حمل ۱٫۸ میلیون تن بار از راه آهن خواف

 

تربت حیدریه- ایرنا – سرپرست ایستگاه راه آهن خواف گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار از طریق این ایستگاه به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

 

علی بشیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۱۰ هزار تن بار توسط ۱۵۰ واگن از این ایستگاه حمل می شود که معادل حمل بار توسط ۵۰۰ دستگاه کامیون است.
وی کاهش تردد و حوادث جاده ای، کاهش مصرف سوخت و مقرون به صرفه بودن حمل کالا با قطار را از مزایای این ناوگان نسبت به ناوگان جاده ای برشمرد.
وی عمده بار حمل شده از سوی این راه آهن را سنگ آهن بارگیری شده مربوط به شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد و افزود: قسمتی از بارگیری ها نیز به مقصد بندرعباس، برای صادرات و توسط شرکت های خصوصی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تردد یک روز در میان یک قطار مسافری به مقصد تهران از این ایستگاه، گفت: این قطار که مبدا آن شهر خواف است با در نظر گرفتن سهمیه بلیت درجه یک به تعداد ۱۷۸ نفر، ویژه شهروندان منطقه و بقیه سهمیه قطار مربوط به شهرهای تربت حیدریه و نیشابور است.
بشیری گفت: ایستگاه خواف به عنوان یکی از سه ایستگاه تشکیلاتی راه آهن شرق با دارا بودن ۱۰ خط فعال و سه خط بارگیری یکی از پرکارترین ایستگاه های کشور است که در در زمینه حمل بار و مسافر فعالیت خود را از سال ۸۵ آغاز کرده و هم اکنون دارای ۲۰ نفر پرسنل ثابت و ۳۰ نفر روزانه است.
راه آهن شرق بزرگترین ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مرکزیت شهر طبس است که در سال ۸۴ افتتاح شده و در بین ۱۹ ناحیه راه آهن کشور رتبه سوم بارگیری را به دست آورده است.
شهرستان ۱۱۰ هزار نفری خواف یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی است و مرکز آن شهر خواف و در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
این شهرستان با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی در نوار مرز شرقی ایران قرار دارد و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
این شهرستان از شمال به شهرستان رشتخوار، از غرب به شهرستان گناباد، از جنوب به شهرستان قاینات و از شرق به شهرستان تایباد و افغانستان متصل است.
۵۱۳۲/۶۱۲۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *