌رود و نتیجه این می‌شود که دستگاهی که باید مبارزه کند، حرف‌های دیگری می‌زند و دستگاهی که باید بودجه دهد گفتاردرمانی می‌کند». عباس جعفری دولت‌آبادی در جلسه‌ با مسئولان  پلیس، دستگاه‌های سیاست‌گذار، اجرائی و فرهنگی  مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به فرامین مقام معظم رهبری در جلسه‌ اردیبهشت سال جاری اشاره و اظهار امیدواری کرد این جلسات بتواند مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را هدفمند کند. دادستان تهران با اعلام اینکه رفتارها و اظهارات مسئولان از وجوه مؤثر در آموزش مردم است، گفت: «وقتی برخی مسئولان به مردم می‌گویند ماهواره منشأ بی‌عفتی است، اما برخی دیگر از مسئولان فرهنگی بر خلاف قوانین موجود اعلام می‌‌کنند استفاده از ماهواره بلامانع است؛ طبیعی است مردم با تردید مواجه می‌شوند». او افزود: «عده‌ای توجیه می‌کنند که جهان، جهان تمدن و اینترنت است و برای استفاده از ماهواره باید راهکارهای جدید پیدا کرد که البته کسی با راهکارهای جدید مخالف نیست… 

اما مسئولان فرهنگی نباید طوری سخن بگویند که گویی استفاده از ماهواره مجاز  شده است و چنین وانمود کنند که باید در برابر تهاجم ماهواره تسلیم شد». جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ضرورت عزم جدی مسئولان در حوزه عفاف و حجاب، افزود: «اگرچه بهترین راهکار در حوزه عفاف و حجاب اقدامات فرهنگی است اما نباید تأثیر اقدامات مقابله‌ای و ابزار کیفری در مبارزه با جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی نادیده گرفته شود. مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عزم جدی می‌خواهد. همیشه وقتی کاری در حال انجام است و به نقطه خوبی می‌رسد، عده‌ای از مسئولان این عزم جدی را سست می‌کنند که این موضوع چه در دوره دولت سابق و چه در دوره دولت فعلی، وجود داشته است».دولت‌آبادی با تصریح اینکه ارتباط میان اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مانند دو روی یک سکه است، خاطرنشان کرد: «گاه مقابله ممکن است به‌تنهایی کفایت کند و به کمک پیشگیری ‌رود، اما به‌هر‌حال اقدامات مقابله‌ای باید در حد ضرورت به کار گرفته شود». دادستان تهران تأکید کرد: «اگرچه اقدامات فرهنگی در حوزه‌ عفاف و حجاب راهکار اساسی است، اما در مواردی که کانون برنامه‌ریزی و تمرکز دشمن در رواج بی‌عفتی است، اقدامات مقابله‌ای و به قول معروف اقدامات سرهنگی نیز ضروری است».
پلمب ۴۴٠٠فروشگاه پوشاک
 در ادامه این جلسه، سردار ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: «پلیس مخالف اقدامات فرهنگی نیست و این‌گونه اقدامات در حوزه‌ عفاف و حجاب اولویت دارد؛ اما وضعیت فعلی حجاب و عفاف زیبنده جامعه اسلامی نیست و با رصد وضعیت حجاب در ١۵ سال اخیر، به این نتیجه می‌رسیم که به‌تدریج وضع بدتر شده است». سردار ساجدی‌نیا سپس به ارائه آماری از اقدامات این دستگاه انتظامی در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: «نیروی انتظامی در سال گذشته بیش از چهارهزارو ۴٠٠ مغازه پوشاک را به لحاظ تخلف در ارائه پوشاک مبتذل و خلاف عفت عمومی پلمب کرده‌ است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *