کلید میراث فرهنگی تحویل چه کسی خواهد شد دکتر ابراهیم بای سلامی، مدیری از جنس گردشگری

نگاهی به سخنان بای سلامی در طول یکسال گذشته مشخص می‌کند او با درک درست از ضعف مسئله اقامتگاه‌های کشوری در حوزه گردشگری می‌داند در فرصت پیش آمده بعد از برداشتن تحریم‌ها گردشگری تا چه میزان می‌تواند برای اقتصاد کشور درآمدزایی داشته باشد.

دکتر ابراهیم بای سلامی، مدیری از جنس گردشگری

به گزارش خبرنگار فیدوس پس از معرفی سلطانی فر رییس فعل سازمان میراث فرعنگی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس همه منتظرند تا ببینند کلید سازمان میراث فرهنگی به دست چه کسی سپرده می‌شود.

در دولت‌های پیشین و دولت کنونی همواره مدیران این سازمان از میان چهره‌های سیاسی نزدیک به رییس جمهور انتخاب شده‌اند.

بطوریکه حضور چهره‌هایی همچون حسین مرعشی در دولت خاتمی، اسفندیار رحیم مشایی و بقایی در دولت احمدی‌نژاد و انتخاب محمدعلی نجفی در ابتدای دولت روحانی همیگی نشان از رویکرد سیاست محور به سازمان میراث فرهنگی دارد.

اما خبری که این روزها در مورد ریاست احتمالی ابراهیم بای سلامی زمزمه می‌شود باعث امیدواری در خصوص تغییر این رویه است.

چرا که بای سلامی از جمله مدیران کشوری‌ست که به خوبی با این حوزه آشنا بوده و کارنامه فعالیتش در سال‌های اخیر نشان می‌دهد او به خوبی در مورد چالش‌های این حوزه شناخت داشته و برای رفع آنها برنامه دارد.

نگاهی به سخنان بای سلامی در طول یکسال گذشته مشخص می‌کند او با درک درست از ضعف مسئله اقامتگاه‌های کشوری در حوزه گردشگری می‌داند در فرصت پیش آمده بعد از برداشتن تحریم‌ها گردشگری تا چه میزان می‌تواند برای اقتصاد کشور درآمدزایی داشته باشد. 

حضور بای سلامی در هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی که با ارائه طرح‌هایی همچون صد هتل- صد کسب و کار همراه بوده می‌تواند به این مسئله بحران ساز در بخش رونق توریسم پایان دهد.

بای سلامی هربار فرصتی برای صحبت و گفتگو در اختیار داشته در مورد نیاز کشور به ساخت هتل و اقامتگاه‌های استاندارد صحبت کرده است.

او بارها تاکید کرده است که "نمی‌توان با روش‌های سنتی صنعت گردشگری را راه انداخت" و همین نوید این را می‌دهد که اگر به مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برسد شاهد تحول مثبتی در این حوزه باشیم.

شاید همین کارنامه و البته برنامه محور بودن اوست که سبب می‌شود در کنار چهره‌های فعال در این حوزه حتی نگاه سیاسیون و نمایندگان مجلس نیز نسبت به حضور او در سازمان میراث فرهنگی مثبت باشد.

 

سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بای سلامی مدیری موفق است

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار فیدوس گفت: در مورد گزینه محتمل میراث فرهنگی جناب آقای ابراهیم بای به گمان من آقای بای سلامی  فردی موفق در این حوزه خواهند بود. چرا که تجربه فعالیت هایشان در این حوزه نشان از مدیری موفق دارد.

 

صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: مدیری دارای تخصص در همین حوزه 

این نگاه مثبت را محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز داشت و در این خصوص به خبرنگار فیدوس گفت: اگر آقای بای سلامی  به این مقام انتخاب شوند بی شک اتفاق خوبی ست چرا که برای اولین بار مدیریت این سازمان به مدیری دارای تخصص در همین حوزه سپرده می‌شود.

 

 

کاظمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه:مدیری با تجربه است

علی کاظمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز تجربه و سابقه ابراهیم بای سلامی در این حوزه را دلیل درست بودن این انتخاب دانست و به خبرنگار فیدوس گفت: اگر این اتفاق رخ دهد و آقای بای سلامی به این سمت منصوب شوند به واسطه سابقه‌شان در این حوزه حتما مدیر موفقی خواهند بود.

 

حیدری عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بای سلامی مدیری خوش فکر است

غلام رضا حیدری دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفتگو با خبرنگار فیدوس: بای سلامی را مدیری خوش فکر دانست که برای ریاست سازمان میراث فرهنگی مدیری مناسب خواهد بود.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا امید شکل گرفته در میان فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص انتصاب ابراهیم بای سلامی که مدیری از جنس خود می‌دانند اتفاق می‌افتد یا رییس جمهور فرد دیگری را بر این منصب می‌نشاند. 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *