جلگه رخ تربت حیدریه رتبه نخست سرشماری در خراسان رضوی

 تربت حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری نفوس و مسکن تربت حیدریه گفت: بخش جلگه رخ این شهرستان با رقم زدن مشارکت ۷۰ درصدی در سرشماری اینترنتی، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا مهدی عباسپور، چهارشنبه در آیین آغاز مرحله حضوری سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، دلیل این موفقیت را همکاری همه جانبه مردم، دهیاران، شوراهای اسلامی، ادارات و نهادهای این بخش برشمرد و گفت: چهار هزار و ۲۸۳ خانوار ساکن این بخش به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کردند.
وی گفت: در شهرستان تربت حیدریه نیز تا کنون ۲۵ هزار و ۴۶۳ خانوار در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند که این شهرستان با مشارکت ۳۶ درصدی، در بین شهرستان های پرجمعیت استان از جمله مشهد، سبزوار، تربت جام و نیشابور، رتبه نخست را دارد.
عباسپور با اشاره به تمدید مهلت سرشماری اینترنتی تا ساعت ۲۴ سی ام مهرماه، افزود: با توجه به اینکه روند ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی همچنان رو به افزایش است، مهلت سرشماری اینترنتی، با وجود آغاز مرحله حضوری سرشماری، تا ساعت ۲۴ جمعه آینده ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مشارکت در سرشماری اینترنتی و عبور از اهداف پیش بینی شده، دستاوردی افتخارآمیز را برای کشور فراهم می کند، گفت: چنانچه ۳۵ درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر آغاز شده که در شهرستان تربت حیدریه ۶۶ آمارگیر و ۱۱ کارشناس در اجرای آن مشارکت دارند.
سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده بود و سرشماری حضوری توسط ماموران آمارگیری نیز از امروز آغاز و تا ۲۵ آبان ماه اجرا خواهد شد.
در روش اینترنتی لازم است مطلع ترین فرد خانوار با مراجعه به نشانی www.sarshomari95.ir و وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ آبادی است که از این تعداد ۱۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند
حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *