برداشت ۶۵ هزار تن گندم و جو در تربت حیدریه

 

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: با پایان فصل برداشت، ۶۵ هزار و ۳۴۵ تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شد.

محمد کریمی فرزقی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این رقم ۳۷ هزار ۱۰۰ تن گندم و ۲۸ هزار و ۲۴۵ تن محصول جو بوده است.
وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان هشت هزار و ۴۰۰ هکتار با میانگین برداشت چهار تن در هکتار و گندمزارهای دیم نیز هفت هزار و ۱۲۰ هکتار با میانگین برداشت ۴۹۲ کیلوگرم در هکتار است که امسال ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن گندم آبی و سه هزار و ۵۰۰ تن گندم دیم در این منطقه تولید شده است.
وی افزود: ۱۷ هزار تن از گندم تولیدی تحویل سیلو شده، هشت تن گندم بذری است که در انبارها برای کشت سال بعد ذخیره می شود و بقیه به خودمصرفی کشاورزان می رسد.
کریمی در خصوص محصول جو نیز گفت: امسال ۶ هزار و ۱۴۰ هکتار از کشتزارهای منطقه زیر کشت جو قرار گرفته بود که بطور میانگین از هر هکتار چهار هزار و ۱۰۰ تن و در مجموع ۲۴ هزار و ۵۶۰ تن محصول برداشت شد و از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزار جو دیم نیز مجموعا سه هزار و ۶۸۵ تن محصول برداشت شد.
۷۹ درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتاری زمین های کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.
بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *