معاون وزیر راه:۴۰ بیمارستان تا پایان دولت یازدهم تحویل وزارت بهداشت می شود

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی گفت: تا پایان کار دولت یازدهم ۴۰ بیمارستان در کشور تکمیل و برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود.

به گزارش ایرنا محمدجعفر علیزاده پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی دلایل عقب افتادن اتمام پروژه آموزشی درمانی بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری نیز ساختمان هفت بیمارستان تکمیل و تحویل وزارت بهداشت شده که اکنون در حال تجهیز است.
رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی اظهار کرد: هم اکنون ۱۳۰ طرح بزرگ عمرانی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در استانهای مختلف در حال اجرا است که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز برخی از این طرح ها تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهند رسید.
وی گفت: از جمله این طرح ها مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) در قم، بیمارستان ها و ندامتگاه های بزرگ و تعدادی از طرح های ورزشی است.
ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امام حسین(ع) تربت حیدریه که اکنون به ۲۷۶ تختی ارتقا یافته، در ۲۲ دی سال ۸۸ آغاز و طبق وعده دولت دهم قرار بود ۳۰ مرداد ۹۳ به اتمام برسد که تا کنون تنها ۶۰ درصد پیشرفت کرده است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با زیربنای ۱٫۷۰۰ مترمربع و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل 
بخش های تخصصی آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، بخش مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف است. 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۵۰ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 
۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *