توصیه آیت‌ا… هاشمی به زنان مجلس:از هیاهوی‌ اقلیت صاحب تریبون نهراسید

آرمان امروز: بی‌شک زنان نقش بی‌بدیلی در توسعه و پیشرفت کشور دارند چه آن زمان که پشتیبان همسران خود برای حضور با انگیزه در دفاع مقدس بودند و چه سال‌های پس از آن‌که با افزودن به دانش خود تبدیل به نیروهای متخصص در کشور شدند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته که جمعی از اعضای فراکسیون زنان به دیدار او رفته بودند، حضور زنان در همه مقاطع تحصیلی را مقدمه‌ای برای باور جامعه به توانایی‌های سیاسی و مدیریتی آنان دانست و گفت: افزایش حضور زنان در مجلس این دوره، نوید خوبی درباره خودباوری زنان است که مطمئنا در دوره‌های آینده افزایش می‌یابد. آیت‌ا… هاشمی با ارائه تحلیلی از جایگاه زنان در تاریخ بشریت، به‌ویژه از زمان طلوع اسلام تاکنون، گفت: سیره زندگی، همسرداری و مبارزه زنان بزرگوار زیادی در تاریخ اسلام و نهضت عاشورا درخشیده است که همه آنها به ویژه حضرت زهرا(س)، معلم واقعی زنان مدینه و الگوی زنان در طول تاریخ بودند و خواهند بود. وی با یادآوری استفاده ابزاری از زنان در ایران قبل از انقلاب اسلامی و حتی جایگاه زنان در زمان انزوای فقه تشیع در تاریخ، گفت: اگر چه رسوبات فرهنگی گذشته هنوز در جامعه هست، اما طلسم تاریخی خانه‌نشینی زنان متدین در انقلاب اسلامی شکست که نقطه شروع آن، رشد سریع تحصیلات عالی خانم‌هاست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور زنان در همه مقاطع تحصیلی را مقدمه‌ای برای باور جامعه به توانایی‌های سیاسی و مدیریتی آنان دانست و گفت: افزایش حضور زنان در مجلس این دوره، نوید خوبی درباره خودباوری زنان است که مطمئنا در دوره‌های آینده افزایش می‌یابد. هاشمی‌رفسنجانی، اقلیت شدن صاحبان افکار افراط و تفریط در مجلس شورای اسلامی را نتیجه آگاهی جامعه، به‌ویژه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه دانست و گفت: به خاطر رشد آگاهی مردم، جامعه دیگر به شرایط قبل بر نمی‌گردد که بعضی‌ها خانه‌نشینی را فرهنگ اسلام می‌دانستند و برای آن تلاش می‌کردند. وی در پاسخ به تقاضای چند نفر از نمایندگان زن مجلس که«توصیه شما به ما چیست؟»، گفت: در تریبون مجلس و محافل سیاسی، اجتماعی، حرف‌های خود را منطقی و بر پایه استدلال بزنید و از هیاهوی یک اقلیت صاحب تریبون نهراسید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توصیه دیگرم این است که کتاب‌های مربوط به زندگی و روش زنان موفق تاریخ و مطالبات زنان را بخوانید و در جامعه و مواجهه با مردم و گروه‌های مختلف، مسلح به آگاهی باشید.

ریشه بسیاری از اقدامات تروریستی، رژیم صهیونیستی است

علاوه بر دیدار زنان مجلس با آیت‌ا… هاشمی دیروز بار دیگر یکی از مقامات اروپایی به دیدار آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی رفت. عملکرد آیت‌ا… هاشمی در مسئولیت‌های مختلف چنان موفق بوده که مسئولان اروپایی در سفر به تهران چنین دیداری را در لیست برنامه‌های مهم خود قرار می‌دهند، مانند کارل هاینس کپف رئیس دوم پارلمان اتریش که روز گذشته به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سوال رئیس دوم پارلمان اتریش که«وظیفه جامعه جهانی برای برگشت آرامش به منطقه نا‌امن چیست؟»، گفت: وظیفه جامعه جهانی و قدرت‌های بزرگ به‌جای رویارویی با هم، این است که در کنار هم و برای جبران خطاهای تاریخی خویش تلاش کنند. وی افزود: اگر قدرت‌های جهانی، با نیت برگشت آرامش به منطقه و به دور از سیاسی کاری‌های مضر، وارد شوند، ایران می‌تواند تجربیات ارزشمند خود را برای مقابله با تروریسم در اختیار دولت و ملت‌ها قرار دهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «به نظرم مسائل به آسانی حل نمی‌شود»، گفت: شرط حل این مسائل، ورود دلسوزانه قدرت‌ها و غرب برای مبارزه با همه انواع تروریسم و دوری از سودجویی‌های سیاسی است که متاسفانه مشاهده می‌شود بعضی قدرت‌ها از اوضاع به هم ریخته چند کشور سوءاستفاده کرده و آن را به عنوان دریچه نفوذ به منطقه می‌دانند. آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، با اشاره به اوضاع نگران‌کننده مردم کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان و حتی اوضاع غم‌انگیز آوارگان مهاجر به هنگام غرق شدن در دریا‌ها، گفت: انسانیت حکم می‌کند تا کسانی که قدرت کلامی و توانایی مقابله با تروریست‌ها را دارند، به دور از تفاوت قائل شدن میان تروریسم خودی و غیرخودی، وارد عمل شوند و نگذارند مردم این کشور‌ها بیش از این زجر بکشند.

خاورمیانه را نا‌امن کرده‌اند که قلب دنیاست

وی، مبارزه با تروریست‌ها و مواد مخدّر را دو هدف اساسی ورود قدرت‌های غربی به منطقه به ویژه افغانستان دانست و گفت: می‌دانید که هم تروریست‌ها و هم مواد مخدّر افزایش یافتند و بدانید که اگر گذشته، آینهعبرت امروز برای تصمیم فردا نباشد، این دو خطر، همه جهان را فرا می‌گیرند. آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، با ارائه تحلیلی از جولان تروریست‌ها در آفریقا، آسیا و حتی اروپا، گفت: خاورمیانه را نا‌امن کرده‌اند که متاسفانه قلب دنیاست و اگر اوضاع اینجا بد شود، اوضاع دنیا خوب نخواهد بود. وی، نشر افکار تروریست‌ها و حتی پخش خود تروریست‌ها در هر یک از کشورهای جهان را مایه نگرانی دانست و گفت: بعید نیست وقتی مناطق تحت اشغال آنها آزاد شود، خود تروریست‌ها با افکار تندی که دارند به کشورهای خود یا هر کشور دیگر بروند و هسته و گروه تشکیل و ویروس ترور و تروریسم را در همه جا اشاعه دهند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریشه بسیاری از اقدامات تروریستی در خاورمیانه را تشکیل رژیم جعلی صهیونیست‌ها در خاورمیانه توسط قدرت‌های غربی دانست و با تاکید بر سرنوشت نامعلوم حدود ۹ میلیون آواره فلسطینی، گفت: کشورهایی که روزی با هدف رهایی از شرّ یهودیان افراطی، آنها را به منطقه خاورمیانه آوردند و باعث و حامی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین شده‌اند، باید کار ریشه‌ای کنند. او از سران کشورهای اروپایی دعوت کرد از یکی از اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی دیدن کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *