با خداحافظی پیکان،آریو به ناوگان تاکسیرانی تربت حیدریه می آید

تربت حیدریه- ایرنا- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تربت حیدریه گفت: با خداحافظی پیکان، خودرو اتومات 'آریو' به ناوگان تاکسیرانی این شهر افزوده خواهد شد که این اقدام در استان های خراسان سابقه ندارد.

محسن قندهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دستگاه این خودرو اکنون در موسسه تاکسی تلفنی ۱۳۳ وارد عرصه خدمات دهی به شهروندان شده و ۲ نفر دیگر نیز هم اینک در نوبت دریافت این خودرو برای فعالیت در این حوزه هستند.
وی قیمت این خودرو را ۵۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: البته قیمت نقدی این خودرو با تخفیف ویژه تاکسیرانی، ۵۰۰ میلیون ریال می شود که غالبا رانندگان تاکسی قادر به پرداخت نقدی آن نبوده و با دریافت وام بانکی به صورت اقساط آنرا تهیه می کنند.
قندهاری در خصوص وضعیت کنونی ناوگان تاکسیرانی تربت حیدریه گفت: اکنون ۷۵۰ دستگاه تاکسی زرد به جمعیت ۱۳۰ هزار نفری این شهر خدمات می دهند که این رقم ۲ برابر استانداردهای این حوزه است.
وی گفت: بر اساس استانداردهای موجود، باید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۵ دستگاه تاکسی فعالیت کند که طبق این قاعده، رقم مطلوب برای شهری در حد و اندازه تربت حیدریه ۴۲۲ دستگاه تاکسی است.
قندهاری افزود: این بدان معنا است که اکنون به ازای هر ۱۷۳ شهروند تربت حیدریه، یک دستگاه تاکسی زرد وجود دارد که این نسبت باید یک دستگاه به ازای هر ۳۰۸ نفر باشد.
وی همچنین گفت: در جشن خداحافظی با پیکان که شنبه هفته گذشته در تربت حیدریه برگزار شد، از مجموع ۲۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده که در این شهر تردد داشتند، ۱۳۰ دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شدند و بخش عمده تاکسی پیکان ها با این ناوگان خداحافظی کردند.
قندهاری با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی باقی مانده که ۴۰ دستگاه آن پیکان است و تا آخر مهرماه نو خواهند شد، افزود: در تربت حیدریه ۹۲ موسسه تاکسی تلفنی داریم که در حال حاضر ۸۰ واحد فعال است و هر موسسه به طور متوسط دارای ۹ دستگاه خودرو است.
مهدی شکری راننده تاکسی آریو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت این تاکسی برای من ۶۸۰ میلیون ریال تمام شد و با وجودی که پرداخت اقساط آن برایم سخت است، اما با توجه به اینکه روزانه ۱۸ ساعت از عمرم را در آن می گذرانم، مطمئن هستم با این سرمایه گذاری علاوه بر امنیت و رفاه مسافران، سلامت خود را تضمین می کنم.
تربت حیدریه با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *